English Version
English

ثروت انسانی

ثروت انسانی

دل‌نوشته‌ مسافر سیاوش در باب دستور جلسه "ثروت"، توجه شما را به ادامه این دلنوشته جلب می‌کنیم.

بزرگترین ثروتی که در زندگی‌ام با آن روبرو شدم کنگره 60 بود. زمانی که صحبت از ثروت می‌شود اغلب افراد ثروت را در مسائل مالی و اقتصادی می‌دانند. در کنگر بود که  کم‌کم متوجه شدم داشتن جسم سالم و سلامتی یک ثروت است، جسمی که با جزئیات دقیق و با میلیاردها سلول و سیستم فرماندهی‌اش  در مجموع یک ماشین فوق پیشرفته را تشکیل می‌دهند که علم بشر همچنان قادر نیست چیزی شبیه آن را بسازد. برخوردار بودن از زندگی، احساس زنده بودن، احساس امنیت و آرامش و طیف گسترده‌ای از نعمات همه ثروت‌های من هستند که با تغییر  جهان‌بینی در کنگره برایم قابل لمس می‌شوند.

و اما جهان‌بینی درست در مورد ثروت در زمینه مالی: مدت‌ها فکر می‌کردم انسانی که در مسیر الهی و صراط مستقیم در حرکت باشد نباید در پی کسب ثروت و جمع‌آوری آن باشد ولی این دیدگاه در من به مرور تغییر کرد و متوجه شدم انسانی که در مسیر الهی حرکت می‌کند باید به دیگر انسان‌ها یاری‌رسانی کند و یکی از راه‌های مهم یاری رسانی به انسانها از طریق بخشش مال و دارایی است.

به باور من اگر امروز کنگره‌ای وجود دارد که من می‌توانم به راحتی بزرگترین مشکلات زندگی‌ام مثل اعتیاد را حل کنم و راه و روش زندگی درست را فرا بگیرم، یا اگر امروز کنگره توانسته با علم و تدبیر آقای مهندس پایش را فراتر از مسئله اعتیاد بگذارد و در حال ارائه روش‌های درمان بیماری‌های دیگر به جوامع پزشکی باشد و یا اگر توانسته است دانشگاهی تاسیس کند، قطعاً  نقش  مهمی از آن را انسان‌هایی بازی کردند که به این فهم و آگاهی در کنگره رسیدند که، مادیات اهمیت بالایی دارد.

در راستای این فهم و آگاهی به کسب و جمع ثروت در مسیر ارزش‌ها پرداختند و طبق آموزش‌های کنگره متوجه شدند بالاتر از مادیات کشف ناشناخته‌ها است. و ثروت خود را در  مسیر حرکت کنگره  برای رسیدن به ناشناخته‌هایی که باعث درد و رنج بشر است، بخشش کردند و قطعا صلح و آرامش پاداش این انسان‌هاست.  با تفکر جدید متوجه می‌شویم کسب ثروت در زمینه مالی اگر برای من هدف اصلی باشد می‌تواند من را به مشکلات زیادی بیاندازد.  اما هدف اصلی رسیدن به صلح و آرامش است و کسب ثروت در مسیر ارزش ها وسیله‌ای است برای رسیدن به صلح و آرامش.

نگارنده: مسافر سیاوش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .