English Version
English

دستور جلسه این هفته : بنیان کنگره60

دستور جلسه این هفته : بنیان کنگره60

15  آذر 1376 شمسی برابر با 6 دسامبر 1997 میلادی مهندس حسین دژاکام ، پس از 17 سال اعتیاد به مواد مخدر موفق شدند با روش ابداعی خودشان به درمان و رهایی برسند . آن‌گونه که در کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر اشاره می‌شود ، این رویداد برای ایشان و خانواده محترمشان باوری در ناباوری بود ، سطرهایی که با خواندن آن اشک در چشمان هر خواننده‌ای جاری می‌شود . شاید تنها جایی که نگهبان کنگره 60 سوگند یاد می‌کند ، زیرا حقیقتاً باوری در ناباوری بود.

این رویداد جرقه‌ای بود برای رسیدن به روشنایی وسیع  ، روشنایی که پس از دوران‌های بسیار طولانی از جولان نیروهای شیطانی  که در پس پرده اعتیاد و مواد مخدر بود ، روزگار آبستن آن بود.

آری متد DST توانست برای اولین بار در تاریخ بشریت یک نفر را به درمان و رهایی از اعتیاد برساند . اکنون ما نیک می‌دانیم ، که اگر متد DST و داروی اپیوم نبود نه آقای مهندس و نه هیچ‌یک از ما به درمان و رهایی نرسیده بودیم نه بنیان بود و نه نگهبان نه مسافری بود و نه همسفری نه راهنمایی بود نه مرزبان ، هیچ‌یک از ما نبودیم.همه ما رهایی و وجودمان در کنگره 60 را مدیون ایشان و حرکت عظیمی می‌دانیم که تنها از دست ایشان برمی‌آمد.

سال‌های سال بود که مصرف‌کنندگان مواد مخدر راهی برای درمان و رهایی از اعتیاد پیدا نمی‌کردند ، راه‌های بسیاری برای ترک وجود دارد اما برای درمان و رهایی راهی پیدا نشده بود.یکی از مراجعه‌کنندگان به کنگره 60 می‌گفت که به او گفته بودند اگر خودت را به برق بزنی شوک برقی باعث می‌شود خماری را فراموش کنی و او این کار را کرده بود.یعنی خودش را به برق‌زده بود البته شانس آورده بود که زنده مانده بود.

حقیقتاً آیا راه‌هایی ازاین‌دست را می‌توان به‌عنوان روشی برای درمان و رهایی از اعتیاد برشمرد؟

آیا می‌توان گفت که ما همه روش‌ها را تائید می‌کنیم و هرکسی با هر روشی می‌تواند اعتیاد را کنار بگذارد؟

خیر این گفته صحیح نیست که بگوییم همه روش‌ها را تائید می‌کنیم و همه راه‌ها می‌تواند درست باشند.

 

ما نیک می‌دانیم که فقط با متد DST توانستیم اعتیاد خودمان را درمان کنیم و به رهایی برسیم و اگر DST و داروی اپیوم یا OT نبود خبری از درمان و رهایی هم نبود.

کشف متد DST در حوزه درمان اعتیاد و رهایی از اعتیاد یک کشف تاریخی بود ، روزی خواهد آمد که بشریت پی به اهمیت و عظمت این موضوع خواهد برد.

مهندس حسین دژاکام پس از درمان و رسیدن به رهایی ، تجربیات مستند خود را از نحوه به‌کارگیری این روش در قالب کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر منتشر نمود و این کتاب به‌عنوان اولین مکتوب و مادر سایر متون و نوشتارها ، مقالات و جزوات و کتاب‌های کنگره 60 اکنون به چاپ بیستم رسیده است و پرتیراژترین کتاب در حوزه اعتیاد و مواد مخدر حتی در خاورمیانه می‌باشد.

آقای مهندس در روز سه‌شنبه 30 شهریور 1378 در ساعت 4:30 دقیقه بعدازظهر در ساختمانی در کوچه مهدی زاده خیابان کارگر جنوبی تهران اولین جلسه کنگره 60 را با حضور 8 نفر تشکیل دادند.دفتر دبیری آن جلسه در اسناد کنگره 60 موجود است.در اولین سطر آن این جمله نوشته‌شده است . به نام خدا – خالق عشق – کنگره60 . موضوع جلسه : نام کنگره 60 و 14 پله معنوی .آری به نام خالق عشق شروع شد.

آقای مهندس ساختار کنگره 60 را طراحی کردند. متد درمانی – ساختار مدیریت و اداره کنگره60 – چارت سازمانی و تمامی آنچه ما امروز در کنگره60 می‌بینیم – نوشتارها – حرمت – قوانین و غیره همه توسط ایشان به رشته تحریر درآمد و به اجرا گذاشته شد.

اکنون 17 سال از آن زمان می‌گذرد و کنگره 60 به‌جایی رسیده است که بیش از 20 هزار نفر عضو دارد که در 40 نمایندگی کنگره 60 حضور دارند.بیش از 10 هزار نفر به درمان قطعی رسیده‌اند و نزدیک به 8 هزار نفر تحت درمان هستند ، با داروی OT . بیش از 700 نفر کمک راهنما و راهنما و بیش از 250 نفر مرزبان و بیش از یک‌صد نفر نگهبان جلسه همزمان خدمت می‌نمایند.

اکنون پیام کنگره 60 به اقصی نقاط جهان و به گوش تخصصی‌ترین مجامع علمی اعتیاد رسیده است و همه آن‌هایی که دستی از فهم و درک بر آتش اعتیاددارند متحیرند که چگونه است که کنگره60 توانسته است این‌چنین عملکردی داشته باشد .

 

مهندس حسین دژاکام بنیان‌گذار کنگره 60 نیستند بلکه خود بنیان هستند ، بنیان کنگره 60.

 

در این هفته و در دستور جلسه بنیان کنگره 60 این آغاز که آغازهای بی‌شمار در پی دارد را به نگهبان و بنیان کنگره 60 تبریک و خدا قوت می‌گوییم.

هرچند با این نوشتار کوتاه هرگز نمی توان بیان کرد که چه شد و چه خواهد شد و چه درراه است اما به‌هرحال هرکدام از ما در حد وسع و توانمان فرصت داریم در این هفته دراین‌باره صحبت کنیم و مشارکت داشته باشیم.

لازم به ذکر است آخرین جشن تولد بنیان و نگهبان کنگره 60 در 14 سال رهایی ایشان برگزار شد و انشا الله جشن تولد 20 سالگی ایشان را همه باهم در سا ل 1396 جشن خواهیم گرفت.

یک‌بار دیگر همه باهم، خدا قوت بنیان کنگره.خدا قوت بنیان محبت و خدا قوت نگهبان کنگره60.

 

   با تشکر

 علی خدامی

 93/9/12

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .