English Version
English

حال خوش در گرو عملی کردن آموزش ها

حال خوش در گرو عملی کردن آموزش ها

ششمین جلسه از دوره نهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ، ویژه مسافران نمایندگی بیهقی سبزوار با استادی کمک  راهنما مسافر محمد و نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر ستار، با دستور جلسه «وادی سیزدهم و تأثیر آن روی من» روز سه‌شنبه 1401/11/25 رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد
می‌رسند آنانی که مشتاق سیراب شدنند، آن‌هایی که از سکون درنمی‌آیند به‌جایی نمی‌رسند.سلام دوستان محمد هستم یک مسافر خدا را شاکر هستم که بار دیگر در این جایگاه قرار می‌گیرم و می‌توانم آموزش بگیرم و خدمت کنم. دستور جلسه امروز وادی سیزدهم هست.
در کنگره ۱۴ وادی داریم که برای رسیدن به خود و برای خروج از تاریکی‌ها می‌باشد در کنگره ما بر روی ۳ ضلع یک مثلث کار می‌کنیم که یک ضلع آن جسم و ضلع دیگر روان و ضلع آخر آن جهان‌بینی می‌باشد که اگر به‌موازات هم پیش بروند درمان قطعی اعتیاد شکل می‌گیرد.
وادی سیزدهم آموزش می‌دهد پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است و به موضوع جهان‌بینی اشاره می‌کند. ما با یکسری موضوعات و نگرش‌ها وارد کنگره شدیم که آن موضوعات و نگرش‌های ما نسبت به پیرامون خود بوده است و نمی‌دانستیم زندگی ما چه مفهومی دارد و ما برای چه هدفی زندگی می‌کنیم. به‌طور مثال کسی که در دانشگاه در حال تحصیل است اما پس از گذراندن چندترم در یک مقطعی مشکلاتی برای آن فرد به وجود می‌آید، فرد فکر می‌کند آن مقطع و آن نقطه پایان راه او باشد که دچار یأس و ناامیدی می‌شود اما او نمی‌داند که سفر از یک نقطه شروع می‌شود و در نقطه‌ای دیگر به پایان می‌رسد اما پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری می‌باشد.
در کنگره ۶۰ بر روی یک ضلع مثلث که جهان‌بینی می‌باشد بسیار تأکید دارد و وادی سیزدهم نیز نگرش را نسبت به محیط و پیرامون تغییر می‌دهد که بدانیم پایانی در کار نیست و شما اگر بدانید پایانی در کار نیست طور دیگری زندگی می‌کنید و نفس خودتان را به‌گونه‌ای تربیت و آموزش می‌دهید که آماده باشد برای خط بعدی زندگی‌تان و می‌دانید که زندگی ادامه‌دار است چون عمر انسان به‌اندازه‌ی یک‌بند انگشت از خداوند کم‌تر است و این بستگی به خود ما دارد که در این هستی چه کردیم و چه خدمتی انجام داده‌ایم و چه جواب و پاسخی در آن زندگی دیگر می‌توانیم بدهیم در خصوص عملکردمان در این زندگی.
مورد دیگری که وادی سیزدهم به آن اشاره دارد موضوع تغییر، تبدیل و ترخیص می‌باشد که به ما آموزش می‌دهد که این خطوطی که ما در زندگی در حال رقم زدن آن هستیم ممکن است خوب باشد یا ممکن است این خطوط زشت باشد. به‌طور مثال اگر شما در سفر اول باشید و تغییر نکنید بنابراین تبدیل نمی‌شوید و درنهایت ترخیص نمی‌شوید. اگر در شما تغییر تبدیل و ترخیص صورت نگیرد شما به یوم‌الفصل نخواهید رسید یعنی روز جدایی، روز رهایی که شما خدمت جناب مهندس می‌روید و اگر در شما آن موارد صورت نگیرد شما به آن لحظه‌ی رهایی نخواهید رسید. کسانی که به کنگره می‌آیند بایست تغییر را عملی کنند. اگر شما در این بعد و خط زندگی‌تان اعتیاد را نتوانید درمان کنید این اعتیاد در بعد و خط دیگر زندگی‌تان ادامه پیدا می‌کند و همیشه با شما می‌ماند.
انسان‌ها با چشمان خود می‌بینند که پس از مرگ این دنیا سرابی بیش نبوده و پس از مرگ زندگی جدیدی که در یک دنیای دیگر می‌باشد را شروع می‌کنند درنتیجه شما نسبت به آن خطی که ساخته‌اید و نفسی که تربیت‌کرده‌اید اگر احساس شاد بودن دارید، در آغاز و شروع خط بعدی زندگی‌تان نیز شادتر و خوشحال‌تر خواهید بود؛ بنابراین اگر در هر مقطعی از زندگی به ناامیدی رسیدید و اگر موفق نشدید اشکالی ندارد چون می‌توانید دوباره شروع کنید و تلاش کنید و به آن موفقیت برسید.
در وادی سیزدهم نیز در خصوص انسان‌های تک‌بعدی و انسان‌های دوبعدی و نیز در مورد موضوع عشق، عقل و ایمان نیز سخن می‌گوید و کسی که دارای این مثلث عشق باشد هیچ‌وقت خودش را تنها تصور نمی‌کند و در این هستی هیچ‌وقت تنها نمی‌باشد.
تنها موردی که در هستی غیرقابل تغییر است و چیزی نمی‌تواند آن را تغییر دهد حقیقت است؛ اما نادان‌ها همیشه در پی ویرانی حقیقت می‌باشند و نمی‌گذارند حقیقت رشد پیدا کند. کنگره خود یک حقیقت است چون آغاز و پایان مشخصی ندارد و حتی انسان‌ها خود یک حقیقت هستند اما آن نیروهای منفی به‌گونه‌ای وارد عمل می‌شوند که انسان‌ها را از مسیر خود خارج کنند. ما در کنگره سفری آغاز می‌کنیم که از ظلمت به نور، از نادانی به دانایی، از حقارت به سرافرازی، از ترس به شجاعت، از کفر به ایمان و از نفرت به عشق. پس کنگره صرفاً درمان اعتیاد نمی‌باشد. کسانی که در کنگره ۶۰ اعتیاد را می‌توانند درمان کنند که نوع جهان‌بینی آنان، جهان‌بینی کنگره باشد.

ممنونم از اینکه با سکوت به حرف‌های من توجه کردید.

تایپ: مسافر الیاس لژیون یکم 

تنظیم و ارسال: مسافر مسعود لژیون دوم 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .