English Version
English

هر انسانی نسخه منحصر به فرد خودش می‌باشد

هر انسانی نسخه منحصر به فرد خودش می‌باشد

ششمین جلسه از دوره چهاردهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی باباطاهر همدان با استادی راهنما همسفر فاطمه و نگهبانی همسفر راضیه و دبیری همسفر فاطمه با دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن بر روی من» در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.  

خلاصه سخنان استاد:

در وادی اول آموختیم که باید تفکر کرد و قبل از انجام هر کاری به چگونگی آن باید فکر کنیم، متوجه شدیم که تفکر یک حرکت درونی است که ترسیم‌کننده رفتارهای بیرونی ما است تفکر مثبت، رفتار مثبت و رویدادهای مثبت و خوب را به همراه خواهد داشت و تفکر منفی، رفتارهای منفی و حال بد و اتفاق‌های بد را به همراه خواهد داشت و برای این‌که بتوانیم محبت گمشده خودمان را پیدا کنیم و وارد دیار روشنایی شویم، نیازمند تفکر هستیم. برای به انجام رسیدن تفکر، نیروهای عظیمی در هستی وجود دارند که به ما کمک می‌کنند و ما را به هدف‌مان می‌رسانند. در وادی اول یاد گرفتیم برای رسیدن به رهایی باید با یک تفکر و نقشه بسیار دقیق و حساب‌شده، نبرد خود را با اهریمن آغاز کنیم حال یک مصرف‌کننده مواد مخدر را در نظر بگیرید، برای شروع درمان و آغاز رسیدن خود، وقتی فکر می‌کند به خودش و کارهایی که در گذشته انجام داده و تخریب‌هایی که به‌جا گذاشته‌، موقعیت‌ها و فرصت‌هایی را که از دست داده و این‌که چقدر ضربات سهمگین به خود و خانواده و اطرافیان وارد کرده و چه راه سخت و دشواری را باید طی کند برای جبران تخریب‌هایش و در واقع، موقع ترسیم نقشه خودش دچار یأس و ناامیدی و ضعف می‌شود و احساس پوچی می‌کند. همسفران هم همین‌طور هستند از قدیم گفته‌اند؛ اگر دو عدد اسب سیاه و سفید را کنار هم قرار دهیم ممکن است رنگ آنها تغییری نکند؛ اما خلق وخوی یکدیگر را می‌گیرند و یک مصرف‌کننده به خاطر ناکامی‌ها و شکست‌هایی که در زندگی تجربه کرده دچار یأس و ناامیدی می‌شود و این موقع است که انسان‌ها با خودشان می‌گویند؛ من چه انسان بدبختی هستم، خداوند چرا من را خلق کرد؟ چرا من به این حیات پا گذاشتم؟ و در این مقطع وادی دوم برای از بین بردن این تفکرات مخرب و ویرانگر و احساس پوچی و بیهودگی و ناامیدی مطرح می‌شود و می‌گوید؛ اگر تمام هستی را نگاه کنید خواهید دید امکان ندارد چیزی را پیدا کنید که به‌جهت بیهودگی پا به هستی گذاشته است باید بدانیم انسان موجودی قدرتمند است و خداوند نیروها و قدرت‌های عظیمی به او داده و انسان با وجود همه این نیروها و قدرت‌ها شکست ناپذیر است و نباید ناامید شود؛ چون ناامیدی یکی از مخرب‌ترین حس‌هایی است که ممکن است به سراغ هر انسانی بیاید و شیطان خوب می‌داند که انسان را از بیرون نمی‌تواند شکست بدهد به همین دلیل تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا این نیروها را از درون خنثی کند و ایجاد حس ناامیدی از همین ترفندهاست؛ پس وقتی انسان به ناامیدی رسید دیگر نمی‌تواند حرکت کند و درست فکر کند تصورات غلط، اعتماد به نفس را از شخص می‌گیرد.

ما باید بدانیم که این وضعیت و این احساس‌ها قابل تغییر است و اگر بخواهیم آنها را تغییر دهیم و همه چیز را عوض کنیم‌ و از پایین‌ترین نقطه به بالاترین نقاط و جایگاه‌ها برسیم باید آموزش ببینیم.
اگر به آرم کنگره نگاه کنیم و دقت کنیم یک مثلث درون یک دایره قرار دارد مثلث به معنی حرکت از پایین‌ترین نقطه با کمترین امکانات در بدترین وضعیت است، درست مثل یک مصرف‌کننده که سفر خودش را برای رسیدن به رهایی، درمان و جبران تخریب‌ها آغاز می‌کند؛ اما دایره برخلاف مثلث دارای بی‌نهایت ضلع است و به معنی بالاترین نقطه و جایگاه است. دایره به معنی رسیدن به اوج، یعنی‌ نزدیک‌شدن به فرمان عقل، حرکت در صراط مستقیم است و مثلث درون یک دایره تمثیل انسانی است که سقوط کرده و نابود شده؛ اما با خواست خودش و به اذن خداوند حرکت می‌کند و خودش را  دوباره به اوج می‌رساند. وادی دوم با پیام زیبای خود ما را در مقابل این نقشه نیروی منفی تجهیز می‌کند و می‌گوید؛ هر کدام از ما نسخه منحصر به فرد از قدرت‌ها و توانایی‌هایی هستیم که خداوند به ما داده است که برای هدفی بسیار والا و ارزشمند و مقدس پا به حیات نهاده‌ایم و نه به جهت بیهودگی، کافی است برای خود و دیگران و زندگی و توانایی‌هایمان ارزش قائل شویم.

نفرات برتر آزمون فروردین ماه

تایپ: همسفر مریم(لژیون ششم)
عکس: راهنما همسفر فرشته
تنظیم و ارسال: همسفر سمیرا  (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی باباطاهر همدان 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .