English Version
English

صورت‌مسئله اعتیاد، پایه و اساس درمان اعتیاد

صورت‌مسئله اعتیاد، پایه و اساس درمان اعتیاد

سومین جلسه از دوره بیست‌و‌ششم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی صائب تبریزی با دستور جلسه «صورت مسئله اعتیاد» با استادی همسفر تهمینه برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

صورت‌مسئله اعتیاد یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دستور جلساتی هست که برای یک مصرف‌کننده و حتی گروه خانواده می‌تواند، مفید باشد. صورت‌مسئله اعتیاد خیلی از راه‌هایی که به بن‌بست خورده و گره کوری که در مورد اعتیاد وجود داشت را حل کرد، بسیاری از افراد بر این باور بودند که مصرف‌کننده اراده ندارد، اما مسئله چیز دیگری بود، چون شکافته نشده بود و واقعاً نمی‌دانستند، اعتیاد چیست؟ مطالعه و درک این دستور جلسه باعث را می‌شود، فرد آرام شود، چون من را به اشتباهاتم آگاه می‌کند و باورهایم را دگرگون می‌سازد، چراکه من بر این اعتقاد بودم که با اراده و غیرت می‌شود، اعتیاد را ترک کرد و از طرفی دیگر اصطلاح ترک را به جای درمان به کار می‌بردم، این امر به خاطر این بود که در جامعه جا افتاده بود که معتاد باید اعتیادش را ترک کند، اما برای اولین بار در کنگره شنیدم که اعتیاد یک مسئله اخلاقی نادرست نیست که فرد باید آن را ترک کند و تکرار ننماید، بلکه نوعی بیماری است و باید درمان شود.

مهندس دژاکام اعتیاد را متشکل از انسان به اضافه مواد مخدر دانست و با تجربه، علم و عمل، درمان آن را کشف کرد. قبل از ابداع روش درمانی مهندس، راه‌های مختلفی برای کنار گذاشتن، مصرف مواد وجود داشت از جمله سقوط آزاد یا قطع ناگهانی مواد، جادو درمانی، شلاق درمانی، آب درمانی و ترک تدریجی مواد در مدت کوتاه که تریاک در آب حل می‌شد و هر روز بعد از مصرف آب به آن اضافه می‌شد تا تریاک حل شده در آب به صفر برسد و... بعدها کمپ‌ها نیز در جاهای مختلف به فراوانی ایجاد شدند تا به ترک اعتیاد مصرف‌کنندگان مواد مخدر کمک کنند، اما همه به‌عین و تجربه دیدیم که موفقیت این روش‌ها بسیار ناچیز و کم بوده است، چراکه در این روش‌ها نگاه علمی به فیزیک جسم انسان و نیازهای حیاتی آن نمی‌شد.

مهندس دژاکام در صورت‌مسئله اعتیاد این معادله را برهم زدند که اعتیاد مسمومیت مزمن نیست، بلکه یک جایگزین مزمن است. مواد مخدر به جای مواد شبه افیونی بدن که به‌طور طبیعی در وجود انسان‌ها ترشح می‌شود، قرارگرفته و آن‌ها را از کار انداخته و جسم و روان فرد را به خود وابسته نموده است، بنابراین مواد برای یک فرد مصرف‌کننده، سم نیست. بارها دیده‌ایم که وقتی فرد مواد خود را به یک‌باره قطع می‌کند، به چه حال و روز بدی می‌افتد. مواد برای کسی سم محسوب می‌شود که بدنش به مصرف عادت ندارد. با شروع سفر مسافر و مصرف شربت اوتی و کاهش تدریجی آن، جسم و روان به مدت یازده ماه درمان می‌شوند و جهان‌بینی فرد با حضور مداوم در جلسات و خواندن، جزوات و نشریات و گوش کردن به سی‌دی‌های آقای مهندس تغییر می‌کند و نگرش فرد نسبت به خود و زندگی و جامعه‌اش دگرگون شده و شکل مثبت و درستی به خود می‌گیرد، همین امر موجب می‌شود که درمان یافتگان در کنگره ۶۰، برگشت دوباره به مواد نداشته باشند، پس بدانیم که مطالعه و کاربردی کردن، مطالب نوشتار صورت‌مسئله اعتیاد از اولین، مهم‌ترین و ضروری‌ترین امور برای درمان اعتیاد است که هم مسافر و هم همسفر باید به مطالب آن آگاهی داشته باشند. امید آن که با علم و آگاهی این زشتی‌ها و پلیدی‌ها را به خوبی‌ها و زیبایی‌ها تبدیل کنیم.

رابط لژیون: همسفر سحر لژیون چهارم

ارسال مطلب: همسفر کبری

همسفران نمایندگی صائب تبریزی 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .