English Version
English

درمان یعنی تولید کردن یک نفر همانند خود

درمان یعنی تولید کردن یک نفر همانند خود

هشتمین جلسه از دور چهل و سوم کارگاه‌های صبحگاهی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی پارک لاله به استادی دیده‌بان محترم مسافر علی، نگهبانی ایجنت پارک لاله مسافر حامد و دبیری مسافر مجید با دستور جلسه «هفته دیده بان» پنجشنبه 4 اسفند ۱۴۰۱ ساعت شش و نیم صبح آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علی هستم یک مسافر. خوشحالم که امروز این سعادت را داشتم که در خدمت شما دوستان در پارک لاله باشم.
دستور جلسه امروز درباره یکی از جایگاه های خدمت در کنگره 60 است. وقتی درباره یک جایگاه صحبت می‌کنیم منظورمان آن شخص نیست بلکه فقط بیان آن جایگاه خدمتی است. مفهوم رسیدن یک شخص به یک جایگاه را با یک مثال توضیح میدهم. هر شخصی که برای اولین بار به کنگره 60 می‌آید در همان ابتدای ورود یک نفر را به دست او می‌سپارند تا آن را درمان کند و به رهایی برساند تا توانایی اش مورد بررسی قرار گیرد.
آن یک نفر کسی نیست به غیر از خود من. که مهمترین و عزیزترین شخص زندگی من است. اگر این کار را توانستم انجام بدهم می‌توانم به جایگاه بعدی برسم، یعنی مسئولیتم را به درستی انجام دادم و اکنون لیاقت گرفتن جایگاه بالاتر را دارم. معنی دیگر جایگاه‌های مختلفی که در آن قرار می‌گیریم این است که؛ مراحل درمان خود را تا اکنون به درستی انجام دادیم.

مطلب دیگری که زیاد استفاده می‌شود، این است که برخی مواقع عنوان می‌کنیم زمان انجام یک کار برای ما فرا نرسیده، دراصل باید بگوییم؛ من هنوز به بلوغ عقلی برای انجام آن کار نرسیدم. درواقع من هستم که تعیین می‌کنم نه زمان. وقتی یک مصرف کننده وارد کنگره می‌شود برای نامیدن آن از کلمه مجرم یا حتی بیمار هم استفاده نمی‌کنیم، زیرا بیمار از نظر بار معنایی از مجرم هم بدتر است. به شخص بیمار هیچ مسئولیتی نمی‌توان داد، حتی مسئولیت مسائل شخصی خودش را.
در کنگره برای نامیدن اشخاص از کلمه رهجو استفاده می‌شود. هر اندازه که مسئولیت پذیر باشیم به همان اندازه هم به درمان می‌رسیم، و به همان اندازه هم به ما جایگاه می‌دهند. هرشخص در کنگره در هر جایگاهی قرار دارد فقط و فقط به این معنی است که این شخص مراحل درمان خودش تا آن جایگاه را به خوبی طی کرده است. هر کسی هم که مراحل درمان خود را طی کند خود به‌خود به آن جایگاه‌ها می‌رسد. مانند شهرهایی که در مسیر یک مقصد وجود دارد و برای رسیدن به آن مقصد طبیعتا از آن عبور خواهیم نمود.

جایگاه ها الگوی درمانی ما هستند و مانند تابلوهای راهنمای مسیر اند که به ما نشان می‌دهند که تا اینجای راه را به درستی طی کرده‌ایم. وقتی یک نفر به یک جایگاهی می‌رسد یعنی تا آن حد، به بلوغ عقلی رسیده‌است، که بعضا گفته می‌شود که؛ زمانش رسیده ولی این یک ترجمه ناقص است و ترجمه درست آن همان رسیدن به بلوغ و رشد عقلی است. رشد نمادهای مختلفی دارد که یکی از آنها صلیب است که نشان دهنده رشد افقی(جسمی) و رشد عمودی(عقلی) است و زیباترین صلیب یک صلیب با تناسب بین طول و عرض آن است.
رشد عقلی با تلاش و پیگیری و از همه مهم‌تر با مسئولیت پذیری اتفاق می‌افتد. خدمت کردن در کنگره 60 نشان‌دهنده مسئولیت پذیری است و به همین خاطر است که بسیار به آن تاکید می‌شود. مسئولیت پذیری در ابتدا نسبت به خودمان است و در ادامه نسبت به کنگره و در نهایت نسبت به جامعه و انسانهای دیگر خواهد بود، زیرا در نهایت همه ما باید باهم رشد کنیم. دراصل  رشد  ما در جامعه صورت می‌پذیرد، برای مثال اگر شماها نبودید، در این جایگاه دیده‌بانی کاری نبود که من انجام بدهم و اصلا این جایگاه برای رشد من وجود نداشت.

اوج درمان در کنگره زمانی اتفاق می‌افتد که فرد زایش داشته‌باشد و بتواند مثل خودش را تولید کند. همانند کمک راهنما شدن که دیگران را به رهایی می‌رساند و میتوان گفت این شخص به بلوغ رسیده است. درمان در کنگره وقتی کامل می‌شود که یک راهنما همانند خودش را تولید کند.
جایگاه، یک الگو است که با ورود من به کنگره 60 من از این الگو آموزش می‌گیرم. یکی از این جایگاه‌ها دیده بانی است که کار آن هم وضع قوانین است. وضع قوانینی که خود دیده بان قبلا به بهترین شکل اجرا کرده است و در ابتدا توانسته خودش را به درمان برساند و در ادامه مسئولیتهای کوچکتری که به او سپرده‌اند به نحو احسن انجام داده و تمامی جایگاه‌های خدمتی را به درستی طی کرده و اکنون به این مرحله رسیده که باید دقت کرد که این جایگاه آخرین مرحله نیست و ما همیشه مسافر هستیم.

این جایگاه هم در کنگره 60 توسط رای گیری بقیه اعضای دیده بان و جناب آقای مهندس صورت می‌گیرد. این رای گیری نشانه این است که این شخص مسئولیت پذیری اش را ثابت کرده و در نهایت توسط رای و تشخیص دیگر اعضا انتخاب می‌شود. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشیم این است که در تمامی انتخابات کنگره تنها ملاک انتخاب، حس مسئولیت پذیری افراد باید باشد.
از اینکه به صحبتهای من گوش کردید متشکرم.

ضبط و تایپ و بارگزاری: مسافر حامد لژیون 19 آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .