English Version
English

راهنمایان با عشق و بدون هیچ چشم داشتی در کنگره60 خدمت می کنند

راهنمایان با عشق و بدون هیچ چشم داشتی در کنگره60 خدمت می کنند

دومین جلسه از دور بیست و نهم آموزشی خصوصی نمایندگی وحید کنگره ۶۰؛ ویژه مسافران با استادی مسافر رامین، نگهبانی مسافر خشایار، دبیری مسافر سعید با دستور جلسه " وظایف راهنما و رهجو " روز دوشنبه هشتم اسفندماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد

خداوند را شاکرم که در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم. دستور جلسه امروز در خصوص وظایف راهنما و رهجو است. ابتدا باید تعریف درستی از واژه وظیفه داشته باشیم و آن شامل اعمالی است که نسبت به انجامشان متعهد هستیم. وظیفه مختص به کنگره نیست؛ بلکه در خانواده و اجتماع نیز این عمل وجود دارد. راهنما مانند رهجوی خود، این مسیر را طی نموده و با علم و تجربه‌ای که به دست آورده رهجو را راهنمایی می‌کند. کار این عزیزان بسیار با ارزش است؛ زیرا با تکیه به عشق و بدون هیچ چشم ‌داشتی انجام می‌شود. افراد کمی در جامعه از کار، خانه و خانواده خود می‌گذرند تا رایگان به خلق خدا خدماتی ارائه کنند به‌عنوان‌مثال؛ می‌توان به راهنمایان کنگره60 اشاره کرد. رهجو نیز در نقطه مقابل  به دنبال رسیدن به حال خوب و رهایی از بند اعتیاد است و به لطف جناب مهندس این بستر برای ما فراهم ‌شده است. اولین وظیفه رهجو این است که هدف خود برای درمان اعتیاد را مشخص کرده و گوش‌ به‌ فرمان راهنمای خود باشد.

هر رهجو باید در بدو ورود به کنگره تمام داشته‌های خود را کنار گذاشته و با ظرف خالی وارد کنگره شود؛ زیرا همین داشته‌ها که می‌تواند خودروی لوکس، سواد عالی، درجه شغلی و اجتماعی  باشد و او را دچار منیت کرده که یکی از اضلاع مثلث جهالت است. از دیگر وظایف رهجو می‌توان به‌ وقت شناس بودن اشاره کرد. حضور به‌ موقع در شعبه در کیفیت درمان رهجو بسیار مؤثر است. مصرف درست و به ‌موقع دارو، نوشتن سی‌دی‌های آموزشی، حضور فعال در بخش مشارکت و مهم‌تر از همه حمایت از قانون یازدهم از دیگر وظایف رهجو به شمار می‌آید.

تایپ: مسافر حمید

عکس، ویرایش و تنظیم: مرزبان خبری همسفر آرش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .