English Version
English

بی‌ادبی و بی‌تعادلی نشانه از عدم آگاهی و آموزش است

بی‌ادبی و بی‌تعادلی نشانه از عدم آگاهی و آموزش است

در خصوص دستور جلسه آداب معاشرت، ادب و بی‌ادبی، تعادل و بی‌تعادلی با دیده‌بان محترم مسافر اصغر منصوری گفت‌وگویی را انجام داده‌ایم که نظر شما عزیزان را به آن جلب می‌نماییم:

لطفاً طبق رسم کنگره خودتان را معرفی نمایید.
سلام دوستان اصغر هستم یک مسافر؛ آنتی‌ایکس مصرفی تریاک، روش درمان DST، داروی درمان OT، مدت ۱۳ ماه سفر کردم به راهنمایی آقای مهندس حسین دژاکام، الان به شکر خدا ۱۲ سال است که آزاد و رها هستم، ورزش در کنگره شنا و والیبال.


شما مدتی است که در جایگاه دیده‌بان خدمت می‌کنید، بنا بر رفت‌وآمدی که هفته‌ای یکی دو بار به تهران و شعبات دیگر اصفهان و شهرستان‌ها دارید، چه میزان انرژی دریافت می‌نمایید؟
ما به طبع در کنگره آموخته‌ایم، برای دریافت انرژی باید یک‌چیزی را بدهی، یعنی باید محروم شوی تا بتوانی محرم شوی؛ هرچه انسان در صراط مستقیم تلاش کند و آموزش ببیند، حتماً به حال خوش می‌رسد؛ چون هدف ما در زمینه آموزش و خدمت است. خداوند در کلام‌الله فرموده: ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ یعنی اول شما بخواهید تا من بدهم، اول شما حرکت کنید تا آن انرژی و حال خوب را به دست آورید. هرکسی در هرجایی، حالا فقط نه در کنگره ۶٠؛ اگر در صراط مستقیم قدم بردارد، خداوند سریع الحساب است و مزد او را به‌زودی می‌دهد و این همان انرژی است که همه انسان‌ها در دنیا به دنبال آن هستند.


دستور جلسه این هفته آداب و معاشرت، ادب و بی‌ادب، تعادل و بی‌تعادلی است. آیا این دو موضوع به یکدیگر ربط دارند؟
این‌ها ارتباطی تنگاتنگ دارند. انسان بی‌تعادل، هیچ‌وقت نمی‌تواند آداب و معاشرت درستی انجام دهد و تمام این‌ها ریشه در جسم انسان دارد. وقتی‌که ما سوءمصرف داشتیم و خمار بودیم، اصلاً نمی‌توانستیم صحبت کنیم، چه برسد که بخواهیم ادب را رعایت کنیم و باکسی معاشرت داشته باشیم؛ پس این‌ها همه شاخه‌های بی‌تعادلی است و در این مورد آقای مهندس با شناخت درمان اعتیاد که شامل جسم، روان و جهان‌بینی است، به ما تفهیم کردند که وقتی جسم خود را درمان کنیم، در طول درمان جسم، مسئله روان هم درمان می‌شود و با درمان شدن روان، تعادل پیدا می‌کند و در کنار تعادل، آموزش می‌بینیم؛ در این صورت می‌توانیم آداب و معاشرت معقول و خوبی را داشته باشیم.


در مورد اینکه درمان فوق ترک است و تعادل فوق درمان است، کمی برایمان صحبت کنید.
ما موضوع تعادل را در کنگره ۶٠ به معنای واقعی متوجه شدیم. همیشه قبل از اینکه به کنگره بیاییم، به دنبال ترک یا درمان بودیم، ولی اطلاعات درستی نداشتیم. تعادل از آگاهی می‌آید، یعنی وقتی انسان آگاهی پیدا کند، سعی می‌کند که نسبت به جسم خود تعادل را برقرار کند؛ شب درست بخوابد، به مالی که به او تعلق ندارد، دست‌درازی نکند و از خیلی کارهای ضد ارزشی دوری کند که باعث تعادل و میزان در درون شخص می‌شود و اینکه هیچ‌وقت جسم او نیازی به ابزار نداشته باشد.


کم‌وبیش در کنگره متوجه شدیم، شخصی که در جایگاه خدمتی قرار می‌گیرد، برای اولین بار ايجنت یا مسئول آن جایگاه سی دی آداب و معاشرت، تعادل و بی‌تعادلی را برای نوشتن به آن خدمتگزار معرفی می‌کند. آیا این سی دی کمکی به شخص خدمتگزار می‌کند؟
ما در اول جلسه می‌گوییم: خداوندا پناه می‌بریم به تو از جهل خودمان و تمام بیماری‌ها و تمام مشکلات بشر از عدم آگاهی است؛ پس برای کسب دانش و آگاهی خیلی باید تلاش کنیم و این سی‌دی‌ها شاه‌کلید هستند. قبل از کنگره اصلاً تعادل نداشتم و برخورد کردن بلد نبودم؛ به‌محض آن که موضوعی موردقبول من نبود، آن جلسه یا آن مکان یا آن خانه را باوجود افراد و نظمی که داشت، به هم می‌ریختم؛ چون موردقبول من نبود و آگاهی نداشتم. سی‌دی‌های کنگره خیلی به ما کمک می‌کند، برای اینکه در مراحل زندگي بتوانیم آداب و معاشرت داشته باشیم و این قضیه خیلی به نفع ما است و می‌تواند به‌مراتب هزینه‌های ما را کم کند. آقای مهندس می‌فرمایند: زمانی که وارد یک اداره می‌شوید، اگر سلام کنید و باادب بایستید، کار شما زودتر حل می‌شود و یا وقتی‌که جواب یک انسان نادان را ندهیم، هیچ‌وقت به دادگاه نمی‌روید و خیلی از این نمونه مسائل دیگر که در درازمدت به ما کمک می‌کند و همه‌ این‌ها را مدیون جناب آقای مهندس دژاکام هستیم.


انسانی که ادب و تعادل ندارد، در جامعه و یا کنگره، چگونه باید با او برخورد کنیم؟
کسی که در کنگره حرمت‌ها و قوانین کنگره را انجام ندهد، به‌مرورزمان بایکوت می‌شود. ما تریاک را ترک نمی‌کنیم، بلکه تریاک ما را ترک می‌کند. آیه‌ای در قرآن می‌فرماید: به‌راستی‌که خوبی‌ها، بدی‌ها را از بین می‌برد. وقتی در یک بستری یا یک مکانی، همه افراد حرمت‌ها و قوانین را طبق عمل سالم انجام می‌دهند، جایگاهی برای فرد بی‌ادب نیست؛ یعنی شخص بی‌ادب نمی‌تواند مدت زیادی آنجا بماند، چون حتماً یکی باید در مقابل او باشد که بتواند لذت ببرد؛ اصلاً نیازی نیست ما برخورد کنیم و خود من سیزده سال است در کنگره ۶٠ می‌بینم، خیلی‌ها حاضر نیستند قوانین و حرمت‌های کنگره را انجام دهند و خود آن‌ها آرام‌آرام می‌روند.


به‌عنوان کلام آخر اگر صحبتی دارید بفرمایید:
ما اعضای کنگره همه‌چیز را مدیون آقای مهندس هستیم. راه رفتن بلد نبودیم، لباس پوشیدن بلد نبودیم، اصلاً نمی‌توانستیم با فرزند و همسر خود ارتباط برقرار کنیم و همه‌ این‌ها از عدم آگاهی و آموزش بود. ما اصلاً سواد زندگی کردن را بلد نبودیم و همه‌ی این‌ها را آقای مهندس دژاکام به ما آموزش می‌دهند. سواد قرآن خواندن و لذت خواندن قرآن را به ما یاد دادند و واقعاً همه این‌ها در کنگره ۶٠ اتفاق افتاده است و مدیون آموزش‌های درست و راستین آقای مهندس دژاکام هستیم. متشکرم

تایپ: همسفر دانیال
ویرایش: مسافر محمد
تنظیم و ارسال: مسافر حمید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .