English Version
English

جشن آزادمردی کمک راهنمای محترم، مسافر وحید

جشن آزادمردی کمک راهنمای محترم، مسافر وحید

هشتمین جلسه از دوره سی و یکم سری کارگاه های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ ویژه نمایندگی رودکی با دو دستور جلسه《وظایف راهنما و رهجو》و《جشن آزادمردی مسافر وحید》با استادی مسافر جلال، نگهبانی مسافر رسول و دبیری مسافر علی روز شنبه ۶ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ در ساعت ۱۷ برگزار شد.


چکیده گفتار استاد؛
سلام دوستان جلال هستم یک مسافر.
خیلی خوشحالم که امروز بار دیگر در خدمت شما عزیزان هستم. دستور جلسه امروز شامل دو بخش است، بخش نخست《 وظایف راهنما و رهجو》 و بخش دوم 《پنجمین سالروز رهایی کمک راهنمای محترم مسافر وحید》 می باشد. نخست در مورد دستور جلسه باید بگویم که یک مسیر و فرایندی را باید یک شخص سپری کند تا به جایگاه کمک راهنمایی نائل شود و در این مسیر شخص به وظایف یک کمک راهنما کاملاً آشنا می‌شود، یعنی اگر این پروسه کامل نشده باشد هرگز موفق به دریافت شال کمک راهنمایی نخواهد شد. پس از قبولی در آزمون ورودی، آن کس یک مصاحبه خواهد داشت با جناب مهندس و دیده بان کمک راهنما ها تا تعیین صلاحیت گردد. بنابراین تمام کمک راهنماهایی که در کنگره ۶۰ می باشند به وظایف خود آشنایی کامل دارند. مهمترین تفاوتی که یک راهنما با یک رهجو دارد علاوه بر اینکه از لحاظ سطح دانش با یکدیگر متفاوت هستند، یک کمک راهنما با تمام مسیر درمان، جزوه های کنگره، پروتکل و شرح وظایف آشنایی کامل دارد. حال در مورد وظایف رهجو باید بگویم که یک رهجو سه وظیفه عمده بر دوش دارد تا به موفقیت برسد؛ نخستین پارامتر خواست، انتخاب و حس صحیح یک رهجو است. یعنی یک رهجو باید با خواست قوی وارد کنگره و در ادامه لژیون شود و با حس خود راهنمای خود را انتخاب نماید و مسیر درمان را آغاز کند. ویژگی دوم که یک رهجو باید دارا  باشد، ایمان است. اگر یک رهجو بخواهد با خواسته خود به درمان همیشگی دست پیدا کند باید به راهنمای خود و کنگره ایمان کامل داشته باشد. حتی اگر کمک راهنمایش دارای یک یا چند نقطه ضعف نیز باشد، با این وجود باز هم باید به او کاملا ایمان داشته باشد و دستورات را بی چون و چرا اجرایی کند. البته این باور زمانی به یک ایمان قلبی تبدیل خواهد شد که رهجو به رهایی و سفر دوم رسیده باشد‌.
و اینک سومین ویژگی؛ که فرمان پذیری است، یعنی یک رهجو باید سر خود را با سر کمک راهنمای خود عوض کرده باشد و توصیه های  کمک راهنما را بدون کم و کاست انجام دهد. از این رو باید تمام دستور های کمک راهنما را اجرایی کند و بداند که هیچ امری که خارج از توانایی رهجو باشد به او واگذار نخواهد شد. یکی از این دستورات که همه کس در کنگره باید آن را به انجام برسانند هماهنگ کردن زمان خواب است، چرا که نخستین ویژگی یک سفر خوب داشتن خواب هماهنگ است. یک خواب ایده آل باید از ساعت ۱۱ شب آغاز شده و تا حدود ساعت ۴ یا ۵ بامداد به پایان برسد. زیرا در این زمان است که هورمون های سیستم خواب و هورمون های سیستم پاداش و تمام سیستم ایکس بازسازی خواهد شد. پس از داشتن یک خواب میزان، داشتن یک رژیم خوراکی است، یعنی یک سیستم غذایی درست باید دارای ۵ وعده در طول روز باشد. بعد از موارد خواب و تغذیه، ورزش یکی از اساسی ترین پایه های درمان در کنگره است چرا که هر کس در کنگره بایست دارای یک رشته ورزشی باشد. چرا که انجام ورزش به بازسازی سیستم ایکس و بدن کمک فراوانی می کند. سپس زمان درست و دقیق مصرف دارو است که یکی از مهمترین وظایف هر رنجو میباشد. اگر بخواهیم در چند واژه وظایف یک رهجو را تکرار کرده باشیم شامل؛ خواسته قوی، ایمان به کمک راهنما، فرمانبرداری، تغذیه درست، خواب هماهنگ و ورزش است که اگر این پارامترها را  رهجو به عنوان وظیفه بشناسد و به آنها عمل کند، یک درمان راحت و ایده آل برای او به دست خواهد آمد و در پایان باید بگویم که وظیفه یک رهجو خدمت به خودش است.

دستور جلسه دوم《 جشن آزادمردی کمک راهنمای محترم مسافر وحید》است.
من نخست به خود وحید،  همسفر عزیزشان و کمک راهنمای همسفرشان تبریک و تهنیت می گویم. وحید عزیز برای به دست آوردن شال کمک راهنمایی تلاش فراوانی کرده است و به خاطر دارم برای اینکه وحید بتواند به جایگاه کمک راهنمایی نائل گردد با مشکلات فراوانی جنگیده است. امیدوارم برکات این خدمت ها به خانواده و زندگی‌اش بازگردد.

اعلام سفر و آرزوی مسافر وحید؛
سلام دوستان وحید هستم یک مسافر، آخرین مواد مصرفی شیشه، متادون و تریاک، مدت ۱۱ ماه و ۲۰ روز با روش DST و داروی OT سفرکردم, نام کمک راهنمای محترم آقای جلال ربیعی، ورزش در کنگره طناب کشی، رهایی پنج سال و پنج ماه
آرزو می کنم کسهایی که به لژیون هفتم آمدند و به هر دلیلی از پروسه درمان بازمانده‌اند دوباره برگردند و به درمان برسند.

چکیده گفتار مسافر وحید؛
خدا را شکر می کنم که توانستم این جایگاه را در کنار شما عزیزان تجربه کنم. از جناب مهندس و خانم آنی بسیار سپاسگزارم که چنین بستر مناسبی را فراهم نمودند تا یکی مانند من با این تخریب سنگین به درمان و سلامتی برسم. از کمک راهنمای گرانقدر خودم آقا جلال بسیار سپاسگزارم که از هیچ زحمت و محبتی برای من فروگذاری نکردند و درطول این مسیر با راهنمایی‌هایشان مسیر را برای من روشن کردند.
از سرکار خانم زینعلی تشکر فراوان می کنم که رنج سفر را پذیرفتند و در جشن ما حضور پیدا کردند. سرکار خانم زینعلی آموزش های بسیار مفیدی در کنگره به همسفر من آموختند و باعث ارتقای ما شده اند. از همسفرهای خودم بسیار سپاسگزارم که در طول سفر خیلی برای من دلسوزی کردند، به خاطر دارم در طول سفر اول به واسطه اینکه شغلم را از دست داده بودم از نظر مالی اوضاع خوبی نداشتم و تنها کسهایی که در این را به من یاری رساندند همسفر هایم بودند. من از حدود ۱۶ سالگی با انواع مواد مخدر آشنایی داشتم و هرگاه ماده مخدر نویی وارد بازار میشد من جزو اولین گروهی بودم که آن ماده را امتحان می نمود. همه روش های ترک را پشت سر گذاشته بودم اما از هیچ کدام نتیجه لازم را دریافت نکرده بودم. در دو سال واپسین اعتیادم، بیش از چهار گونه ماده مخدر را باهم مصرف میکردم تا بتوانم روی پایم بایستم اما با وجود این مقدار از تخریب کنگره ۶۰ و آموزشهای آن توانست مرا از دام اعتیاد رهایی بخشد
در همان ابتدای ورودم به کنگره تمام فرامین آقا جلال را اجرا کردم و سفر نسبتاً خوبی را آغاز کردم و به رهایی رسیدم. در طول سفر دوم زمانی که برای جایگاه نگهبانی رای لازم را بدست نیاوردم، کمک راهنمای عزیزم به من توصیه کرد که خودم را برای آزمون کمک راهنمایی آماده کنم و شروع به خواندن کردم که به لطف پروردگار توانستم به جایگاه کمک راهنمایی برسم چرا که یکی از تصویرسازی هایی که در ذهن خودم کرده بودم تجربه جایگاه کمک راهنمایی بود. از همه شما عزیزان ممنونم که بنده را با حضور خود مورد لطف قرار دادید و امیدوارم که بتوانم محبت شما عزیزان را جبران نمایم.


چکیده گفتار کمک راهنمای همسفر؛
سلام دوستان اکرم هستم همسفر مهدی.
من هم به نوبه خودم عرض تبریک و شادباش دارم به همه دوستان عزیز در نمایندگی رودکی و تبریک ویژه دارم به آقا جلال، کمک راهنمای محترم. برگزاری اینگونه جشن ها می تواند حاوی پیام باشد. پیامی مانند گفته های آقا وحید که خیلی ساده به یک سفر اولی یادآور می‌شود که با وجود هر نوع تخریبی که داشته اند میتوانند به رهایی برسند، یادآور می شود که نباید در مقابل دستورات کمک راهنما و آموزش ها مقاومت کرد و می بایست آنها را پذیرفته و اجرایی کرد. در این مشارکت آموختیم که اگر کسی خواسته ای در نهاد خود داشته باشد، قبل از اینکه بتواند به آن خواسته برسد می بایست تصویر ذهنی آن را در خود ایجاد کرده باشد.
تبریک می گویم به خانم فرشته عزیزم. او همواره باعث افتخار من بود که رهجویی مانند خانم فرشته داشته باشم. خانم فرشته مانند یک رهجوی نمونه هیچ وقت در حاشیه نبود و در کانون آموزش ها قرار می گرفت و آن فرمان پذیری لازم را که وظیفه یک رهجوی خوب بود را دارا بود. به یاد دارم روز نخست که وارد لژیون من شد، با شور و اشتیاق فراوانی شروع به یادگیری آموزش‌ها کرد و از همان ابتدا تشنه دانش کنگره بود. خانم فرشته یک همسفر ایده‌آل بود چرا که در مواقع بسیار دشوار در کنار مسافرش بود و در این راه او را یاری می کرد. امیدوارم با همین شور و انرژی که دارا هستند همواره خدمتگزار کنگره باقی بمانند. در آخر بهترین آرزوها را برای ایشان خواستارم.

 

چکیده گفتار همسفر؛
سلام دوستان فرشته هستم یک همسفر.
من هم ابتدا خدا را شکر می‌کنم که توانستم در کنار شما عزیزان جشن آزادمردی مسافر عزیزم را برگزار کنم، ما در ابتدای گفته هایمان همواره خدا را شکر میکنیم که توانستیم در مسیر کنگره قرار بگیریم تا آموزش بگیریم و این جای بسیار شکرگزاری دارد. در ادامه از کمک راهنمای بزرگوار مسافرم، آقا جلال، کمال قدردانی و تشکر را دارم که با آموزش های خوبی که به وحید دادند توانستند تغییرات بسیار مفیدی را در او رقم بزنند.
از کمک راهنمای عزیز خودم، خانم اکرم، بسیار سپاسگزارم که بهترین هدیه زندگی  را به من ارزانی داشتند. در ادامه آزاد مردی را به مسافر عزیزم تبریک و تهنیت می گویم و از خداوند سلامتی و توفیق خدمت را برایش خواستارم. از دختر عزیزم، نغمه، قدردانی می کنم چرا که اگر همراهی او نبود ما اکنون در این جایگاه نبودیم. اگر بخواهم به گذشته وحید نگاهی داشته باشم، اکنون باید خوشحال باشم چرا که انسان می بایست نیم نگاهی به گذشته خود داشته باشد تا بداند کجا بوده و اکنون در کجاست و به خاطر این تغییرات خوبی که داشته است خدای خود را شاکر و سپاسگزار باشد. به خاطر اعتیادی که وحید داشت روزهای تلخی را در کنار هم تجربه کردیم، چرا که همین شکست ها و تجربه های تلخ بود که باعث شد ما بتوانیم دوباره روی پای خود بایستیم و قدر روشنایی ها را بیشتر بدانیم. لازم بود که این تلخی ها را در کنار هم داشته باشیم و بعد از آن بتوانیم به رشد برسیم. در انتها از همه شما دوستان گرامی تشکر و سپاسگزاری می کنم که با حضور گرمتان در این جشن ما را مورد لطف خود قرار دادید.

 

نگارش،تهیه و تنظیم؛ مسافر حسن

عکس؛ مسافر علیرضا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .