English Version
English

گروه خانواده- رمز گاو صندوق من تا جشن گلریزان چنده؟

گروه خانواده- رمز گاو صندوق من تا جشن گلریزان چنده؟

اولین جلسه از دوره یکم جلسات لژیون سردار همسفران نمایندگی کریمان به استادی اسیستانت و پهلوان همسفر زهره، نگهبانی همسفر فائزه و دبیری همسفر فاطمه، با دستور جلسه «چرا باید به دیگران کمک کنیم؟» ساعت ١۴ روز دوشنبه سوم مرداد ماه ۱۴۰۱ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
خیلی خوشحالم که امروز توفیق پیدا کردم در خدمت شماها باشم. مخصوصاً که اولین جلسه از دوره اول است. انشاالله در آینده شاهد رشد این شعبه باشیم. الهی شکر که می‌بینیم به خاطر وجود آقای مهندس و آموزش‌های  آقای مهندس ما را از کیلومترها دورتر بهم وصل می‌کند. انشاءالله قدردان این مسیری باشیم که خداوند سر راه ما قرار داده و هر دفعه محکمتر قدم برداریم. با توجه به دستور جلسات که از فروردین ماه شروع شده است. فکر می‌کردم که این دستور جلسات چقدر به قشنگی بستر بخشیدن را برای ما فراهم می‌کند. مالی که داری می‌توانی بیایی اینجا و بخشنده شوی و راهش پس‌انداز کردن است. دستور جلسه این ماه می‌‍‌‌خواهد علت کمک ما به دیگران را باز کند تا با آگاهی وارد این قضیه بشویم. اگر زمانی بخشیدم و لذت بردم آن موقع است که متوجه شده ام که چیکار کرده‌ام. این دستور جلسات وظایف انسانی ما را یادآوری می‌کنند. یک ویژگی انسان فراموشی است و دستور جلسات لژیون سردار  یادآوری است. این دنیا ؛ دنیای مادی است که انسان بعضی مواقع فراموش می‌کند چرا به دنیا آمده است. این آموزش‌ها به انسان توان می‌دهد که از یکسری خواسته‌هایشان بگذرند. پس انداز کردن در این دنیای مادی سخت است. روی تک‌تک دستور جلسات فکر کنیم که به نفع خود ماست. دستور جلسه امروز چرا باید به دیگران کمک کنیم؟ چون خوشبختی انسان‌ها در گرو خوشبختی و آرامش دیگران است. خداوند روزی خیلی از بندگانش را در روزی من نهادینه کرده است. بعضی مواقع این سؤال پیش می‌آید که چرا روزیش را به خود او نداده است؟ چون من به عنوان یک انسان صفت بخشش کسب کنم چون من نیاز دار م بخشیدن را یاد بگیرم. آقای مهندس فرمودند: که انسان به قدرت بخشیدن بیشتر نیاز دارد تا آن مال؛ چقدر زیباست.

درست است که پول به ما آرامش می‌دهد ولی قدرت بخشیدن بیشتر آرامش می‌دهد. خداوند هم در قرآن می‌فرماید که  یک پنجم مال تو؛ مال تو نیست.  دلیل دیگری این‌که ما به تکامل برسیم و آن حال خوش برسیم. ما اگر ادعا می‌کنیم که خدا را دوست داریم فقط راهش این است که به بندگانش کمک کنیم. اما انسان باید با خودش صادق باشد اگر این چیزهایی را که می‌دانم می‌توانم عمل کنم.  وقتی بحث عمل می‌آید سخت می‌شود به علت اینکه انسان اختیار دارد چون با کار‌های ضد ارزشی که انجام داده‌ایم در اختیار خودمان شریک قائل شدیم و اجازه نمی‌دهند که ببخشیم. وقتی که کمک می‌کنید ذره ذره از ضد ارزش‌ها فاصله می‌گیرید و اختیار مالمان به دست خودمان می‌آید. چرا وقتی کارت کشیدیم اینقدر حالمان خوب می‌شود؟ چون توانسته‌ایم در این جنگ درونی برنده شویم. چون اختیار داریم و داوطلبانه اینکار را انجام داده‌ایم این را شیرین کرده است.

شعبده لژیون سردار این است که هر چه می‌دهد تشنه تر می‌شود. در واقع پاداش آن عمل پیروز شدن در جنگ درونی است. اگر من زهره را اجبار می‌کردند باید ببخشی تا حالت خوب شود آیا قبول نمی‌کردم؟ مطمئنا قبول میکردم . اما آقای مهندس اجبار نکردند که این داوطلبانه بودن که هم سخت و شیرینش کرده است. این را بدانیم هرچقدر که آموزش می‌بینیم نیروهای بیشتری به سراغ ما میآیند و حواسمان باشد که آنها میآیند که ما فرصتمان را از دست بدهیم. ساز تجربه خودم می‌گویم و زمانی که مسافرم می‌خواست پهلوان شود می‌گفتیم که بگذار سال دیگه یا بگذار این خانه را بسازیم و یک مرتبه یک یا دو میلیارد می‌دهیم  و هر وقت اینجوری فکر می‌کردیم نمی‌توانستیم ببخشیم و بعد یک جایی به مسافرم گفتم که این ترفند نیروی بازدارنده است و نیروهای بازدارنده هیچ وقت نمی‌آیند و بگویند که کمک نکن یا نبخش می‌گویند آره باید ببخشید ولی سال دیگر و می‌بینی که سال دیگر شده و نمی‌توانم ببخشم. مطمئن باشیم در هر جایگاهی باشید نیروهای باز دارنده روی سرمان می‌ریزند. 

نکته مهمی که من وقتی استاد جلسه لژیون سردار می‌شوم می‌گویم این‌که ما فقط سه رقم داریم یعنی ۶میلیون ؛۵٠ میلیون یا ۵٠٠ میلیون است. نه! ما ٧ میلیون؛ ١۵ میلیون؛۶٠ میلیون و ۵٠٢ میلیون هم داریم. ماها همیشه می‌خواهیم رندش کنیم و اگر می‌توانیم ۶میلیون و دویست تومان بدهیم همان را بدهیم و نگوییم ٢٠٠ تومان ارزشی ندارد. نه!! ما رقمهای این شکلی هم داریم اگر هر مبلغی را می‌توانیم بدهیم. سعی کنید رشد کنید همانطوری نیروهای بازدارنده رشد می‌کنند. ما هم یکسری چیزهایی برای خودمان بگذاریم که رشد کنیم حتی اگر شده ١٠٠هزار تومان بیشتر از سال قبل بگذاریم که رشد کنیم.

بحث اینکه ما بتوانیم در صور پنهانمان ثروتمند شویم. آقای زرکش فرمودند: انگار در جشن گلریزان به تک تک ماها صندوقی می‌دهند پر از حس و حال خوب است اما رمزش به دست ما باز می‌شود. اگر رمزش ۵میلیون باشد و من ۴میلیون بدهم هیچوقت به آن حس و حال خوب دست پیدا نمی‌کنم. اگر بیام ۶میلیون بدهم و زندگی‌ام از تعادل خارج شود باز هم به آن حال خوب دست پیدا نمی‌کنم. باید فکر کنیم تا جشن گلریزان که رمز گاو صندوق من چند است؟ اجازه بدهیم که نیروهای الهی توان مرا مشخص کنند نه نیروهای بازدارنده.

 نکته‌ای که آقای امین در روز گرفتن شال پهلوانی فرمودند که بسیار زیباست؛ هر سیستمی برای بقای خودش نیاز به سه تا ضلع دارد نیروی انسانی؛ مال و علم دارد و هر انسانی هم برای اینکه بتواند رشد کند نیاز به  این سه تا ضلع دارد. من زهره باید هر سه تا ضلع را روی خودم پیاده کنم و همچنین فرمودند وقتی من می‌بخشم یعنی من زنده‌ام یعنی یکسری صفات مثل شجاعت؛ ایثار؛ محبت؛ کمک کردن به دیگران  در من زنده می‌شود. اگر من بی‌تفاوت باشم نسبت به این صفات یعنی با انسان مرده هیچ فرقی نمی‌کنم. چیزی که می‌تواند ما ببخشیم چیزی نیست جز عشق و ایمان به مسیری که قدم برداشتیم و هر چقدر ایمانمان بیشتر به این مسیر باشد قطعا میتوانیم بهتر ببخشیم. آقای مهندس فرمودند شعبی که رشد مالی خوبی دارند رشد معنوی خوبی را هم دارند. دست تک‌تک ماها است که این شعبه بتواند شعاع اضافه کند. انشاالله بتوانیم قوی و بی‌حاشیه عمل کنیم و قدر این جایگاه را بیش از پیش بدانیم و بتوانیم شعاع اضافه کنیم.
ممنون از اینکه صحبت های مرا گوش کردید.

عکس: همسفر سمیه س رهجوی لژیون یکم

نگارش و ارسال: همسفر فاطمه الف دبیر لژیون سردار؛ رهجوی لژیون یکم

همسفران نمایندگی کریمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .