English Version
English

گروه خانواده - همسفر بسان بال پرواز

گروه خانواده - همسفر بسان بال پرواز

جلسه دوم از دوره یازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی شیروان با دستورجلسه « هفته همسفر » به استادی کمک راهنما همسفر معصومه و نگهبانی همسفر مهلا و دبیری همسفر عاطفه در تاریخ  19 دی ماه ۱۴۰۱  ساعت ۱۵:۳۰ آغاز به کار نمود.


خلاصه سخنان استاد

دستور جلسه امروز در مورد جشن همسفر است. همسفر به همراه مسافر می‌باشد. انسان وقتی‌که در مسیری سفر خود را شروع می‌کند به طور منطقی باید همسفر داشته باشد تا آن سفر به خوبی به پایان برساند. به قول معروف باید در کنار راننده فردی باشد که یک استکان چای بعد از دو ساعت رانندگی بدهد.
من اولین باری که استاد شدم، جشن همسفر بود. استرس تمام وجودم را فرا گرفته بود. با اینکه مطالب را جمع آوری و بار‌ها تکرار و تمرین کرده بودم، اما در شروع صحبت، تمام خاطرات قبل از ورود به کنگره پیش چشمم هویدا شد. سینمای ذهنم شروع به کار کرد. تمام گرفتاری‌ها، رنج و سختی‌های زندگی گذشته از لبانم به طور ناخودآگاه جاری شد.
اما الان من شخصیت دیگری شدم. به قول آقای مهندس در وادی دهم، صفت گذشته در انسان صادق نیست، چون انسان جاری است. با آموزش‌های ناب کنگره کاملا عوض شدم. معصومه ای که با کوچکترین مشکل، زمین و زمان را به هم می‌دوخت، شروع به اشک و آه می‌کرد، به فرد دیگری تبدیل شده است. از شخصیت گوشه‌گیر و منزوی به شخصیت اجتماعی تبدیل شدم. به طوری‌که می‌توانم خواسته‌های خود را به راحتی بیان کنم. به این باور رسیدم که من نظر کرده‌ی خدا هستم که به این مکان مقدس پای نهادم.
همسفر به قول آقای مهندس مثل دو بال پرواز است که باعث راحت شدن پرواز مسافر می‌گردد. معنی خیلی جالبی است. من به عنوان همسفر در کنگره ۶۰ می آموزم که نقشم، همراه، پشتیبان، و حمایت کننده‌است نه جاسوس. به طور کلی با آموزش ها، نگرش همسفر نسبت به اعتیاد تغییر می‌کند و دید تازه‌ای از اعتیاد برای او باز می‌شود. حتی جهان‌بینی همسفر نیز تغییر می‌کند. همانطور که من تغییر کردم.
من همراه مسافرم  نیز در حال سفر و آموزش دیدن هستم، باید که در لحظه‌های سخت به مسافرم امید، قوت قلب و اعتماد به نفس بدهم. تعبیر آقای مهندس خیلی قشنگ است. دوباره می‌گویم؛ همسفر بسان یک بال پرواز است. اگر همسفر نقش خود را به درستی و خوبی ایفا کند، پرواز و موفقیتی با شکوه در انتظار او و مسافرش خواهد بود
امیدوارم جشن خوبی داشته باشیم. این جشن یک تشکر از مخلوق خدا است. در کنگره شکرگزاری و تشکر کردن بسیار اهمیت دارد. تشکر از آفریده‌های قدرت مطلق، نوعی تشکر از خدای متعال است. دقت کنیم که مقدار پول مقیاسی برای با ارزش بودن نیست، بلکه اصل قدردانی است حتی اگر یک نوشته سپاس‌گزاری باشد.

تایپ: همسفر ملیحه رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه (لژیون یکم)
ویراستاری و ارسال: همسفر عصمت رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی شیروان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .