English Version
English

پیدا کردن راه؛ گفت و گو با همسفر مهری

پیدا کردن راه؛ گفت و گو با همسفر مهری

در خدمت یکی از همسفران عزیز هستیم. لطفاً به‌رسم کنگره خودتان را معرفی نمایید؟

سلام دوستان مهری هستم همسفر محمد، با بیش از بیست سال تخریب تریاک وارد کنگره شدیم، ده ماه و ده روز به روش OT با داروی DST، باراهنمایی آقای هادی و راهنمای خوب خودم خانم لیلا عزیز سفر کردیم، الآن هم به لطف خداوند و کمک دوستان مدت دو سال و سه ماه است که آزاد و رها هستیم.

 

لطفاً برای ما بگوئید نحوه آشنایی شما با کنگره به چه شکل بوده است؟

زمانی که به دنبال راه‌حلی برای درمان مسافر خود بودم و دائم به او می‌گفتم راهی را پیدا کن تا از این اوضاع نجات پیدا کنیم، پسرم از طریق یکی از دوستانش صحبت‌هایی در مورد کنگره شنیده بود و در مورد آن تحقیق کرده بود؛ ما هم بعد از مدتی پرس‌وجو وارد کنگره شدیم و با شروع سفر به صحت و درمان واقعی در این مکان مقدس پی بردیم.

به نظر شما هدف اصلی یک همسفر چه چیز باید باشد تا به آرامش برسد؟

به نظر من یک همسفر ابتدا باید اطلاعات لازم در مورد بیماری اعتیاد را بداند و بعد به این باور برسد که فرد مصرف‌کننده یک بیمار است، همان‌طور که یک فرد بیمار را درک می‌کنیم و با او همدردی می‌کنیم فرد مصرف‌کننده را هم باید درک کنیمهر چه بیشتر به این باور برسیم خودمان بیشتر به آرامش می‌رسیم و بیشتر می‌توانیم این آرامش را به خانواده خود منتقل کنیم.

 

وادی کاربردی و موردعلاقه شما کدام وادی است؟ چرا؟

هرکدام از وادی‌ها در وقت خود آموزنده، جالب و مفید هستند و هر یک در جای خودشان در زندگی روزمره همه افراد حتی افرادی که درگیر اعتیاد نیستند به‌تنهایی قابل‌لمس هستاما وادی موردعلاقه من که مطالعه آن را دوست دارم وادی سیزدهم و چهاردهم است، وادی کاربردی هم برای من وادی نهم است که در مورد نقطه تحمل صحبت می‌کند؛ تحمل، تعادل و پایداری را آموزش می‌دهد که این مسئله بالا رفتن نقطه تحمل را در مسافر خود به‌وضوح می‌بینم.

 

الگوی شما در کنگره چه کسی است؟

همه‌چیز و همه‌کس در کنگره به‌نوعی برای من الگو است. مسافرانی که به رهایی رسیده‌اند و با خدمت کردن حالشان خوب و خوش شده است، همسفرانی که بعد از رهایی در جایگاه‌های مختلف خدمت می‌کنند، مرزبانان، کمک راهنمایان و... اما از همه بیشتر بنیان کنگره 60 و خانواده محترمشان هستند که چگونه خود، زندگی، خانواده و وقتشان را وقف کنگره کرده‌اند و حالشان خوب شده استمن هم سعی می‌کنم همیشه از این الگوهای به‌تمام‌معنا پیروی کنم و آن‌ها را چراغ راه خود قرار دهم.

 

آیا کتاب 60 درجه زیر صفر کمکی به شما در مورد پذیرفتن روش درمان کرده است؟

صد در صد، من آدمی هستم که وقتی یک فیلم می‌بینم اگر بدانم که آن فیلم بر اساس واقعیت ساخته‌شده بیشتر از آن خوشم می‌آید، حتی اگر موضوع آن باب میل و پسندم نباشد؛ چون داستان آن واقعی است دوست دارم که آن فیلم را ببینم. حالا کتاب 60 درجه زیر صفر هم همین‌طور است، خاطرات واقعی نویسنده است که چگونه به درمان رسیده و چه سختی‌هایی را تحمل کرده است، این کتاب ارزشمند چراغ راهی است برای تمام کسانی که می‌خواهند به رهایی از دام اعتیاد و نیروهای منفی برسند که خوشبختانه در اختیار ما قرار دارد. من با خواندن این کتاب بیشتر حال خود و مسافرم را درک کردم.

 

لطفاً برای ما خانم مهری قبل از ورود به کنگره و بعد از ورود به کنگره را مقایسه کنید؟

اگر قبلاً مشکلی برای من پیش می‌آمد فکر می‌کردم که چه قدر بدبخت هستم، چرا من؟ چرا پسر من؟ چرا همسر من؟ اما حالا با آموزش‌هایی که در کنگره گرفتم همه‌چیز را راحت‌تر می‌پذیرم و می‌دانم که مشکلات برای ساخته‌شدن من لازم است و می‌دانم که هیچ‌چیز در هستی بی‌دلیل نیست و همین فکر باعث آرامش درونی من می‌شود و کمک می‌کند کمتر بی‌تابی کنم.

 

در وادی دهم منظور ازجمله: هستی بر مبنای حرکت است یعنی چه؟

یک مثال کوچک که برای همه ما ملموس است که اگر آب در یک نقطه جمع شود می‌گندد، بو می‌گیرد و خاصیت خودش را از دست می‌دهد و باعث آلودگی اطراف هم می‌شودحالا همین مثال در مورد همه‌چیز در هستی درحرکت هست صادق است. هر چیزی باید تحرک داشته باشد تا هم خودش رشد کند و هم باعث رشد موجودات در محیط اطراف خود باشد، به‌خصوص انسان که اشرف مخلوقات است و با حرکت خود باید خودش را به تکامل برساند.

می‌توانید برای ما بگوئید خواسته شما از حضور در کنگره برای ادامه زندگی چه چیزی است؟

دوست دارم آموزش‌های لازم را بگیرم و کاربردی کنم و بتوانم به دیگران هم آموزش بدهم. به آن اندازه‌ای که حالم خوب می‌شود بتوانم حال دیگران را هم خوب کنم. آن‌قدر که از کنگره انرژی می‌گیرم بتوانم به دیگران هم انرژی بدهم.

 

تا به امروز در کنگره، در چه جایگاه‌هایی خدمت کرده‌اید و برای شما بار آموزشی به همراه داشته است یا نه؟

یک دوره در جایگاه مسئول صدور کارت و یک دوره دبیری را گذرانده‌امموقعی که مسئولیتی را می‌پذیرم سعی می‌کنم به نحو احسن آن را به انجام برسانم. مدت خدمت در این جایگاه‌ها، تماماً برای من آموزش و حال خوش را به همراه داشت، ان‌شاءالله بتوانم در جایگاه‌های دیگر هم خدمت کنم.

 

به‌عنوان یک همسفر چه نقشی در بهبود روند سفر مسافر خود داشته‌اید؟

همیشه سعی داشتم او را درک کنم، حالش را بفهمم، در زمان سفر اول به خواسته خود مسافرم، ساعت مصرف دارویش را به او یادآوری می‌کردم و به قول کنگره سعی من بر این بود که بال پروازی برای مسافرم باشم. امیدوارم که در این راه موفق بوده باشم

 

در انتها اگر صحبتی دارید بیان کنید؟

در پایان امیدوارم همه‌کسانی که به کنگره می‌آیند از بودن در این مکان بهره لازم را ببرند و به حال خوب برسند و برای همه سفر اولی‌ها آرزو دارم به سفر دوم برسند و همیشه پایدار و مستدام در کنگره باقی بمانند.

ضمن تشکر و سپاسگزاری از شما خانم مهری عزیز که وقت خودتان را در اختیار ما قرار دادید، برای شما و خانواده محترمتان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

 

تهیه تنظیم: همسفر الناز لژیون چهارم
عکاس: همسفر فاطمه لژیون پنجم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .