English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی گیلان

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی گیلان
جلسه چهارده از دور بیستم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی گیلان روزهای یکشنبه ویژه مسافران به استادی آقای میثم، نگهبانی موقت آقای امیر و دبیری موقت آقای نیما با دستور جلسه "غذای ما دوای ما، دوای ما غذای ما" در تاریخ 96/10/24 رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.
 
 
خلاصه سخنان استاد:

 قبل از هر چیز از نگهبان محترم متشکرم که به من این فرصت را داد تا خدمت کنم و خیلی خوشحال هستم که این جایگاه را تجربه می‌نمایم. همان‌طور که می‌دانیم یکی از اضلاع مثلث درمان در کنگره جسم است و جسم ما از خاک آفریده‌شده است بنابراین تمام عناصری که در خاک وجود دارد در جسم ما نیز موجود است و بدن ما به تک‌تک آن عناصر و مواد کانی نیازمند است، این نیاز باید به‌وسیله غذا خوردن برطرف شود. تغذیه یکی از مسائل تأثیرگذار روی جسم ما است و جناب مهندس سعی دارند تا علم درست کنگره را به ما آموزش دهند که چگونه تغذیه کنیم تا بیمار نشویم.

بسیاری از بیماری‌هایی که امروزه دچار آن هستیم درنتیجه فقر مواد غذایی به وجود می‌آید. گذشتگان ما معتقد بودند که نحوه تغذیه در درمان و یا ابتلا به بیماری‌ها نقش دارد. سه نوع بیماری وجود دارد، نوع اول که خودمان در به وجود آمدن نقش داریم، نوع دوم که به دلیل کمبود مواد غذایی به وجود می‌آید، مانند کم‌خونی که ناشی از فقر آهن بوده و یا پوکی استخوان که به دلیل کمبود کلسیم به وجود می‌آید. دسته سوم بیماری‌هایی هستند که به خاطر کمبود موادی است که بدن ما تولید می‌کند. بدن ما یک سری مواد را می‌گیرد و تبدیل به مواد دیگری می‌کند که به آن نیاز دارد. اگر بدن این مواد را تولید نکند دچار مشکل می‌شویم، به‌عنوان‌مثال اگر سروتونین بدن کم باشد دچار بیماری اوتیسم می‌شویم و یا اگر انکفالین بدن به‌اندازه کافی تولید نشود تحمل درد را نخواهیم داشت.

جسم نیاز به سوخت دارد، این سوخت شامل؛ آب، هوا و مواد غذایی است. مواد غذایی که بدن به آن نیاز دارد شامل سه بخش هست؛ بخش اول شامل میوه و سبزیجات است. سعی کنید تا میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید. هر میوه‌ای را باید در فصل خودش مصرف کرد که در این صورت دوا است و در غیر این صورت سم است. بخش دوم شامل حبوبات و غلات می‌شود، اگر به الگوهای قدیم مصرف مواد غذایی نگاه کنیم می‌بینیم که درگذشته غذاهایی مثل آبگوشت زیاد مصرف می‌شد ولی امروزه ما بیشتر به مصرف غذاهای آماده و فست فود روی آورده‌ایم. بخش سوم شامل گوشت، مخصوصاً گوشت پرندگان و گوشت سفید است؛ بیشتر مواد غذایی که امروزه از سوپرمارکت‌ها تهیه می‌کنیم دارای مواد نگه‌دارنده هستند برای مثال شیر طبیعی بیشتر از 24 ساعت ماندگاری ندارد و فاسد می‌شود ولی شیرهایی که ما از سوپرمارکت تهیه می‌کنیم برای ماه‌ها سالم می‌ماند، این به خاطر مواد نگه‌دارنده‌ای است که به آن اضافه‌شده است. این مواد نگه‌دارنده نه‌تنها باکتری‌های موجود در شیر را از بین می‌برند بلکه باکتری‌های مفید موجود در بدن را نیز از بین می‌برند که این برای بدن مضر است، جناب آقای مهندس روی مصرف مواد ارگانیک و طبیعی خیلی تأکیددارند.

مسئله بعدی مصرف خودسرانه انواع قرص‌ها و ویتامین‌ها است که این نیز برای بدن مضر است. من خودم در زمان مصرف مواد مخدر انواع قرص‌های ویتامین را به‌صورت خودسرانه مصرف می‌کردم اما امروز می‌دانم که این کار درست نیست، مصرف قرص‌ها و ویتامین‌ها برای افراد مسن، آن‌هم با دستور پزشک می‌تواند مفید باشد نه برای جوان‌ها. ما باید ویتامین‌های موردنیاز بدن را از تغذیه مواد غذایی مفید و ارگانیک به دست آوریم، هر غذایی یک مکمل دارد و ما باید سعی کنیم تا مکمل آن را تهیه و مصرف کنیم مثلاً شیر باید با خرما مصرف شود و برای جذب کلسیم نیاز به فسفر هست. مورد بعدی مسئله انباشت نکردن مواد غذایی است؛ مثلاً سبزی را خورد می‌کنیم و در فریزر می‌گذاریم یا گوشت را می‌خریم و در فریزر نگهداری می‌کنیم این باعث می‌شود ارزش غذایی این مواد از بین برود، در پایان امیدوارم بتوانیم تغییر مناسبی در شیوه تغذیه خود ایجاد کرده و زندگی سرشار از شادابی و سلامتی داشته باشیم.

 

 

 

نگارش و تایپ و عکس: مسافر محمد
ثبت: مسافر نیما

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .