English Version
English

کارگاه های آموزشی همسفران کنگره 60؛ نمایندگی پرستار

کارگاه های آموزشی همسفران کنگره 60؛ نمایندگی پرستار

روز دوشنبه بیست و هفتم دی‌ماه چهارمین جلسه از دوره نوزدهم سری کارگاه‌های آموزشی همسفران کنگره 60 با دستور جلسه" فرق عمل سالم و عمل به‌ظاهر نیک "به استادی همسفرنرگس، نگهبانی همسفر لیلا و دبیری همسفر حمیده رأس ساعت 16 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

دستور جلسات کنگره سال‌به‌سال تکرار می‌شود؛ چرا تکرار می‌شود؟

به دلیل اینکه ما به آن‌ها عمل کنیم و مفهوم واقعی آن‌ها را متوجه شویم، ما بعضی‌اوقات عجولانه کاری را انجام می‌دهیم، تصمیم گرفتیم کاری را انجام دادیم و به نظر خودمان فکر می‌کنیم که آن کار درست است درصورتی‌که وقتی آخر به مشکلی برمی‌خوریم متوجه می‌شویم که آن کار، کار به‌ظاهر نیک بوده است. چرا؟ چون ما از روی احساسمان تصمیم گرفتیم و وقتی‌که از روی احساس تصمیم بگیریم، تصمیممان درست نیست؛ یعنی حال را در نظر می‌گیریم، گذشته و آینده را در نظر نمی‌گیریم، اگر ما کاری را از روی عقل انجام بدهیم، آن عمل سالم است؛ چرا؟ زیرا اول زمانی که می‌خواهیم کاری را انجام بدهیم و تصمیمی را می‌خواهیم در مورد موضوعی بگیریم، ابتدا تفکر می‌کنیم در ذهنمان آن را تصویرسازی می‌کنیم، پردازش می‌کنیم، به خودمان فرصت می‌دهیم تا اینکه ببینیم آن عمل درست است یا نادرست، اگر درست بود عمل می‌کنیم و اگر درست نبود آن را انجام نمی‌دهیم، این مستلزم چه می‌تواند باشد؟ مستلزم این است که ما باید دانش و آگاهی‌مان را، راجع به آن موضوع بالا ببریم، بتوانیم دانایی‌مان را بالا ببریم و اطلاعات بیشتری بگیریم.

من در مورد خودم، روی یکی از مسافرهایم زوم کرده بودم، یعنی همه‌جا، همهٔ مراکز به‌جز کمپ او را برده بودم اما غافل از اینکه به روح و جسمش تخریب وارد می‌کنم و فقط فکر این بودم که مسافرم به‌واسطهٔ اعتیادش، فکرش خوب کار نمی‌کند ولی من فکرم درست‌کار می‌کند. به خاطر همین خیلی از مراکز ترک اعتیاد را به‌اتفاق رفتیم و واقعاً من به این فکر می‌کردم که فقط باید موادش را ترک کند، اما زمانی که آمدم به کنگره متوجه شدم که واقعاً آن‌ها به جسم و روحشان تماماً آسیب‌رسیده و تخریب‌شده‌اند و این امر به‌مرورزمان انجام‌شده و اکنون نیز باید به‌مرورزمان این بیماری از جسم و روحشان خارج شود. برای ترمیم روح آن‌ها باید شروع کنند به آموزش جهان‌بینی و راهنماهایشان، تازه اینجا بود که متوجه شدم چرا؟ چون من آموزش‌ها را گرفتم، به حرف‌های راهنمایم گوش کردم، به سی‌دی‌ها گوش کردم و فهمیدم که آن موقع عمل من، عمل به‌ظاهر نیک بود و فکر می‌کردم دارم محبت می‌کنم و کاری را که به نفع مسافرم است را انجام می‌دهم، اما فهمیدم که آن عمل به‌ظاهر نیک بوده است، حالا عمل سالم معمولاً شاید همیشه بامحبت همراه نباشد، اما نتیجه‌اش خیر است. تنبیه کردن شاید کار درستی نباشد مواقعی لازم است، گاهی باید جایی محبت نکنیم و جایی محبت کنیم، این را باید تشخیص بدهیم، چگونه؟ بستگی به این دارد که من تا چه اندازه معرفت و شناخت خویش را بالابرده باشم، همان جور که در و مقولهٔ اعتیاد زمانی که آمدم و آموزش‌ها را گرفتم واقعاً فکر می‌کردم قبل ازاینجا همه‌چیز را در مورد اعتیاد می‌دانم، ولی متوجه شدم که به این صورت نیست و شناخت و آگاهی و دانایی من روزبه‌روز بیشتر شد و توانستم تااندازه‌ای فرق بین عمل سالم و عمل به‌ظاهر نیک را متوجه شوم و انجام دهم. همان‌طور که می‌دانیم کنگرهٔ شصت خودش معتقد به عمل سالم می‌باشد و در لوگوی کنگره عمل سالم و معرفت و در رأس آن عدالت را می‌بینیم، عدالت یعنی تعادل و من زمانی می‌توانم به تعادل برسم که تزکیه و پالایش داشته باشم و جایی که حرف حق است، من آن حرف را بزنم، آن کاری را که درست است انجام دهم نه آن چیزی که به نفع من است. عدالت را رعایت کنیم که اگر ما این را در زندگی خودمان پیاده کنیم، سه اصل عدالت، عمل سالم و معرفت را می‌توانیم نسبتاً یک آرامشی در زندگی خود به وجود آوریم تا راحت‌تر به زندگی خود ادامه دهیم.

 

 

تایپ: همسفر مهری

عکس: همسفر مونا

تنظیم: همسفر لیلا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .