English Version
English

عدالت یعنی هر چیزی در جایگاه خودش

عدالت یعنی هر چیزی در جایگاه خودش

دوازدهمین جلسه از دوره‌ ی هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی همسفران آقا کنگره ۶۰ نمایندگی شفا مشهد؛ با استادی همسفر مصطفی، نگهبانی همسفر مهدی و دبیری همسفر امین با دستور جلسه ی "هفته همسفر" شنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ راس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد. 

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مصطفی هستم همسفر.
امسال سومین سالی است که ما مستقل شده‌ایم و جشن همسفر داریم. این دو سالی که من نگاه می‌کنم، آقایان همسفر از نظر کمیت، تعدادمان خیلی زیاد نشده است، ولی کیفیت خوبی داشته‌ایم.
در امتحانات کمک راهنمایی ۴ نفر از اعضا شرکت کردند و ۳ نفر آن‌ها در کمک راهنمایی قبول شدند. امیدوارم که به جلگه خدمت بپیوندند و لژیون دیگری به عنوان لژیون سوم داشته باشیم.
یکی از دغدغه‌های من و مرزبانی، نظم و انضباط است که خیلی تأثیر گذار و مهم می‌باشد.
یک مثلث در کنگره ۶۰ داریم: عدالت، معرفت و عمل سالم. اگر من بر پایه‌ی این مثلث عمل کردم در کنگره ۶۰، می‌توانم، حال خوب را در جایگاه‌های مختلف تجربه کنم و یا به عنوان کمک راهنما، بتوانم این آموزش‌ها را انتقال دهم.
خود من به عنوان کمک راهنما تلاش کردم در این مثلث باشم، معرفت یعنی همان دانش؛ اگر دانش و دانایی من خوب باشد، قطعاً انتخاب من انتخاب خوبی است و عمل سالم؛ عملی است که نه به دیگران آسیب بزنیم و نه به خودمان، واقعاً سخت است که انسان به عمل سالم برسد. در نهایت قاعده‌ی مثلث؛ عدالت.
عدالت به معنی مساوی بودن نیست، قطعاً کسی که سفر دومی است با کسی که تازه‌وارد است تفاوت دارد، چون میزان آگاهی و آموزشی که دارد نسبت به تازه‌وارد بیشتر است. عدالت به این معنی است که هر چیزی در جایگاه خودش قرار بگیرد. به قول آقای مهندس اگر ما مترسکی در این جا قرار دادیم و یک شال دور آن انداختیم، شال زرد یا شال کرم رنگ، روی آن گذاشتیم، چون جایگاه را آن شال مشخص می‌کند، ما به آن احترام می‌گذاریم.
ما اگر می‌خواهیم به عنوان گروه همسفران آقا قوی باشیم و این راه را ادامه بدهیم، حالا ممکن است من باشم و نباشم، ولی دیگرانی که از این به بعد به ما خواهند پیوست و این راه را قطعاً ادامه خواهند داد، باید نظم و انضباط را درست انجام بدهیم.
مثالی می‌زنم در مورد انتخابات؛ خدا را شکر نگهبانی ما انتخابی است. شاید بعضی موارد انتصابی باشد، ولی اگر در نگهبانی ما بخواهیم، برادر لژیونی خود و یا آن کسی را که دوستش داریم در کنگره را۶۰ انتخاب کنیم و ویژگی‌های نفر دیگر را نبینیم، این دقیقاً کاری است که عدالت می‌گوید، انجامش ندهیم.
ما باید شایستگی آن شخص را ببینیم و انتخاب کنیم. انتخاب خیلی مهم است، اگر ما این کار را انجام بدهیم پایدار خواهیم بود.

تایپ: همسفر بهزاد
نگارش: همسفر بهزاد
ارسال خبر: همسفر امین لژیون دوم
همسفران آقا نمایندگی شفا مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .