English Version
English

سختی‌ها و مشکلات آموزگار انسان هستند

سختی‌ها و مشکلات آموزگار انسان هستند

چهارمین جلسه از دوره بیست و هفتم جلسات ویلیام وایت، به استادی مسافر اصغر، نگهبانی مسافر فرزاد و دبیری مسافر محمد با دستور جلسه "نقش سی‌دی و نوشتن آن در آموزش" جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ رأس ساعت ۷:۳۰ صبح در محل پارک طالقانی آغاز به کار کرد.

در ادامه تولد هفتمین سال آزادی کمک راهنمای محترم مسافر محمد را با شکوه تمام جشن گرفتیم.

خلاصه سخنان استاد:
سلام اصغر هستم مسافر سیگار؛
امیدوارم همه دوستان و در رأس جناب آقای مهندس دژاکام که ناخدای این کشتی هستند صحیح و سالم باشید. در ابتدا از نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که اجازه دادند در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم. خب دستور جلسه این هفته نقش سی‌دی نوشتن در آموزش ما می‌باشد.

در ابتدا امکان دارد که نوشتن سی‌دی کاری سخت باشد ولی به مرور زمان و با تکرار این نوشتن‌ها به جایی می‌رسیم که دیگر نمی‌توانیم از آن فاصله بگیریم چون به اهمیت و فواید آن پی می‌بریم. در راستای نوشتن سی‌دی هست که من آموزش می‌بینم و انرژی دریافت می‌کنم تا بتوانم سفر خود را طی نمایم و در ادامه به پله‌های بالاتر جهش کنم. بنابراین نوشتن سی‌دی در بالا بردن سطح آگاهی و دانایی ما نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند که می‌توانیم از آن بهره بگیریم. اما در رابطه با موضوع سیگار هم باید بگویم که درمان سیگار تقریباً کار راحتی می‌باشد، البته شاید برای بعضی افراد کاری بسیار سنگین باشد و من خودم رهجو داشته‌ام که چندین بار سفر سیگار کرده و هر دفعه خراب کرده است. ما باید بدانیم که در ابتدای سفر سیگار می‌خواهیم عمل جایگزینی را انجام دهیم، به طوری که آدامس نیکوتین را می‌خواهیم جایگزین سیگار کنیم.

خب در یک نخ سیگار تقریباً ۴۰۰۰ نوع ماده مختلف وجود دارد که مهم‌ترین آن همان نیکوتین می‌باشد که جسم ما به آن نیاز دارد و حالا می‌خواهیم این نیکوتین را که تا الآن با مصرف سیگار به دست می‌آوردیم را از این به بعد با مصرف آدامس به دست آوریم. خب اگر این‌گونه توجه کنیم که می‌خواهیم چه کاری انجام دهیم کارمان در این مسیر خیلی آسان می‌شود. البته این را هم باید بگویم که در قدم اول شخص باید بخواهد که واقعاً سیگار خود را درمان کند و سپس حرکت نماید.

اما بخش دوم دستور جلسه مربوط به تولد هفتمین سال رهایی آقای محمد از بند سیگار می‌باشد که با هم جشن می‌گیریم. خب در رابطه با آقا محمد خیلی خاطرات دارم . آقا محمد یک رهجوی خیلی خیلی وظیفه‌شناس بود که همیشه به موقع در جلسات حاضر بود و در طول همه این سال‌ها هم پیش نیامده که یک جلسه را بخواهد با تأخیر حاضر شود. خیلی مرد زحمت کشی می‌باشد و خدمت گذار مردم هست. دو دوره مرزبانی را در شعبه ابن‌سینا گذراند. البته این را هم باید بگویم که در سفر اول خیلی سختی‌ها کشید که با حضور همسفر محمد بود که توانست این مسیر را طی کند. البته آقا محمد یک مقداری هم عجول می‌باشد و در کارهایش عجله می‌کند. خیلی سختی کشیده تا به این مرحله رسیده است. گرفتن شال راهنمایی سیگار و تولد هفتمین سال رهایی‌اش از بند سیگار را به خودش و همسفرش تبریک می‌گویم. ممنون که به صحبت‌های من توجه نمودید.

اعلام سفر مسافر:
آنتی ایکس سیگار، مدت ده ماه و چهار روز سفر اول، به روش DST و داروی آدامس نیکوتین، به راهنمایی آقای اصغر کریمی، آزادی هفت سال و هفت ماه

پیام مسافر:
به تمام سفر اولی‌ها این پیام را می‌دهم که برای رسیدن به درمان اگر سختی را متحمل شده‌اند به عنوان بازپرداخت خودشان در نظر بگیرند و سفر خود را طی کنند.

خلاصه سخنان مسافر:
سلام دوستان محمد هستم مسافر سیگار؛
تشکر می‌کنم از خداوند که اجازه دادند تا این جایگاه را دوباره تجربه نمایم. دوستان از سختی‌های سفر من گفتند که دقیقاً همین‌طور هم می‌باشد. سختی‌ها و مشکلات استاد و آموزگار من می‌باشند. سختی‌ها بودند که من را به این جایگاه رساندند و توانستم در کنگره60 ماندگار شوم. همین‌طور که دوستان در مشارکت‌ها اشاره کردند من در طول سفر اول خودم خیلی مشکلات داشتم چون در آن زمان دو پسرهایم هم در حال درمان بودند ولی من تمام سعی خود را کردم که با آن‌ها کاری نداشته باشم و به سفر خودم توجه نمایم. از همسفر خودم تشکر می‌کنم که در این مسیر من را خیلی یاری دادند و بال پروازی برای من بودند، در زمان مصرف روبروی من بودند ولی در زمان درمان آمدند و در کنار من ایستادند. اما راجع به سیگار باید بگویم که افرادی که در حال درمان هستند بدانند که این مسیر سختی‌هایی را دارد ولی چیز مهمی نمی‌باشد اگر گوش به فرمان باشند.

من عین ده ماه و چهر روزی که سفر سیگار می‌کردم حتی یک روز هم غیبت نداشتم  و هر چه راهنما می‌گفت را انجام می‌دادم و اولویت خود را سفر اول گذاشتم. من هم در اوایل سفر سیگار خیلی وسوسه می‌شدم ولی به این موضوع فکر می‌کردم که همان‌طور که اعتیاد من به مواد درمان شد قطعاً اگر تلاش کنم اعتیاد به سیگار خود را هم درمان خواهم کرد.  در آخر باید اضافه کنم که سختی و مشکل همیشه هست و اگر توانستیم از این مشکلات عبور کنیم می‌توانیم در مسیر کنگره60 باقی بمانیم. از راهنمای عزیز خود و همه شما دوستان بابت حضورتان بسیار سپاس گذارم.

عکاس: مسافر سیگار مجتبی

تنظیم: مسافر سیگار محمد 8

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .