English Version
English

چشمه‌های جوشان ورودهای خروشان همه به بحر و اقیانوس می‌رسند

چشمه‌های جوشان ورودهای خروشان همه به بحر و اقیانوس می‌رسند

چشمه‌های جوشان ورودهای خروشان همه به بحر و اقیانوس می‌رسند.

خداوند از ازل با آفرینش، انسان را در سر دوراهی قرارداد. یکی راه ارزش‌ها و دیگری ضد ارزش‌هاست.

انسان با اختیاری که داشت باید یک‌راه را انتخاب می‌کرد. خداوند از طریق الهام و القاء به انسان یاری می‌رساند؛ زیرا انسان قدرت اختیار دارد و با توجه به آن می‌تواند هم راه ضد ارزش‌ها و هم راه ارزش‌ها را انتخاب کند و شیطان بسیار زیرکانه مسئلهٔ مادیات را به میان می‌آورد تا انسان اسیر مادیات شود و شکست بخورد. مادیات برای همه می‌تواند مضر باشد و این‌طور نیست که همسفران تصور کنند فقط مسافران اسیر مادیات می‌شوند.

مسافر اسیر مادیات مثل خمر و مواد مخدر می‌شود. همسفر هم می‌تواند اسیر مادیات مثل پول و ماشین و ... باشد که به زیباترین شکل برای انسان نشان داده می‌شود. من به‌عنوان یک همسفر قبل از ورود به کنگره اسیر مادیات زیادی بودم و از زندگی خود غافل شده بودم.

در این وادی چشمه‌های جوشان ورودهای خروشان به‌نوعی تمثیل است برای انسانی که برای تبدیل‌شدن به چشمهٔ جوشان باید دانایی خود را بالا ببرد ما باید مانند چشمه، هم ورودی داشته باشیم هم خروجی. انسان باید سختی‌ها را پشت سر بگذارد تا به نتیجه برسد و تا زمانی که من حرکت نکنم و همهٔ ریگ‌ها و سنگ‌ریزه‌ها را پشت سر نگذارم نباید انتظار داشته باشم مسافرم هم حرکت کند. در این مسیر برای رسیدن به آرامش باید یاد بگیرم که سختی‌ها را پشت سر بگذارم تا سختی و مشکلات نباشد، انسان ساخته نمی‌شود. اگر همسفر بتواند خودش را از مسائل مسافر دور کند و روی خودش و روی صور پنهان خودش کار کند می‌تواند به بحر و اقیانوس که همان آرامش هست برسد. مقصد این رودهای خروشان درنهایت به بحر و اقیانوس است؛ اما چیزی در پرآبی یا کم‌آبی این چشمه‌ها نقش دارد و آن اعمال ما و کارهای شخصی که در زندگی روزمره انجام می‌دهیم که نقش بزرگی در عملکرد این چشمه‌ها دارند.

کارهای ضد ارزشی باعث کم‌آبی چشمه‌های درونی انسان می‌شود و اما برعکس اگر کارهای ارزشی انجام دهیم قدرت مطلق باعث پرآبی این چشمه‌ها می‌شود. یکی از تأثیراتی که این وادی در جهان‌بینی دارد این است که اگر می‌خواهی به چشمه‌های وجودی درون خود پی ببری و آن‌ها را جاری کنی، باید تزکیه و پالایش داشته باشی و از فراز و نشیب‌ها باید گذر کنی و آن زمان است که انرژی کسب‌شده در انسان باعث جهش می‌شود و آن زمان تأثیرش را در زندگی می‌بینیم. باشد که همهٔ مسافران و همسفران در این مسیر مستدام و پایدار باشند.

 

کمک راهنما همسفر سمیرا لژیون ششم
تهیه و تایپ و عکاس: همسفر سمیرا لژیون اول

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .