English Version
English

گروه خانواده - پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است

گروه خانواده - پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است

جلسه هفتم از دوره یازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی شیروان با دستورجلسه « وادی سیزدهم و تاثیر آن روی من » به استادی ایجنت گروه خانواده همسفر فاطمه و نگهبانی همسفر مهلا و دبیری همسفر عاطفه در تاریخ  24 بهمن ماه ۱۴۰۱  ساعت ۱۵:۳۰ آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد
دستور جلسه ی امروز در مورد وادی سیزدهم و تاثیر آن روی من است. وادی سیزدهم:پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگریست.
مفاهیم زیادی در این جمله نهفته است. قبل از ورود به کنگره اگر این جمله را می‌شنیدیم، معنای ظاهرش را در نظر می‌گرفتیم. یعنی نقطه می‌گذاریم و خط بعدی را شروع می‌کنیم. با ورود به کنگره و گرفتن آموزش‌ها متوجه شدیم که معنای آن بسیار فراتر است.
همه چیز، شروع و پایانی دارد. انسان متولد شده و می‌میرد. نکته جالب اینجا است که مردن به نوعی آغازی دوباره است. پا نهادن در یک محل دیگر است.. یک جمله ای وجود دارد که وقتی فردی می‌میرد، یک تولدی در جای دیگر دنیا اتفاق می افتد.
مرگ و زندگی در تک تک سلول‌های بدن انسان رخ می‌دهد. مثلاً سلول‌های معده انسان در هر وعده‌ی غذایی که می‌خوریم، از بین می‌روند و دوباره ایجاد می‌شوند. انسان وقتی این قضیه را باور کند که مرگ شروعی دوباره است، راحت‌تر زندگی می‌کند. عبث بودن زندگی را در نظر نمی‌گیرد. به قول آقای مهندس، این‌قدر انسان می‌میرد و متولد می‌شود تا به درک درستی برسد یا آموزش کامل شود. وقتی انسان به این باور برسد، دیگر به فکر روزمرگی نخواهد بود. به گفته‌ی امام علی شب‌ها باید به این فکر بود که چه کار مفیدی در طول روز انجام داده ایم؟.
انسان برای بهتر شدن و کامل شدن خود باید در روز کارهای بسیاری انجام دهد. نفس انسان باید به تکامل برسد. همه‌ی انسان‌ها برای هدفی ایجاد شده‌اند که باید آن هدف را پیدا کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنند. تکامل نفس در نتیجه‌ی همین تلاش و کوشش بدست می‌آید.
وادی سیزدهم در کنگره هم هویداست. سفر اول وقتی تمام می‌شود، سفر دوم آغاز می‌شود. سفر دوم که تمام شد، سفر سوم شروع می‌شود. باید توجه داشت که هر شروعی پایانی دارد و هر سرانجامی آغاز. نقش انسان در حل مسائل بسیار مهم است. انسان باید از مشکلات درس بگیرد، به قول معروف مشکلات انسان را فولاد آب دیده می‌کنند.
استاد جلسه در پایان سخنان خود، هفته‌ی دیده‌بان را تبریک گفتند و دستورالعمل‌های لازم را برای بهتر برگزاری این جشن به همسفران دادند.

تایپ: همسفر ملیحه رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه (لژیون یکم)
ویراستاری و ارسال: همسفر عصمت رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی شیروان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .