English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی شادآباد با حضور مهندس

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی شادآباد با حضور مهندس

این جلسه ؛جلسه سوم از دور پنجاه و سوم کارگاههای آموزشی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران؛  نمایندگی شادآباد روزهای سه شنبه مورخ 94/07/14 با حضورجناب مهندس دژاکام و نگهبانی آقای حمیداکراد و دبیری آقای امیرشیرخانی با دستورجلسه « لژیون مالی  » رأس ساعت 17:00 آغاز بکار نمود.

 
 
 

خلاصه سخنان استاد:

در شعبه شادآباد لژیون مالی سال قبل به دلیل پرداخت نکردن پنج میلیون امسال کنسل شده و فقط آقای علی رضوانی در لژیون مالی شعبه ابقا می‌شود. دستور جلسه امروز لژیون مالی است و خیلی وقت بود که به شعبه شادآباد نیامده بودم. تابه‌حال پیرامون لژیون مالی صحبتی نشده و درباره تمام موارد و مباحث دیگر دستور جلسه تنظیم‌شده و کتاب و سی دی هم وجود دارد، اما درباره مسائل مالی حرفی نزدیم شاید فکر می‌کردیم که کار خوبی نیست.

طرح مسئله اشتباهی وجود دارد که علم بهتر است یا ثروت، درحالی‌که هردو لازم و ملزوم یکدیگرند. برای هر کاری سه مؤلفه باید وجود داشته باشد: علم، نیروی انسانی و پول. این سه ضلع باید باشند تا بتوان کارکرد. بنابراین این تصور قدیمی که پول چرک کف دست است درست نیست. پول باید از طریق درست و مشروع به دست آید تا درراه خیر خرج شود. مسائل مالی از موارد حیاتی ماست. ما در کنگره علم‌داریم، نیروی انسانی داریم؛ نیرویی که طی هفده سال به اوج پرورش رسیده است. مسئله دیگر پول است و اگر پول نباشد کارمان لنگ است. باید در پول هم به خودکفایی برسیم.

در قدیم از فردی که در آستانه محاکمه بود پرسیدند که در زمان مدیریت تو چه‌کار مثبتی رخ داد و گفت آن زمان این خودکار پنج ریال بود و امروز هم پنج ریال است؛ این یعنی مدیریت مالی. کنگره 60 را به‌عنوان خانواده‌ای وسیع در نظر بگیرید که بالغ برسی هزار نفر عضو دارد. مدیریتی که اینجا اتفاق افتاده نتیجه‌اش این بود که تا به امروز چک برگشت‌خورده نداشتیم. قرض نگرفتیم، نسیه خرید نکردیم. در شرایط اقتصادی امروز سازمان‌ها با مشکل روبرو هستند اما ما به‌هیچ‌عنوان مشکل مالی نداریم زیرا افرادی برای شما کار می‌کنند که امین شما هستند؛ دزدی، اختلاس، سندسازی و سایر مفاسد در این بچه‌ها جایی ندارد و اگر بود امروز ما این وضع را نداشتیم.

اگر یک سال در هیچ سبدی پول انداخته نشود اندوخته به‌اندازه کافی داریم. زمین خریده‌ایم، رهن کرده‌ایم و اجاره کرده‌ایم و بازهم منابع ذخیره داریم. زمانی را به یاد می‌آورم که در شعبه انقلاب می‌خواستیم افطاری بدهیم و پنیر را با نخ قرقره می‌بریدم تا هدر نرود زیرا تمکن مالی نداشتیم. برای خرید آش با مشکل روبه‌رو بودیم اما امروز هیچ مشکلی نداریم زیرا با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد ...

از سبدها یک ریال پول جابه‌جا نمی‌شود. پول در دست هیچ‌کدام از اعضا وجود ندارد و طبق سند مالی و فاکتور تن خواه صادر می‌شود. ما با مسائلی روبه‌رو هستیم. ما به زمین و مکان و ساختمان نیاز داریم. در شأن ما نیست که پارک برویم و جلسه برگزار کنیم و خیلی کم پیش می‌آید که کسی به ما ملک بدهد و سبدها هزینه‌های روتین ما را تأمین می‌کند، پس به منابع مالی دیگری نیاز داریم. سال قبل شماره‌حسابی اعلام شد که برای کمک به زمین اختصاص داده شد و تمامی وجوهات برای ساخت‌وساز و خرید زمین صرف می‌گردد اما بازهم کافی نیست. حساب کردیم برای درمان هر فرد چقدر خرج می‌شود؛ اگر برای راهنمایان کنگره، ایجنت و مرزبانان حقوق محاسبه شود و در تعداد رهایی‌های سال تقسیم شود عدد 11.600.000 تومان هزینه رهایی یک فرد است، البته بدون در نظر گرفتن سایر هزینه‌ها. به‌عنوان‌مثال هزینه قند و چایی هر نفر در سال 740.000 تومان می‌گردد. راهنماها با خدمت کردنشان در حال صاف کردن بدهی خود می‌باشند. راهنمایی که از زمان خود می‌گذارد، هزینه مالی می‌کند، هزینه اجتماعی می‌کند بازهم در حال بازپرداخت بدهی خود هستند.

باید در این هفته در مورد لژیون مالی و وظایف آن بسیار صحبت کرد تا همگان بدانند چگونه به این جایگاه رسیدیم. اموال کنگره وقف عام است و هیچ‌کدام از اموال منقول و غیرمنقول به نگهبان یا بنیان کنگره و خانواده‌اش اختصاص ندارد و تمام آن صرف عام شده است. برای آموزش و ایجاد تحول در امر به منابع مالی نیاز داریم. در هر شعبه‌ای عده‌ای وضع مالی خوبی دارند و باید داوطلب لژیون مالی گردند. دیروز با یکی از اعضای شورای مصلحت نظام صحبت می‌کردم و به او گفتم تنها دو الی سه درصد از آمار معتادین جامعه بی‌چیز و کارتن‌خواب هستند اما بقیه تحصیل‌کرده، هنرمند، متخصص و سرمایه آفرین هستند. توانایی بالقوه زیادی داریم و باید برای لژیون مالی برنامه‌ریزی کرد تا هزینه‌های خرید زمین و سایر موارد تأمین شود. مبالغی که از لژیون مالی به‌حساب کنگره واریز می‌شود هفتاد درصد آن مختص به خود شعبه و سی درصد در حساب متمرکز باقی می‌ماند. هر فردی برای ورود به لژیون مالی باید پنج میلیون تومان سالانه واریز نماید؛ یعنی فردی که از تمکن مالی خوبی برخورداراست باید گام به این لژیون بگذارد که در شعبه شادآباد تنها آقای علی رضوانی عضو این لژِیون هستند.

در ادامه با اعلام جناب مهندس دژاکام اعضای نمایندگی مبالغ اهدایی خود را به لژیون مالی اعلام و اهدا کردند که به شرح زیر می‌باشد:

در قسمت مسافران آقایان علی حسن لو مبلغ 4.000.000 تومان، سید حسین حسینی 2.000.000 تومان، میلاد منتظری 2.000.000 تومان، نسیم الله، حسن، فرهاد نیک‌خواه، محمد، جعفر، حسین، رضا، سهراب خراسانی، محمد و بهروز هرکدام 1.000.000 تومان و آقایان ابراهیم، حسن، امیر، رضا نادری، مهدی، شهریار، ابراهیم صادقی، مهدی حیدری، سعید کدیور، حجت هرکدام مبلغ 500.000 تومان و آقای حسن 300.000 تومان و ایرج احمدی 200.000 تومان.

 

در قسمت همسفران خانم آزاده 2.000.000 تومان، همسفرآقای جعفر 1.000.000 تومان، خانم حوریه 1.000.000 تومان، خانم منیره 500.000 تومان، خانم کرمی 500.000 تومان و خانم حیدری 500.000 تومان.

تهیه گزارش : امیررضایی

تایپ : امیرزارع

منبع : نمایندگی  شادآباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .