English Version
English

کارگاه آموزشی خصوصی مسافران کنگرۀ 60؛ نمایندگی الهیه مشهد

کارگاه آموزشی خصوصی مسافران کنگرۀ 60؛ نمایندگی الهیه مشهد

جلسه دهم از دوره سی ویکم کارگاه آموزشی خصوصی کنگرۀ 60 نمایندگی الهیه مشهد   استاد :  کمک راهنمای محترم علی   نگهبان  : مسافر هادی    دبیر :مسافر هادی   دستور جلسه : " صورت مسئله اعتیاد"   روز یک شنبه مورخ  97/07/01راس ساعت 17 آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
 
سلام دوستان علی هستم یک مسافر.

خوشحالم که مجدداً این جایگاه را تجربه می‌کنم و باعث افتخار است که اولین جلسه سال جدید تحصیلی کنگره 60 نصیب بنده شد تا خدمت کنم.

دستور جلسه این هفته صورت‌مسئله اعتیاد می‌باشد. یکی از نکات بارز کنگره 60 این است که صورت‌مسئله اعتیاد توسط بنیان‌گذار آن حل شد. سابقاً صورت‌مسئله اعتیاد حل‌نشده بود و زمانی که صورت‌مسئله‌ای مشکل داشته باشد غالباً نمی‌شود با کمک آن به نتیجه مناسبی دست‌یافت، ولی زمانی که این صورت‌مسئله به‌صورت دقیق بازسازی شد، ما شاهد رهایی و درمان دوستان بسیار زیادی بودیم.

اما قبل از اینکه بخواهیم راجع به صورت‌جلسه صحبت نماییم قصد دارم در خصوص دلیل درگیری یک فرد با اعتیاد صحبت نمایم. شاید خیلی‌ها بگویند برای بهتر شدن و بهتر زیستن، درصورتی‌که این‌گونه نبود. مگر من یک شخص مصرف‌کننده در جامعه یا در بین دوستان و آشنایان ندیده بودم؟ مگر یک مصرف‌کننده که از فرط اعتیاد در گوشه‌ای از خیابان افتاده بود را ندیده بودم؟ چه اتفاقی افتاد که من هم درگیر مواد مخدر شدم؟

ما وقتی به کنگره می‌آییم با این جمله آشنا می‌شویم که قوی‌ترین قدرت شیطان در ماده است و قوی‌ترین ماده، مواد مخدر است. معمولاً شیطان هم برای اینکه شروع کند ابتدا سراغ صور آشکار نمی‌رود و با صور پنهان‌کار خود را آغاز می‌نماید. همه ما تعریف نفس را می‌دانیم، ما می‌گوییم نفس چیزی است که هم در ظاهر و هم باطن تعیین موجودیت می‌نماید. پس نفس می‌تواند هم جزو صور آشکار باشد و هم صور پنهان. وقتی‌که به علت اعتیاد خود می‌نگریم شاید به چهار یا پنج مورد برسیم. مثلاً به علت درد پا و تسکین آن به دنبال مصرف بوده‌ایم. یا به علت لذت‌های بیشتر جنسی مواد مصرف کرده‌ایم و یا به خاطر این‌که ساعات بیشتری را درس بخوانیم به دنبال مصرف مواد بوده‌ایم. در شروع کار تخریب‌های زیادی روی صور پنهان به وجود آمد و در ادامه صور پنهان و جهان‌بینی ما هم دچار تخریب گردید.

برای همین وقتی وارد کنگره 60 می‌شویم به کمک شربت OT جسم خود را به تعادل می‌رسانیم. لازمه سفر در کنگره و بازدهی خوب این است که یک مسافر با شربت و مصرف منظم آن ارتباط برقرار نماید. لازم است که جسم تخریب‌شده بازسازی شود، فرقی که کنگره 60 با سایر NGO ها دارد همین است. وقتی من درجایی بنشینم و قوی‌ترین اساتید و فیلسوف‌ها بنشینند و من درد کمر داشته باشم و یا مشکلات جسمی داشته باشم آیا توانایی این‌که پنج دقیقه روی صندلی بنشینم و حرف شخص مقابل را گوش کنم خواهم داشت؟ پس لازمه درمان این است که جسم به‌صورت پله به پله با روش DST و به کمک شربت OT به تعادل برسد.

در خصوص دارو آقای مهندس در ابتدا تریاک و سپس شربت OT را به‌عنوان بهترین دارو معرفی نمودند که این امر با تلاش‌های فراوان و همکاری با گروه‌های بسیار زیاد میسر گردید. اما در خصوص مقوله بعدی که روان هست اگر جسم ما تخریب گردد در مرحله بعد روان ما هم دچار تخریب می‌شود. اگر روان را مانند یک خط صاف در نظر بگیریم هر انسان درون این خط صاف حفره‌هایی دارد، زمانی که به این حفره‌ها می‌رسد به درون حفره می‌افتد و روان به هم می‌ریزد. اعتیاد باعث افزایش تعداد این حفره‌ها و نزدیک شدن فاصله آن‌ها می‌گردد و درنتیجه تعادل فرد خیلی زودتر و در بعضی مواقع خیلی عمیق‌تر به هم می‌خورد.

در ادامه در زمان‌های گذشته روش‌های زیادی برای درمان اعتیاد در نظر می‌گرفتند. بیماری اعتیاد را کاملاً جسمانی در نظر می‌گرفتند. مثلاً فرد را به تخت می‌بستند و پس از مدتی از او آزمایش ادرار می‌گرفتند و می‌گفتند که مشکل او حل‌شده است. بعضی هم به سراغ قرص‌ها و داروهایی آمدند ولی متأسفانه به نتیجه لازم نرسیدند. پس‌ازآن گروهی به وجود آمدند که گفتند بیماری اعتیاد هم جسمی و هم روانی است و در کنار کارهای جسمانی از کارهایی نظیر جن درمانی و مشابه آن استفاده کردند که متأسفانه بازهم به نتیجه مطلوب نرسیدند.

ولی کنگره روشی را ابداع نمود که هم جسم و هم روان را به کمک روشی کاملاً اصولی درمان می‌نمود و همچنین برای رسیدن به تعادل مبحث جهان‌بینی را نیز مطرح نمود.

در خاتمه این را خدمت سفر اولی‌های عزیز می‌گویم که درست است که مثلث جسم و روان و جهان‌بینی برای درمان اعتیاد باید به تعادل برسد، ولی باید این عزیزان در طول سفر اول تمام دقت خود را برای رسیدن به تعادل جسم بنمایند و توجه خود را به این مبحث معطوف کنند.

ممنون از اینکه به مشارکت بنده گوش فرا دادید.

نگارنده : مسافر احسان لژیون دوازدهم
عکاس : مسافر عباس لژیون دهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .