English Version
English

اگر کم سپاسی تبدیل به فرهنگ شود در آینده بر روابط تاثیر بد خواهد گذاشت

اگر کم سپاسی تبدیل به فرهنگ شود در آینده بر روابط  تاثیر بد خواهد گذاشت

جلسه دوازدهم از دوره سی و نهم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی ستارخان ویژه همسفران و مسافران به استادی راهنمای محترم مسافر کامران، نگهبانی مسافر محمدعلی و دبیری مسافر محمد، با دستور جلسه «هفته راهنما» روز شنبه 8 اردیبهشت ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
موضوع قدردانی یا تشکر از راهنما برای من از جمله مسائلی بود که پیش از ورود به کنگره درک درستی از آن نداشتم.‌ من فکر می کنم کنگره 60 برای ما فرهنگی را ایجاد می کند که سالهاست به فراموشی سپرده شده است. فرهنگ زیبای تقدیر و تشکر. اگر صادقانه برخورد کنیم در دوران تحصیل اکثر والدین روز معلم را همچون باری بر دوش می دیدند و برای رهایی از این مسئولیت اغلب اشیایی را که در خانه بی مصرف مانده بود به معلمان فرزندانشان هدیه می دادند.

گاهی از طنز روزگار این هدایا طیف متنوعی از پتو تا نعلبکی را شامل می شد. هدف تنها انجام کار بود و متناسب بودن هدیه با جایگاه معلم اهمیتی نداشت. والدین نمی دانستند با این عمل ناآگاهانه چه چیزی را به فرزندانشان یاد می دهند. متوجه نبودند اگر کم سپاسی تبدیل به فرهنگ شود در آینده بر روابط خودشان هم تاثیر بد خواهد گذاشت. امروز به عنوان یک رهجو من با نوع  و میزان تقدیری که از راهنمایم به عمل می آورم در واقع شدت حقیقی بودن علاقه ام را محک می زنم. در جوامع گاهی افراد برای درمان یک شخص،بیمارستانی به نام دکتر معالج احداث می کنند اما بعضی از ما به راحتی از کنار سالهای بیماری و درمانگرمان عبور می کنیم. به نظر من تشکر کردن از راهنما یک بخش موضوع است و دید درست وقتی شکل می گیرد که من متوجه باشم راهنمای من در طول یک سال اخیر چقدر زمان و انرژی صرف کرده است تا من بتوانم به وضع فعلی برسم. وضعی که در گذشته برای من آرزویی محال محسوب می شد. من با قدردانی نامناسب در واقع اهمیت کاری که برای من انجام شده است را درک نکرده ام.

در وادی چهاردهم آمده است که خداوند از لطفی که در حق شما انجام داده شده است توقع خاصی ندارد اما در صورت ناسپاسی ممکن است دچار ناملایمات شوید. جناب مهندس در کتاب شصت درجه به خوبی به ما می آموزاند که چطور می توانیم از جایگاه راهنمایی تقدیر و تشکر کنیم. نوع برخورد آقای مهندس با استادشان الگوی مناسبی برای ما میباشد. کسی چه می داند، شاید راهنمایان چندین هزار سال در نوبت بوده اند تا بتوانند این شال را به دور گردنشان بیندازند. آقای مهندس چند سال قبل در پیامی فرمودند : میدانی یا نه که من تنها در مقابل راهنمایانی که رهجویی را به رهایی رسانده اند سر خم می کنم؟ از این که به صحبت های من توجه کردید از شما ممنونم.

در ادامه مراسم تقدیر از راهنما و ایجنت محترم مسافر کامران برگزار گردید:

نگارش و تایپ: مسافر مجتبی
عکس: مسافر منصور
تنظیم: مسافر حمیدرضا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .