English Version
English

بزرگترین راز خلقت نظم است

بزرگترین راز خلقت نظم است

دهمین جلسه از سری چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰؛ نمایندگی اردستان با استادی مسافر مهدی و نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر رضا با دستور جلسه « نظم، انضباط و احترام در کنگره ۶۰» سه‌شنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:

 

خدا را شاکرم که مسئولیت این جلسه را به من واگذار کردند تا خدمت کنم و آموزش بگیرم. دستور جلسه نظم و انضباط و احترام در کنگره ۶۰ هست؛ معمولاً ما انسان‌ها چون قوانین زندگی کردن را بلد نیستیم مرتباً دچار اشتباه می‌شویم و بعضی‌ها از این اشتباهات درس می‌گیرند و تجربه کسب می‌کنند و از اشتباه خودشان برمی‌گردند ولی بعضی‌ها براثر جهل و نادانی خودشان باعث می‌شوند هرگز متوجه اشتباه خود نشوند و اشتباهات خود را تکرار کنند. چرا قوانین را یاد نگرفتیم؟ به قول جناب مهندس یا یادمان ندادند یا نتوانستیم آن‌ها را درک کنیم و بفهمیم. عامل یاد نگرفتن قوانین، همان جهل و نادانی من است که باعث می‌شود به ضد ارزش‌ها ورود کنم و قوانین زندگی را بلد نباشم. مصرف مواد مخدر یک ضد ارزش و عمل شیطانی است چون با ورود به مصرف مواد مخدر اولین چیزی که از من می‌گیرد نظم و انضباط و معاشرت اجتماعی با دیگران است.

یکی از بزرگ‌ترین رازهای خلقت نظم است و با دقت به پدیده‌های هستی درمیابیم پروردگار مهربان چقدر زیبا و منظم هر چیز را در جای خود قرار داده است مثل پیدایش شب و روز، بیداری گیاهان در بهار، اگر ذره‌ای بی‌نظمی در گوشه‌ای از چرخه‌ی حیات راه می‌یافت همه‌ی آن‌ها را به نابودی می‌کشاند.

ساعت دارای چندین چرخ‌دنده است که اگر یکی از آن‌ها از کار بیفتد ساعت هم به هم می‌ریزد و زمان را به‌درستی نشان نمی‌دهد. جهان هستی هم مانند ساعت بر اساس نظم و انضباط خاصی خلق‌شده است و در مدار خود با دقت و ظرافت در حال گردش است، چنانچه این نظم به هم بریزد کل هستی دچار آشفتگی و هرج‌ومرج می‌شود و از مدار خود خارج و سقوط آن حتمی است. در کنگره نیز چنین است یعنی نظم و انضباط حاکم است و هر چیزی سر جای خودش قرار دارد.

اگر مسافر در درمان خود نظم را رعایت کند، آن‌وقت به خواسته خودش که رهایی است می‌رسد. مسافر نباید در مسیر رهایی بهانه‌تراشی کند و در مقابل باید فرمان‌بردار خوبی باشد و این فرمان‌برداری باید طبق قوانین و حرمت‌های کنگره باشد و کلیه اصول و قواعد کنگره را اجرا نماید و همان‌طور که آقای مهندس گفتند: ساعت در کنگره اختراع شد یعنی همه‌چیز در کنگره بر اساس نظم است. درست صحبت کردن، مسئولیت‌پذیری، احترام به جایگاه، آموزش گرفتن و انتقاد نکردن جزء از کنگره و نشان‌دهنده‌ نظم در کنگره است. مسافر یا همسفری که به کنگره می‌آید در همان زمان ورودشان نظم را می‌آموزند زیرا باید لباس سفید بپوشد و آراستگی ظاهری خود را رعایت کنند، سروقت به کنگره بیاید و به‌موقع بروند. مسافر باید داروی خود را سر ساعتی که مشخص‌شده است مصرف کند و سی‌دی‌های آموزشی خود را مرتب بنویسد و قوانین کنگره را به نحو احسن اجرا نماید. رفتار خود را کنترل و هدایت کند تا آثار و نتایج اعمال خود را تحت آموزش و نظم مشاهده کند. او باید به جایگاه احترام بگذارد یعنی به کسی که شال دارد احترام بگذارد و چشم بگوید تا همه امور در سایه نظم و انضباط و احترام در کنگره میسر ‌شود.

 

لژیون خدمتگزار: لژیون پنجم

تایپ: مسافر رضا لژیون سوم

تنظیم و ارسال: مسافر مهدی لژیون دوم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .