English Version
English

قدردانی باید در ذهن ، عمل و گفتار باشد

قدردانی باید در ذهن ، عمل و گفتار باشد

جلسه سوم  از دوره سیزدهم  کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶٠ ویژه مسافران نمایندگی شیروان با استادی مسافر علیرضا و نگهبانی مسافر دانیال و دبیری مسافر محمد با دستور جلسه « چگونه در کنگره قدردانی کنیم» سه‌شنبه 18 بهمن 1401 ساعت ١٧ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند .شکر یعنی تشکر کردن .دستور جلساتی که آقای مهندس می‌گذارند به نظر من دستور جلسات به‌روزی است. قدردانی در کنگره برای هرکسی متفاوت است، مثلاً من که پنج سال است رهاشده‌ام اگر بخواهم از کنگره قدردانی کنم اول باید بیرون از کنگره الگوی خوبی باشم که وقتی دوست و آشنا من را به‌عنوان یک کنگره‌ای می‌بینند تغییر را در من احساس کنند .این‌که آقای مهندس می‌گویند ما در کنگره تبلیغات نداریم بدین معناست که اگر شخصی مثل من رها شد و رفت بیرون، آن‌قدر حالش خوب باشد که همین بشود تبلیغات کنگره .برای کسی که تازه سفرش را شروع می‌کند بهترین قدردانی این است که خوب سفر کند، هرچه از او می‌خواهند درست انجام بدهد، می‌گویند سی دی بنویس باید بنویسی، دیگر اینکه بگویید من نمی‌رسم بنویسم درست نیست. پس قدردانی تو این است که درست سفر کنی.

برای کسی هم که سفر اولش تمام‌شده و تازه‌وارد سفر دوم شده قدردانی او نیز متفاوت است. قدردانی باید درجایش باشد، مثلاً امروزگلریزان است نباید بگویی من گلریزان سال بعد کمک می‌کنم . گلریزان سال بعد مال سال بعد است ، همین‌طور که ما در کنگره یاد گرفتیم ساعت پنج و یک دقیقه ساعت پنج نیست، گلریزان سال دیگر هم گلریزان امسال نیست ! مثلاً الان من بگویم من پنج سال سفرکرده‌ام الان آمده‌ام قدردانی کنم، قدردانی که فقط این نیست من بیایم اینجا صحبت کنم ولی در عمل هیچ کاری انجام ندهم ، به نظر من اصلاً قدردانی نکرده‌ام، فقط آمده‌ام اینجا حرف زده‌ام.

اگردر عمل قدردانی  کنیم آن حال خوش را به دست می‌آوریم .قدردانی در هر کاری لازم است مثلاً چند روز پیش روز پدر بود ، من اگر بگویم روز پدر پول نداشتم حالا چند روز دیگر هدیه می‌دهم چه فرقی می‌کند ؟ نه دیگر، آن روز ، روز پدر بود . یا اگر بیایی کنگره بگویی من گلریزان سال دیگر کمک می کنم یا سال دیگر هفته راهنما خوب قدردانی می‌کنم. قدردانی در جای خودش خوب است و هرکسی اگر توانست درزمان درست، در عملش ، در رفتارش و در کردارش درست قدردانی کند می‌تواند بگوید من قدردانی کردم.

اگر کسی هم مثل ما رفت و پس از چند سال آمد، حالا خداراشکر که برگشتیم و خدمتی بگیریم و اگر خدا بخواهد و از ما قبول کند بیاییم و در ساختار کنگره درست قدم برداریم و درست بتوانیم قدردانی بکنیم. چون‌که من‌بعد از ۵ سال مصرف مواد آمدم اینجا و آن حال خوب را گرفتم . قدردانی‌ها متفاوت است ولی باید قدردان زحماتی که برای ما می‌کشند باشیم ، حالا این زحمت را هر جا برای ما کشیدند تفاوتی نمی‌کند . راهنما بذر را می‌کارد وقتی درست سفر کنید همان‌طور که می‌گوید با حرکت راه نمایان می‌شود، اگر درست سفر کنی بعدش می‌شوی یک خدمتگزار خوب، یک قدردان خوب .ولی اگر سفر خوبی نداشته و بهانه‌تراشی کنی، در قدردانی هم بهانه می‌تراشی، در همه کارهایی که می‌خواهی انجام بدهی هم بهانه می‌تراشی.

در آخر قدردانی می‌کنم اول از آقای مهندس دژاکام که واقعاً یک ساختار بی‌نقصی را به وجود آورده‌اند، همچنین ازراهنمای عزیزم آقای قاسمی که این حال خوب را به من داده ازایشان تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم خدا به من کمک کند و من هم بتوانم خدمتگزارلایقی برای کنگره باشم  چون ما می‌گوییم که به خداوند مسئولیت دادن یعنی سلب مسئولیت از خویشتن، من بگویم خدا کمک کند اما خودم هیچ کاری نکنم یعنی مسئولیت را از خودم سلب کرده‌ام. من باید بخواهم و خدا هم کمک کند که انشا الله  قدردان خوبی در کنگره باشم.

تایپ: مسافر مهدی لژیون سوم

ارسال:مسافر پرویز لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .