English Version
English

وادی دوم؛ وادی امیدواری

وادی دوم؛ وادی امیدواری

جلسه اول از دوره دوم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران ويليام وایت با دستور جلسه «وادی دوم (هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم) و تأثیر آن روی من)» به استادی راهنمای ویلیام وایت همسفر فاطمه روز شنبه ۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

در کنگره ۶۰ وادی‌ها راه و روش زندگی را به ما می‌آموزند. وادی اول درباره تفکر است؛ در این وادی یاد گرفتیم به چه چیزهایی فکر کنیم و به چه چيزهايی نباید فکر کنیم؛ متوجه‌ شدیم که چقدر ندانسته به خودمان آسیب زدیم و در جسم تخریب ایجاد کردیم چه با مواد مخدر چه با سیگار و يا با افکار و اندیشه منفی در تاریکی‌ها فرورفته بودیم. با فکر کردن به خرابی‌هایی که در زندگیمان به وجود آوردیم و راه درست را پيدا نکردیم ناامید شدیم؛ در حالی که وادی دوم به ما امیدواری می‌دهد و می‌گوید: «هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حيات نمی‌نهد؛ هيچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم». ما باید بدانیم هر موجودی که پا به این جهان می‌گذارد هدفی مشخص و راه و مسیر روشنی دارد و نه تنها باید آن را پيدا کند، بلکه باید در جهت آن حرکت کند؛ درصورتی‌که در گذشته جهت و راه خود را گم کرده و در تاریکی قرار داشتیم.

ناامیدی یکی از مخرب‌ترین حس‌هایی است که توسط شیطان به انسان القا می‌شود. انسان موجودی بسیار قدرتمند است و خداوند نیروهای زیادی به انسان داده است؛ شیطان با وجود این قدرت نمی‌تواند به انسان ضربه بزند مگر این‌که از راهی وارد شود که او را ناامید کند. این ناامیدی است که می‌تواند انسان را نابود کند.

این وادی به ما می گوید که اگر به تمام کائنات و هستی بنگریم؛ خواهیم دید امکان ندارد چیزی را پيدا کنیم که به بيهودگى آفریده شده باشد؛ اگر هم به مطلبی برسیم که تصور کنیم بیهوده است باز هم باید بدانیم که این پندار و تصور نادرست ما است و ما نتوانسته‌ایم به فلسفه وجودی آن پی ببریم.

در گذشته همیشه فکر می‌کردم مصرف‌کننده‌ها آدم‌های بی‌مصرف و بی‌فایده‌ای هستند؛ بنابراین وقتی متوجه شدم همسرم مصرف‌کننده شده بسیار ناراحت شدم و پذیرش این موضوع برایم سخت بود. فکر می‌کردم دیگر به زندگی برنمی‌گردد و انسانی بیهوده است؛ اما اکنون تقریباً ۵ سال است که در کنگره ۶۰ هستم و از آموزش‌های کنگره ۶۰ بهره‌مند می‌شوم خودم را مدیون مسافرم می‌دانم؛ شاید اگر او مصرف‌کننده نشده بود من هم راه کنگره ۶۰ را نمی‌شناختم و در این بهشت برین قرار نمی‌گرفتم.

رابط خبری: راهنمای ویلیام وایت همسفر فاطمه، نمایندگی آکادمی
ویراستاری و ارسال: مسافر نیکوتین زهرا رهجوی راهنمای ویلیام وایت همسفر مریم، نمایندگی سلمان فارسی
گروه همسفران ویلیام وایت کنگره ۶۰

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .