English Version
English

کارگاه آموزشی تغذیه سالم (جونز)

کارگاه آموزشی تغذیه سالم (جونز)

سلام دوستان محمد هستم مسافر جونز
شاکر خداوند متعال هستم بابت جایگاهی که در آن قرار گرفته ام.
روش های زیادی برای لاغری سریع وجود دارد که میتوانیم به رژیم ، دارو های شیمیایی ، ورزش های سنگین و.. اشاره کنیم اما متاسفانه بعضی از این روش ها علاوه بر هزینه زیادی که دارند به بدن آسیب می‌زنند و تاثیر آنها موقت بوده و بعد از مدتی اضافه وزن برمی‌گردد.
پس باید چیکار کرد؟
کنگره ۶٠ از روش D. S. T به درمان این معضل جهانی پرداخته است، در واقع یعنی:
غذای مناسب، زمان مناسب، مقدار مناسب
جسم ما دارای ٣٨٢٠٠ تریلیون سلول میباشد ( یعنی برابر با هزار بیلیون) با این تعداد سلول نمی شود به جنگ رفت، باید این تعداد سلول مطمئن شوند که در ساعت مشخص، غذای مورد نیاز جسم(که همان داروی جسم است) و به مقدار لازم به آنها خواهد رسید پس نیازی به ذخیره سازی نیست.
امروز در مورد صبحانه صحبت می کنیم، (تخم مرغ آب پز)
اقای مهندس می‌فرماید:
نخوردن صبحانه باعث چاقی می‌شود لذا در مورد خوردن صبحانه و مصرف تخم مرغ آب پز در وعده صبحانه بسیار تاکید دارند به چه دلیل؟
ایشان در سی دی های ساختمان جسم غذاها را به  سه دسته پروتیئن ها، کربوهيدرات ها و چربی ها تقسیم می کنند، واحد سازنده پروتئین، اسیدآمینه ها هستند و ما باید آنها را بشناسیم.
چرا باید اسید آمینه ها را بشناسیم؟
به عبارت خیلی ساده، اسید آمینه واحد سازنده پروتئین است.  اسیدآمینه که اغلب به عنوان بلوک‌های سازنده پروتئین‌ها شناخته می‌شوند، ترکیباتی هستند که نقش‌های حیاتی زیادی در بدن شما ایفا می‌کنند.
بدن شما برای رشد و عملکرد صحیح به ۲۰ اسید آمینه مختلف نیاز دارد. ۱۱ نوع اسید‌ آمینه توسط بدن ساخته می‌شود و غیر ضروری نامیده می‌شوند. ۹ اسیدآمینه دیگر وجود دارد که بدن نمی‌تواند آن‌ها را بسازد و شما باید از طریق تغذیه آنها را به جسم برسانید، این ۹ نوع را اسیدآمینه های ضروری می‌گویند.
هنگامی که پروتئین می‌خورید، آن‌ها به اسید آمینه تجزیه می‌شوند و سپس در فرآیندهای مختلف مانند عضله سازی  و تنظیم عملکرد ایمنی به بدن کمک می‌کند.
در حقیقت پروتئین تخم مرغ، آن را بسیار محبوب کرده و این پروتئین آن‌چنان با کیفیت است که از تخم مرغ، برای سنجش کیفیت پروتئین دیگر مواد غذایی استفاده می‌شود!
زرده تخم مرغ تقریبا تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را دارد و سفیده آن سرشار از گوگرد و ویتامین هاست.
بدن در طول روز نیاز به پروتئین دارد، جالب است بدانید پروتئین ذخیره نمی شود و شخصی که امروز مقدار زیادی پروتئین مصرف می کند فقط بدن مقدار مورد نیاز را برداشت می کند و بقیه را دفع می کند و فردا منتظر پروتئین است.
بنابراین برای صبحانه در طول هفته پنج روز تخم مرغ آب پز استفاده کنید.
ضمنا تخم مرغ سرشار از کلاژن میباشد، افرادی که در طول سفر از تخم مرغ یا پروتئین ها استفاده نمی کنند ریزش صورت خواهند داشت.
اینکه چرا صورت شخص ریزش پیدا می‌کند و چه اتفاقی در جسم می افتد که وارد مرحله ماهیچه سوزی می‌شود در جلسه بعدی صحبت خواهیم کرد.
نکته بعدی در مورد مصرف چای می باشد، آقای امین در سی‌دی غار میفرماید:
چای خارجی فقط رنگ است و سم، از خوردن چای زیاد بپرهیزید اکثر دردهای بدن بعلت مصرف چای است، چای آهن بدن را خارج می‌کند، آقای مهندس جسم را به ساختمان تشبیه می‌کنند و یک ساختمان از بتن، آجر، تیر آهن و میلگرد تشکیل شده است، حال تصور کنید میلگرد و تیر آهن های یک ساختمان را خارج کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟
کاملا درست حدس زدید، آن ساختمان فرو خواهد ریخت.
نوشیدن چای زیاد باعث خروج آهن از بدن میشود،حالا حدس بزنید برای جسم چه اتفاقی می‌افتد.
کسانی که رفلاکس معده دارند چای کمتری بنوشند.
سلامتی شما چیزی نیست که به بازی گرفته شود. هیچ دارویی را بدون نظر پزشک و صرفا برای کوتاه‌کردنِ مسیر مصرف نکنید.
از اینکه به صحبت های من گوش کردید سپاسگزارم

تهیه و تنظیم:مسافر عباس لژیون۸

ارسال:مرزبان خبری مسافر محمد لژیون۸

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .