English Version
English

کنگره ۶۰ در این شرایط سخت آمد و کار خودش را آسان کرد

کنگره ۶۰ در این شرایط سخت آمد و کار خودش را آسان کرد

یازدهمین جلسه از دوره ی هفتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی همسفران آقا کنگره ۶۰ نمایندگی شفا مشهد؛ با استادی مسافر حسن، نگهبانی همسفر مهدی و دبیری همسفر امین با دستور جلسه ی " OT" شنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ راس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد. 

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسن هستم مسافر. خداوند را شاکرم که این اجازه به من داده شد در جمع شما دوستان باصفا قرار بگیرم.

در ابتدا ما باید بدانیم اوپیوم چیست و چه‌کاری انجام می‌دهد. اوپیوم همان تریاک خوراکی است و OT شربت تریاک است. ترکیبات اوپیوم شامل: ۱۰٪ تریاک خالص، ۲۰٪الکل و ۷۰٪ آب مقطر هست که الکل بر پایه آب، برای رسوب‌زدایی رگ‌ها هست و آب مقطر آن به این دلیل است که تریاک کپک نزند، چون با آب معمولی اگر ترکیب شد تریاک کپک می‌زند
روش درمان کنگره ۶۰،  در طول ۱۰ الی ۱۱ ماه به‌صورت تدریجی و پلکانی انجام می‌شود. شخصی که وارد کنگره ۶۰ می‌شود این دارو را استفاده می‌کند تا پس از ۱۰ الی ۱۱ ماه تیپر شده و شخص به درمان برسد.
اوایل شروع به کار کنگره ۶۰، در ابتدا شربت OT وجود نداشت و مسافران با اوپیوم خوراکی سفر می‌کردند. مشکلاتی وجود داشت، نظیر تهیه آن، مصرف و تقسیم کردن آن‌که به‌خوبی دقیق نمی‌شد. استارت کنگره ۶۰ زمانی خورد که با مشکلات زیادی روبرو بود و نگاه جامعه به مصرف‌کننده، نگاه بدی بود و مصرف‌کننده‌ها را مجرم می‌دانستند. طرح‌هایی برای دستگیری مصرف‌کنندگان در آن هنگام تهیه و اجرا می‌کردند؛ کسانی که ظاهر به‌هم‌ریخته داشتند را می‌گرفتند و یا به کمپ‌های اجباری می‌بردند.
کنگره ۶۰ در این شرایط سخت آمد و کار خودش را آسان کرد و تلاش بر این داشت که نگاه جامعه را نسبت به فرد مصرف‌کننده تغییر دهد و برای هیچ‌کس قابل‌قبول نبود که بتوان با خود تریاک، اعتیاد به آن و تمام مخدرها را درمان کرد. زمانی که خودم مصرف‌کننده بودم و در NGO های دیگر بودم، بر این عقیده بودند که اعتیاد را باید به‌صورت سقوط آزاد و ناگهانی کنار گذاشت و همین روش را در حال حاضر اجرا می‌کنند.

ارسال خبر: همسفر امین لژیون دوم

تایپ: همسفر بهزاد 

نگارش: همسفر بهزاد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .