English Version
English

در کنگره باید فرمان بردار خوبی باشیم

در کنگره باید فرمان بردار خوبی باشیم

جلسه دوازدهم از دوره هفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه مسافران  کنگره ۶۰، نمایندگی نائین؛ به استادی  مسافر ابراهیم و نگهبانی  مسافر مجتبی و دبیری  مسافر خسرو با دستور جلسه "وظایف راهنما و رهجو" در روز سه شنبه 9 اسفند ماه ۱۴۰۱ راس ساعت 17 آغاز به کار کرد

 

خلاصه سخنان استاد:

 

 

در سی دی رهجو آقای مهندس پیامی از استاد رعد می گویند : سلام بر مردی که از قلب ها وارد می شود و با محبت نسخه می پیچد و دیگرانی که در درالفنون حیات آموزش دیده اند ، از برخورد و نسخه پیچی برای مسافران عاجزند .درود بر تو ای رفیق دیرین خوب، خوب شد که پیام ها را چنین جذب نمودی و در کلام خود به کار بردی. بایستی در بیداری این مسائل را می آموختی، اکنون نیز می دانید که جهان در تمامی ابعاد رو به تغییر جدید است که قدری ما در سرزمین خود عقب هستیم. البته منظور زمین و کشور ما می باشد و شما را بر آن است که با حرکتی نوین و شناخت انسان به سوی تکامل انجام اموراتی بشود که زمینه ی اصلی این امر، همان وجود انسان های از یاد رفته است. همه چیز در عمل با تفکر و تعقل صحیح و توأم با محبت حساب شده بلاعوض است. حرکت های شما در تمامی امورات بسیار معقول و ادامه دار است.
اولین مسئله ای که برای ما در کنگره وجود داره محبت است، از طریق محبت کردن میتونیم وارد قلب ها شویم. آقای مهندس میفرماید: انسان ها دارای دو چهره هستند ، یک چهره ی خوب ،یک چهره ی بد . انسان بد اصلا وجود ندارد، ما تعیین می کنیم که انسان ها چگونه هستند و راه را انتخاب کنند و این قانون هم برای راهنما هست و هم برای رهجو و هیچ تفاوتی میان این دو نیست. یک راهنما در کنگره شصت جز عشق و محبت به رهجو چیزی ندارد.  واژه ها بار مفهوم و معنی را دارند، مثل واژه مسافر که به وجود آمد.  مسافر یعنی کسی که به کنگره شصت می آید و قصد درمان دارد و خواسته اش رهایی باشد. یک مسافر سفر می کند از ظلمت به نور، از نادانی به دانایی ،از حقارت به سرفرازی . راهنما موظف است که به رهجو آموزش دهد که به اشخاصی که شال دارند احترام بگذارند. در کنگره شخص کسی که برای درمان می آید او را معتاد خطاب نمی کنند زیرا بار روانی سنگینی دارد . در کنگره شصت رهجو کسی است که جوینده راه است . کسانی که وارد کنگره شصت می شوند به عنوان مصرف کننده مواد مخدر هستند ،در سفر اول از مصرف مواد تا قطع آن،  سفر دوم از قطع مواد مخدر تا رسیدن به خود، سفر سوم از رسیدن به خود تا رسیدن به قدرت مطلق. رهجو ابتدا سه جلسه به عنوان مهمان شرکت می کند و کمک راهنمای تازه واردین به او مشاوره می دهد تا بداند کنگره را قبول دارد یا ندارد و سپس با حس خود راهنما انتخاب می کند . رهجو باید هدف داشته باشد و آن هم رسیدن به درمان است. یک راهنما می‌ تواند الگوی مناسبی برای رهجو باشد، رهجو باید فرمان بردار خوبی باشد تا بتواند به جایگاهی برسد. در کنگره شصت هر چه دارید  پشت در می گذارید و داخل می شوید در اینجا همه یکسان هستند. تمام آموزش‌ های کنگره شصت فقط در چهار چوب خود می باشد چیزی به جز منابع کنگره آموزش داده نمی شود. رهجو باید به راهنمای خود اعتقاد داشته باشد . در کنگره شصت یاد گرفتیم سپاس گذاری کنیم . در کنگره شصت باید حرمت ها را رعایت کنیم ، کنگره هدف نیست بلکه وسیله ای است برای رسیدن به هدف خود و داشتن حال خوش است. یک رهجو باید به روش درمان و دارویش ایمان داشته باشد ،زمان در کنگره شصت اختراع شد تا یاد بگیریم داروی خود را سر ساعت بخوریم.  رهجو و راهنما در کنگره شصت باید هفته ای یک سی دی بنویسد. یکی از پارامتر های درمان‌ مشارکت می باشد با مشارکت می توان از تجربیات دیگران استفاده کرد. در کنگره شصت باید حداقل یک ربع زودتر در شعبه حضور داشته باشید، زیرا تکامل در جمع اتفاق می افتد. وقتی در کنگره شصت خدمتی انجام می‌ دهید به حال خوشی دست پیدا می کنید. راهنما راه را نشان می دهد و رهجو انتخاب می کند که از چه راهی برود. اگر از سبد قانون ۱۱ حمایت می‌ کنیم در واقع نوعی قدر دانی است.

 

مرزبان کشیک:

مسافر محمد

تایپ و نگارش:

مسافر محمد مسافر خسرو

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .