English Version
English

کارگاه آموزشی خصوصی مسافران نمایندگی استاد معین؛ صورت مسئله اعتیاد

کارگاه آموزشی خصوصی مسافران نمایندگی استاد معین؛ صورت مسئله اعتیاد

این جلسه؛ هشتمین جلسه از دور بیست و چهارم، از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی استاد معین، روزهای سه شنبه مورخ 97/7/03 به استادی: کمک راهنمای محترم مسافر علی؛ نگهبانی :مسافر رحیم و دبیری:مسافر امید ، با دستور جلسه‌: صورت مسئله اعتیاد راس ساعت 17:00 برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

خیلی خوشحالم که امروز در این جایگاه خدمت می‌کنم و درباره یکی از مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین دستور جلسات کنگره 60 مشارکت می‌کنم که همان صورت‌مسئله اعتیاد هست. تا قبل از تفکر کنگره 60 و ارائه آن جهان پزشکی اعتیاد را یک بیماری لاعلاج مرموز و پیشروندِ تلقی و معرفی کرده بود و بر اساس همین استنباط نادرست پیش می‌رفت و روش‌های ترک ارائه می‌کرد که تقریباً تمامی آن‌ها با شکست مواجه می‌شد و بدتر از این مصرف‌کننده ایی که تحت چنین روش‌هایی ترک می‌کرد تخریب‌های بیشتری هم تجربه می‌کرد. روش‌هایی مانند کمپ، سم‌زدایی، یو آردی، ترک‌های سقوط آزاد، متادون درمانی، بوپره مورفین، شلاق درمانی، طرد کردن و جداسازی معتادان و غیره همه یک بعد مشترک داشتند که هیچ‌کدام صورت‌مسئله اعتیاد را درست طرح و درک نکرده بودند و طبیعتاً بر اساس این گمان نادرست که اعتیاد بیماری لاعلاجی است به راه‌حل‌های نادرستی رسیده بودند. اما متأسفانه بااینکه این روش‌ها هیچ‌کدام در بوته تجربه و عمل جواب درست و رضایت بخشی نداده بودند اما مراجعه به این روش‌ها و استقبال از آن‌ها زیاد بود چرا؟ چون می‌دانیم شخصی که معتاد شده و به دنبال راه نجات می‌گردد مانند یک غریق چنگ بر هر خار و خاشاک شناور بر آب میزند اگرچه که امید رهایی از هیچ‌کدام هم نداشته باشد. اما خوشبختانه این صورت‌مسئله توسط مهندس دژاکام و کنگره 60 به درستی و به این صورت مطرح کرد که اعتیاد با انهدام هر سه بعد پایه‌ای و اساسی حیاتی انسان جسم ، روان و جهان‌بینی انسان را از هستی جدا می‌کند و تحویل نیروهای اهریمنی می‌دهد. وقتی صورت‌مسئله‌ای درست مطرح شود می‌توان امید داشت که به جواب درست برسیم. مهندس گفتند برای اینکه بدانیم چه پاسخی به معضل اعتیاد بدهیم باید بدانیم که اعتیاد در چه زمینه‌هایی و به چه گستردگی‌ای تخریب ایجاد کرده؟ درواقع باید بدانیم کجای کار هستیم و به کجا می‌خواهیم برویم و هدفمان از این رفتن چیست؟

اگر جوابمان این است که اعتیاد یعنی وجود مقداری سم در جسم طبعاً راهمان می‌شود سم‌زدایی و خروج سموم و هدف می‌شود آزمایش منفی  ادرار.اما وقتی مطرح می‌شود اعتیاد یعنی جایگزینی مواد مخدر بیرونی با مواد شبه افیونی جسم و نهایتاً از تعادل خارج شدن  روان و انهدام جهان‌بینی شخص، آن‌وقت لزوم درمان اساسی در هر سه بعد جسم و روان و جهان‌بینی مطرح می‌شود. در کنگره 60 با روش درمان تدریجی یا d. s.t   یازده ماه از شر مواد، هر موادی که باشد رها می‌شویم و در حین انجام این پروسه روان خود را هم به تعادل می‌رسانیم و در سفر دوم به تعادل روانی بالا و رضایت بخشی می‌رسیم و همچنان آموزش‌های جهان‌بینی دریافت می‌کنیم و بر این اساس که فونداسیون درمان خود را درست چیده‌ایم و سوار و سوارکار که منزله روان و جسم باشند به تعادل رسیده‌اند دیگر امکان عود بیماری و برگشت به مواد مخدر وجود ندارد و این مواد مخدر از هر جنسی که باشد چه مخدرهای سنگین چون تریاک و شیره، چه پرخطر چون شیشه و آمفتامین‌ها و مخدرهای سبک چون بنگ و چرس و حشیش  همه در برابر زور درمانی کنگره درهم کوبیده و متلاشی خواهند شد.خیلی متشکرم که به صحبت‌های من توجه کردید.

 

تهیه و تنظیم: مسافر متین
عکاس: مسافر سعید

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .