English Version
English

مصاحبه با ایجنت محترم پارک حافظ مسافر حسن

مصاحبه با ایجنت محترم پارک حافظ مسافر حسن

سابقه آشنایی با کنگره 60 و رزومه ای از خود و شرایط  و مدت زمان رهایی و جایگاههای خدمتی اعلام بفرمایید.

اینجانب مسافر حسن ، آخرین آنتی ایکس مصرفی تریاک و شیره ، به روش DST مدت 11ماه و 15روز زیر نظر راهنمای محترم دیده بان آقای احمد حکیمی سفر کردم ، رشته ورزشی والیبال و مدت زمان رهایی از بند اعتیاد 6 سال و چند ماه .
سابقه آشنایی من با کنگره 60،توسط محسن پسرم بود که در حال حاضر هم کمک راهنماست و ایشان هم توسط دوست شان آقای محمد ضیایی ایجنت فعلی شعبه وحید ، وارد کنگره شدند . از همان ابتدای ورود به کنگره ، انگار من دنبال همچین جایی میگشتم و نیمه گمشده خود را در کنگره پیدا نمودم  37 سال تخریب داشتم و هیچ مشکلی برای مصرف نداشتم ، همه چی برای ادامه مصرفم مهیا بود ولی اینکه چرا این اتفاق رخ نمود و درب کنگره بر روی من باز شد خداوند متعال را صدهزارمرتبه شاکرم .
سفر اول را به راحتی تمام کردم چراکه گوش به فرمان بودم و به قولی مثل خوردن یک لیوان آب بود . راهنمای سفر دومم آقاحمید بودند که از همینحا از ایشان هم کمال تشکر و قدردانی را دارم .
جایگاههای خدمتی ، صدورکارت ، نشریات ، نگهبانی جلسات ، مسوول OT، مرزبانی ،مسوول پارک حافظ و درحال حاضر ایجنت همین پارک حافظ در فاز سوم اندیشه شهریار میباشم.

مهمترین برداشت حضرتعالی از کنگره 60 چه چیزی بوده است؟

کنگره 60 یک NGO پرتوان ، کارامد و قوی است که وابسته به هیچ ارگان و سازمانی نیست و روی پای خودش بوده و نیازهای مالی اش توسط اعضا تامین میگردد و در عرصه های مختلف در حال فعالیت است ازجمله ، درمان رایگان مصرف کنندگان موادمخدر و سیگار ، لزیون سلامت جهت حل مشکل چاقی  ، تحقیق و فعالیت در درمان سرطان و تولید و ارایه DSAP مخصوصا در ایام کرونا که ضدعفونی کننده و بازکننده عروق است .
برداشت و نگاه من از کنگره این بوده که نگاه درونی من در کنگره تغییر نمود بدینصورت که در زمان مصرف ، نفس من گرسنه بود که با آمدن در کنگره و طی این 11ماه  این نفس گرسنه ، سیر شد با خوردن شربت OT و تیپرکردن و کاهش تدریجی تا رسیدن به مصرف صفر ، بعد متوجه شدم که هیچ مشکلی مثل خماری نیست و به درمان رسیده و نفس سیر شده است که با آموزشهای کنگره و شرکت در جلسات و یادگیری جهان بینی ، نفس گرسنه در تمام موارد زندگی درست میشود.


دیدگاه شما درباره ورزش و اهمیت آن در زندگی و سلامت افراد ، رهجویان و رهاشدگان چیست؟
ورزش از ارکان سلامتی جسم است که از زمانهای خیلی دور هم جز برنامه های زندگی و تفریح بوده و هست .ورزش درکنگره ، روزهای جمعه در برخی پارکهای تهران و شهرستانها برقرار است و درمان موادمخدر را تکمیل میکند ودر زندگی تک تک اعضا تاثیربسزایی داشته و اوقات فراغت شان را پرکرده تا دیگر فکر مواد از سرشان بیرون رود و خود همین ورزش ، شادی و نشاط آوره و افراد را به زندگی علاقمند میکند و جسم را قوی و نیرومند مینماید . الته برنامه استخر از ساعت شش ونیم صبح هم در برخی ایام هفته جهت تنظیم خواب بچه ها نیز وجود دارد که با پرداخت 40هزارتومان استخر شباهنگ شهریار برای شعبات وحید ، رودکی و حافظ  در اختیار می باشد.


هدف اصلی کنگره از "حضور در پارک " چیست؟

هدف اصلی دورشدن مصرف کننده موادی است  که به رختخواب چسبیده بود تا با ورزش یک جسم نیرومند و قوی داشته باشد و درمقابل میکروبها و ویروسها مقاوم شود و ضمن ورزش و تغذیه سالم به یک بدن سالم برسند چراکه عقل سالم در بدن سالم است . من خودم در زمان مصرفم اصلا نمیدانستم ورزش چیه و تمام فکر و ذکرم مصرف مواد بود که با ورود به کنگره همه چی عوض شد و در رشته والیبال مشغول ورزش شدم همانطورکه الان بچه ها در کنگره60 ، فوتبال ، والیبال ، بسکتبال ، ورزش باستانی ، دارت و شطرنج و راگبی بازی میکنند.

کنگره60 به شما چه داده است و جایگاه "ایجنت پارک "بودن چه اثراتی در کار ، زندگی و درک مفهوم زندگی برایتان داشته است ؟

کنکره 60 به من همه چی داده از سلامتی ، آزادی عمل ،اعتمادبه نفس ، دوست داشتن ، عشق و محبت و در یک کلمه "انسان بودن "را به من داده است که با هیچ چیزی قابل قیاس نیست . امیدوارم این صفات در وجودم باشند و بماند و آنها را عملی و اجرایی نمایم .
هرجایگاهی در کنگره ، آموزش خاص خودش را دارد که هرچه این جایگاهها بالاتر برود مسوولیت ها هم بیشتر میشود و جایگاه ایجنتی هم آموزشه و هم آموزش دادن و مسولیت خاص خودش را هم دارد چراکه کار اجرایی ندارد ولی مانند یک پدر در خانواده ، کنترل اعضای خانواده را در دست دارد و ایجنت با مرزبانها و همفکری با آنها در پارک کار را جلو میبرد .
هرشخصی اگر درمسیر صراط مستقیم باشد خداوند هم یاریش خواهد کرد ، قدرمسلم برای من در زندگی اتفاقهای خوبی افتاده و تازه الان درک کرده و فهمیده ام که زندگی کردن یعنی چه ، از این بابت خیلی خیلی خوشحالم و خداوند را شاکرم که اینها را توسط جناب مهندس دزاکام به ما داده و امیدوارم سالیان سال سایه ایشان بالای سر همگی مان باشد .

 

انتظارات شما از رهجویان و افراد حاضر در پارک حافظ چیست ؟

انتظار من از تمامی اعضا چه سفر اولی چه سفردومی اینستکه سعی کنند با کمک راهنماها و مرزبانهای هر شعبه در پارک حضور داشته باشند ، ضمن رعایت قوانین پارک به جایگاهها احترا بگذارند و همکاری لازم با مرزبانهای پارک را داشته و دقت نمایند که پارک یک مکان عمومی است که همه نوع افرادی داخل آن رفت وآمد دارند ، لذا ضمن یادگیری جهان بینی درست ، کارخطایی انجام ندهیم که توجه افراد غیرکنگره ای را جلب نماید و سعی کنیم الگو باشیم و الگو بمانیم چه برای خودمان چه برای افراد غیر . عزیزان بعداز نرمش صبحگاهی و صرف صبحانه ، بعداز ساعت 8:30 به رشته ورزشی که علاقمند است رفته و به ورزش خودش بپردازد .
در پایان برای تمامی بچه ها و اعضای کنگره و سایت آرزوی سلامتی و کمال تشکر را دارم .

 

تایپ و مصاحبه کننده: مسافر محمدرضا

تنظیم: مسافر امیرارشیا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .