English Version
English

تأثیر کلام راهنما در رهجو

تأثیر کلام راهنما در رهجو

لژیون یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های آموزشی کنگره است و اولین چیزی که در لژیون‌ها عنوان می‌شود خط و خطوط و حرکت اعضا است.

یک کمک‌راهنما می‌تواند با کلام نافذ خود به‌صورت شفاف حرمت‌ها را برای رهجویان بیان کند و البته این حرمت‌ها را اول  خودش اجرا می‌کند و بعد از رهجو می‌خواهد تا آن‌ها را اجرایی نماید.

قطعاً یکی از پارامترهای مهم داشتن لژیون قوی، حضور کمک‌راهنمایی با سطح بالایی از دانایی، اطلاعات و آگاهی و مسلط بودن به مطالب کنگره ۶۰ است. کمک‌راهنما باید این نکته را همیشه مدنظر داشته باشد که در هر آموزش دادنی اول خودش آموزش می‌گیرد و بعد آموزش می‌دهد.

چیزی که من در کنگره متوجه شدم این است که رهجو ازنظر عملکرد مانند کمک‌راهنمای خود عمل می‌کند، پس هرچه کمک‌راهنما مسئولیت‌پذیرتر باشد  قطعاً رهجوی بی‌نقص‌تری خواهد داشت.

کمک راهنما می‌داند یکی از وظایف اصلی او تربیت رهجو برای خدمت در کنگره است؛ خدمتگزار بودن اعضای یک لژیون بستگی به این دارد که کمک‌راهنما بتواند با آموزش‌های کنگره این مسئولیت‌پذیری را در شاگرد که به‌واسطه حرکت در مسیر ضد ارزش‌ها آلوده‌شده بیدار کند و کم‌کم با حرکت در این مسیر، پاک و بی‌آلایش شود و ‌بتواند با تمام وجود لذت خدمت کردن را دریافت نماید.

مسئله‌ای که وجود‌ دارد این است که شاید نتوان گفت خروجی یک لژیون می‌تواند نشان‌دهنده لژیون قوی باشد ولی قطعاً ماندگار بودن اعضای لژیون در سفر دوم و خدمت کردن آن‌ها یکی از نشانه‌های لژیون قوی است. عشق به خدمت را کمک‌راهنما باید در رهجو ایجاد کند و قطعاً ابتدا خودش باید عاشق خدمت کردن باشد. این عشق در کلام و حرکت او کاملاً باید مشخص باشد و همین حس او می‌تواند در رهجو اثرگذار باشد و او را هم عاشق خدمت به همنوعان خود نماید.

مطلب دیگری که می‌توان در مورد لژیون قوی به آن اشاره کرد این است که یک لژیون باید در چارچوب آموزشی که مشخص‌شده است حرکت کند. تجربه نشان داده است لژیون‌هایی که وارد حاشیه و مسائل دیگر شده‌ و از گردونه آموزشی خارج شده‌ند و بازدهی لازم را نداشته‌اند، از نوشتن سی‌دی‌ها، استفاده از منابع آموزشی و مطالبی که مربوط به علم کنگره هستند دورمانده‌اند.


نویسنده: کمک‌راهنما همسفر نرگس
تایپ: همسفر مهین رهجوی کمک‌راهنما همسفر زهرا (لژیون یکم)
ارسال: همسفر مریم رهجوی کمک‌راهنما همسفر زهرا (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی زاگرس


 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .