English Version
English

طلایه‌داران عشق

طلایه‌داران عشق

دوازدهمین جلسه از دوره سوم کارگاه‌های مجازی کنگره‌۶۰ ویژه همسفران شعبه اسلامشهر پیرامون دستورجلسه «هفته راهنما» با استادی راهنما همسفر بیتا برگزار شد.

سخنان استاد؛

قبل از هرچیز هفته راهنما را خدمت نگهبان و بنیان کنگره۶۰ جناب آقای مهندس دژاکام و خانواده محترم‌شان و همچنین راهنمایان گران‌قدر کنگره ۶۰ به‌خصوص راهنمایان نمایندگی اسلامشهر تبریک و شادباش عرض می‌نمایم و به راهنمای بسیار گران‌قدر و عزیز خودم خانم نسرین تبریک عرض می‌نمایم که اگر امروز در هر جایگاه خدمتی در کنگره قرار دارم نتیجه زحمات، فداکاری‌ها و راهنمایی‌های ناب ایشان است. این هفته، هفته راهنما و گرامیداشت مقام راهنماها می‌باشد و در تمام شعب کنگره۶۰ مسافران و همسفران به عمل، زبان و دل و با پاکت از راهنمایان خود تقدیر می‌کنند. در واژه راهنما حرف ر یعنی؛ رفتن و رسیدن، حرف الف یعنی؛ آموزش‌دادن و آموزش‌دیدن، حرف ه به معنای؛ هدایت انسان‌های دربند و حرف نون؛ نمایش قدرت و صلابت، حرف میم به معنای منبع نور و روشنایی و در پایان حرف الف یعنی؛ آرامش و آرامش.

راهنما یعنی یک الگو، نشان‌دهنده راه یعنی؛ چراغ و جهت. کسی‌که سرشار از تجربه‌های تلخ و شیرین و آگاهی است و در حال حاضر بهترین سازه و پایه است، کسی‌که می‌شود به او تکیه کرد و امین و مورد ستایش است. فقط با او می‌توان ساعت‌ها درد ودل کرد، بدون این‌که خم به ابرو بیاورد، داشتن چنین نعمتی یعنی این‌که خداوند حواسش بیش از اندازه به من است. راهنما زندگی‌بخش است و امید را در دل تک‌تک انسان‌هایی که غرق در تاریکی و ظلمت بوده‌اند زنده می‌کند و راه و رسم زندگی را به هم‌نوعان خودش می‌آموزد. راهنما یعنی بخشش برای حال خوش و زندگی بهتر، کسی‌که تلاش می‌کند بدون هیچ چشم‌داشت و توقعی و با تمام بداخلاقی و ناراحتی رهجو باز از تلاش دست برنمی‌دارد و به هدف بالا می‌اندیشد و خوب می‌داند که خوبی فقط مخصوص قدرت‌مطلق است و راهنما رب و مربی من است. احترام بر او واجب و پیروی از او یعنی رسیدن به حال خوش.
در کنگره و بحث جایگاه راهنما می‌خواهم بگویم که جایگاهی بسیار مقدس و رفیع است؛ باید آن جایگاه را به‌دست آورد تا بفهمیم و باور نماییم، چراکه راهنمایان کنگره۶۰ نیز از فیلترهای متفاوت عبور کردند تا بتوانند به درجه راهنمایی نائل شوند. آنان علاوه‌بر تجربه رهایی و گذراندن تاریکی، دانش و بینش خاصی را در مقوله اعتیاد و همین‌طور جهان‌بینی کسب نموده‌اند و در این جایگاه باید مورد تایید مرزبانی، راهنما، شورای دیده‌بانی و نگهبان کنگره۶۰ قرار بگیرند و با قرارگرفتن در کارگاه‌های کارآموزی از راه‌های پرفراز و نشیبی عبور نمایند تا به این درجه نائل شوند و این به راحتی امکان‌پذیر نیست. راهنما در کنگره طلایه‌دار عشق، محبت، ایمان و اسوه صبر، استقامت و بردباری است و همین‌طور مظهر و نمادی از معرفت، عمل سالم و عدالت است. در حقیقت آنان صفات و ویژگی قدرت‌مطلق را به صورت نسبی دارا هستند. امروز اگر من نتوانم از رب، مربی و راهنمای خودم سپاس‌گزار باشم، چگونه می‌توانم از خدای خودم شاکر باشم؟
یکی از قوانین کائنات کاشتن و درو کردن است، اگر نکاری چه می‌خواهی برداشت کنی؟
در کنگره آموختم و یاد گرفتم و امروز مسئول انتقال آن به دیگران هستم، پس باید یاد گرفت، آموخت و عمل کرد تا بتوان حس نمود. من زمانی‌که پروسه درمان کامل شد و مراحل آموزشی را سپری کردم آن‌گاه بود که اهمیت این جایگاه را درک کردم و در کنگره باید راهنما شوی تا پروسه درمان کامل شود و رسیدن به این جایگاه چیزی نیست جز نمایش قدرت الهی.
از پدر گر قالب تن یافتم
از معلم جان روشن یافتم
ای معلم چه کنم توصیف تو
چون خدا مشکل توان توصیف تو
در پایان باز هم این هفته پرشگون را خدمت همه راهنمایان کنگره۶۰ تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و و برای همه این عزیزان بهترین‌ها را از خداوند منان خواستارم.

نویسنده: راهنما همسفر بیتا 

ویرایش: راهنمای تازه‌واردین همسفر مریم

ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر خدیجه

همسفران نمایندگی اسلامشهر 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .