English Version
English

رعیت نظم در کنگره60، وظیفه اصلی همه اعضا

رعیت نظم در کنگره60، وظیفه اصلی همه اعضا

پنجمین جلسه از دوره پنجم کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره60 نمایندگی باغستان کرج به استادی کمک راهنما مسافر مرتضی، نگهبانی مسافر سعید و دبیری مسافر علی رضا با دستور جلسه "وظایف راهنما و رهجو" روز دوشنبه 8 اسفند ماه 1401 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مرتضی هستم یک مسافر، سپاس از خداوند بزرگ برای فرصت خدمتگزاری که به بنده عطا فرمودند.
دستور جلسه امروز که در مورد آن مشارکت می‌کنیم، وظایف راهنما و رهجو است.
از دیدگاه کنگره 60 هدف از آفرینش انسان و آمدن روی کره زمین به دو منظور است؛ یکی اینکه آموزش بگیریم و دوم اینکه در راستای این آموزش خدمت کنیم. تا با این فرایند بتوانیم به حال خوش برسیم. به‌طور مثال فرض کنید در بازی شطرنج ما آموزشی نداشته باشیم، قطعاً نمی‌توانیم از آن بازی لذت ببریم. زندگی کردن نیز خودش نیاز به آموزش دارد تا حس و حال خوبی داشته باشیم.
این بستر در کنگره 60 کاملاً مهیا است. به همین دلیل اصل پذیرفته شدن در کنگره 60 ، کمک یک فرد درمان شده به فرد در حال مصرف مواد یا درمان است. همان‌طور که می‌دانید در کنگره 60 این انتخاب به‌سادگی انجام نمی‌شود و برای کمک راهنما شدن باید خود شخص رهاشده باشد و تعادل جسمی و روحی قابل قبولی داشته باشد و در امتحانات فنی و جهان‌بینی نیز نمره موردنظر را دریافت کرده باشد.
حالا در این سیستم که به این صورت جدی و دقیق کار خود را انجام می‌دهد، تا افرادی در آن رشد کنند و آموزش بگیرند و خدمت کنند و از این خدمت حال خوش به دست بیاورند، وظیفه اصلی یک رهجو این است که گوش‌به‌فرمان راهنما باشد و مهم‌ترین موضوع و اولین کاری که باید رعایت کند منظم بودن است. زیرا اساس کار کنگره60 بر پایه نظم است. رهجو در مسیر درمان باید خود را همیشه تشنه آموزش و درمان نگه دارد.
رهجو نسبت به خود، راهنما و کنگره 60 وظایفی را دارد که باید همه آن‌ها را در مسیر درمان خود رعایت کند. وظیفه شخص به کنگره 60 این است که تمام حرمت‌ها را رعایت کند. رعایت حرمت‌ها در ابتدا برای خودمان آرامش به ارمغان می‌آورد و ما را به دردسر نمی‌اندازد و در ثانی باعث ناراحتی و دلخوری دیگران هم نمی‌شویم. هر یک از ما سال‌ها درگیر مواد مخدر بودیم، و دنیای تاریکی برای خودمان رقم زده بودیم، اکنون حداقل برای یک سال گوش‌به‌فرمان باشیم و نتیجه آن را ببینیم.
جناب مهندس در سی دی آخر خود اشاره کردن؛ اینجا طعامی به این گوارایی و لذیذی مهیا است و واقعاً در کنگره 60 شرایط به نحو احسن برای درمان و رسیدن به آرامش فراهم‌شده است و کافی است مواردی که راهنما به ما می‌گوید گوش کنیم و فرمان‌بردار باشیم. به‌طور حتم اگر چنین کنیم همه ما به آرامش و صلح در زندگی خود می‌رسیم.
از همه شما دوستان متشکرم که به مشارکت بنده توجه فرمودید.

 

تایپ: مسافر مصطفی لژیون دوم

تنظیم: مسافر امیر لژیون سوم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .