English Version
English

اگر رهجو تسلیم نباشد، هرگز درمان صورت نمی‌گیرد

اگر رهجو تسلیم نباشد، هرگز درمان صورت نمی‌گیرد

دوازدهمین  جلسه از دوره نهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی بیهقی سبزوار روزهای یکشنبه با استادی کمک راهنمای محترم مسافر علیرضا، نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر اسماعیل با دستور جلسه «وظایف راهنما و رهجو» در تاریخ 1401/12/7 رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد
سلام دوستان علیرضا هستم یک مسافر. دستور جلسه وظایف راهنما و رهجو هست. اول باید راهنما را بشناسیم تا بعد بتوانیم در مورد وظایف او صحبت کنیم. راهنما کیست؟ راهنما کسی است که راهی را رفته و امروز آماده است تا یافته‌های خودش را در اختیار رهجو قرار دهد. راهنما الگو هست، هرچند راهنما هم یک انسان است ولی به مرتبه‌ای رسیده که ضعف‌هایش کم شده است، بنابراین می‌تواند برای بقیه الگو باشد.


هدف اصلی راهنما درمان رهجو هست. همه افراد لیاقت هدایت کردن را ندارند، بنابراین هدایت افراد باید توسط کسانی صورت گیرد که حقوقی از من و شما پایمال نگردد. مهم‌ترین وظیفه یک راهنما برقراری رابطه عشق و محبت می‌باشد. مهم‌ترین فاکتور یا وظیفه راهنما داشتن عشق می‌باشد، چراکه اگر عشقی نباشد اصلاً درمان صورت نمی‌گیرد. وظیفه بعدی راهنما محبت کردن است. یک راهنما باید بامحبت وارد قلب رهجو شود مخصوصاً در اوایل کار اگر این عشق و محبت نباشد رهجو به‌هیچ‌عنوان در پروسه درمان باقی نمی‌ماند. یک راهنما باید عشق و محبت مادرانه و جذبه پدرانه داشته باشد، درواقع یک رهجو امانت کنگره ۶۰ در دست راهنما می‌باشد و این وظیفه مهم راهنما است که این امانت را برای یک زندگی بهتر آماده و مهیا کند. آقای مهندس می‌فرمایند: رهجویان ما رعیت ما نیستند که هر طور مایل بودیم با آن‌ها برخورد کنیم! راهنما نباید هیچ‌گونه رابطه خانوادگی با رهجو داشته باشد.


حال به شرح وظایف رهجو در کنگره می‌پردازیم. مهم‌ترین وظیفه یک رهجو خواسته درمان است که اگر این خواسته در وجود رهجو نباشد هیچ‌کس نمی‌تواند رهجو را به درمان برساند. یک رهجو باید با ظرف خالی به کنگره وارد شود یعنی اینکه اگر بیرون از کنگره هر مقام و منصبی دارد باید با ورود به کنگره همه این‌ها را پشت در بگذارد و بعد وارد کنگره شود، چراکه اگر با این ذهنیت وارد کنگره شود که سواد من بیشتر از کنگره است هیچ‌وقت درمان نخواهد شد. درواقع یک رهجو باید تسلیم کنگره باشد این یک اصل بسیار مهم در پروسه درمان است.


از دیگر وظایف رهجو احترام کامل به راهنما، مرزبانان و خدمتگزاران کنگره می‌باشد. مسئله بعدی خدمت کردن است، خدمت در کنگره بخشی از پروسه درمان است. خدمت به انسان یک حال خوشی می‌دهد. با خدمت کردن برکت وارد زندگی انسان می‌شود چراکه سیستم کائنات بسیار هوشمند است. وظیفه بعدی رهجو قدردانی کردن از کسانی است که در کنگره در حال خدمت کردن می‌باشند مثل دیده‌بان‌ها، کمک راهنماها، نگهبانان و بقیه عوامل.


رهجو می‌تواند در جشن‌هایی که تدارک دیده‌شده است از عوامل کنگره ۶۰ قدردانی کند. مهمترین موردی که می‌خواهم درباره وظایف رهجو اشاره‌کنم این است که یک رهجو نباید انتظارات بیجا از راهنما داشته باشد مثل‌اینکه انتظار داشته باشد که راهنما ۲۴ ساعته در خدمت او باشد و هر سؤالی دارد راهنما پاسخگو باشد، خیر این‌گونه نیست و راهنما فقط در حیطه درمان اعتیاد به شما پاسخگویی می‌باشد.
از اینکه سکوت کرده و به صحبت‌های من گوش دادید از شما سپاسگزارم.

تایپ: مسافر مصطفی لژیون اول
عکاس: مسافر حمید لژیون سوم
تنظیم و ارسال: مسافر مسعود لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .