English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی حکیم هیدجی

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی حکیم هیدجی

به نام قدرت مطـلـــــــق الله

روز یکشنبه مورخ94/5/4 جلسه کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی حکیم هیدجی به استادی:کمک راهنمای محترم سرکار خانم نوری نگهبانی:همسفر،خانم زهرا و دبیری:همسفر،خانم لیلا با دستور جلسه‌ی:کار،تحصیل و قدرت آغاز به کار نمود.

قبل از اینکه در مورد دستور جلسه بخواهم صحبت کنم می‌خواهم بگویم که خیلی خوشحالم که امروز سعادتی نصیبم شد تا در کنار دوستان عزیزم باشم. خدای خودم را شاکرم که این کنگره هست و تا زمانی که ما خودمان بخواهیم و در راستای تعالی اهداف آن حرکت کنیم و با آموزش‌های نابش هرلحظه به صلح آرامش نزدیک‌تر می‌شویم


اما در مورد دستور جلسه:کار-تحصیل-قدرت


شاید این سؤال برای شخصی که برای درمان به کنگره مراجعه کرده است پیش بیاید که این مسائل چه ربطی به درمان اعتیاد دارد؟
هر شخصی می‌تواند نسبت به این موضوع دیدگاه متفاوتی داشته باشد.ولی دیدگاه خود کنگره نسبت به این مسائل جامع‌تر،کامل‌تر و تجربی‌تر هست.به صورتی که کاملاً"یک مصرف‌کننده و خانواده‌اش را قانع کند.وقتی هم که قانع شدند راحت‌تر می‌توانند مسیر درمان را به‌اتفاق هم طی کنند.
همه‌ی ماقبل از کنگره یک دیدگاه دیگری نسبت به یک مصرف‌کننده داشتیم فکر می‌کردیم این افراد مجرم،جانی،خودخواه و لذت‌جو و غیره هستند.ولی کنگره روی این تصورات غلط ما یک خط باطل کشید و گفت:این افراد قبل از همه‌ی این مسائل یک بیمار هستند که باید تحت درمان قرار بگیرند.حالا فرق بیماری اعتیاد با بیماری‌های دیگر در این است که :بیماری‌های دیگر فقط یک قسمت از جسم را خراب می‌کنند مثال بیماری کلیه فقط کلیه را خراب می‌کند ولی بیماری اعتیاد: حس-عشق-عقل-تفکرات همه‌چیز را نابود و خراب می‌کند.ما از این شخص به‌هم‌ریخته چه توقعاتی می‌توانیم داشته باشیم؟
کنگره با همه‌ی این شرایط بیماری برای شخص مصرف‌کننده بستری را مهیا کرده است اصولی را پایه‌ریزی کرده تحت عنوان ساختن قالب.ساختن انسان‌هایی که حتی زمانی قادر نبودند که خودشان وزندگی‌شان را جمع‌وجور کنند.
همان‌طور که در نوشتارها خوانده می‌شود برای رسیدن به رهایی شخص باید سه سفر را طی کند.1-سفر اول از مصرف مواد تا قطع مواد2-سفر دوم از قطع مواد تا رسیدن به خود3-سفر سوم از رسیدن به خود تا رسیدن به قدرت مطلق یا خالق خود(که برای رسیدن به رهایی 2سفر الزامی است)

یک مصرف‌کننده باید پله‌پله قدم بردارد و تا قدم اول برداشته نشود نمی‌تواند قدم دوم را بردارد.خیلی‌ها برای درمان به کنگره مراجعه می‌کنند ولی هرچه قدر تلاش می‌کنند به موفقیت نمی‌رسند.دلیلش این است که:هنوز نقطه‌ی شروع را پیدا نکردند.برای یک مصرف‌کننده نقطه‌ی شروع و قدم اول درمان و رهایی از اعتیاد است که باید در اولویت همه‌ی کارهایش در زندگی قرار دهد.البته در کنگره برای هیچ‌کس نسخه‌ی بیکاری پیچیده نمی‌شود.ولی با شناختی که راهنما از رهجویش در مورد میزان مصرف و تخریبش پیدا می‌کند می‌تواند تشخیص دهد که آیا این فرد توان کار کردن دارد یا نه؟رهجویی که کاملاً از کمک راهنمای خود حرف‌شنوی دارد و فرمان‌بردار است قطعاً به نتیجه می‌رسد.
اگر برای درمان اعتیاد به کنگره آمدیم و این سیستم را پذیرفتیم باید مطیع اوامر کمک راهنمای خود باشیم خواسته‌های نابجا و نامعقول خود را کنار بگذاریم و حتی خواسته‌های معقول خود را به بعد از درمان موکول کنیم.و به مسافر خود فرصت بدهیم تا قدرت جسمی-روحی و روانی پیدا کند و قالب محکمی از خودش درست کند نه قالب معیوب که نیاز به بازسازی داشته باشد.
اصلاً یکی از شرایط و پیام‌های مهم سفر دوم این است که:شخص باید پایه‌های مالی خودش را محکم کند.خود کار کردن باعث می‌شود سیستم xبدنشان راه‌اندازی شود و قدرت و توانایی بالایی پیدا کنند.
در مورد تحصیل هم بودن کسانی که بعد از رهایی شروع کردند به ادامه‌ی تحصیل و به درجات بالایی رسیدند.ولی اگر خودمان را قانع کنیم که ما با علم کنگره پیش می‌رویم و غیره ...این درست نیست.باید در کنار این آموزش‌ها تحصیلات هم باشد تا ابزاری باشد برای رسیدن به تکامل.
به قول آقا امین علوم از پی یکدیگر می‌آیند برای تکمیل هم و همیشه این شعار یادمان باشد که باکار و تحصیل می‌توان به قدرت رسید.
پس بیاییم با بهره‌گیری از همه این آموزش‌ها و کاربردی کردن آن‌ها در زندگی هم با موفقیت به درمان برسیم .هم با برقراری تعادل در زندگی خطوط درست و صحیحی ترسیم کنیم و در صراط مستقیم قرار بگیریم و خودمان را دست‌کم نگیریم .هم ازلحاظ کار-هم تحصیل هم به دست آوردن قدرت
در آخر می‌خواهم دعا کنم برای سلامتی مهندس عزیز و خانواده‌ی محترمش که این بستر را برای ما مهیا کردند تا بتوانیم در صلح و آرامش به زندگی خود ادامه دهیم.

مرزبان کشیک کارگاه آموزشی خصوصی  همسفران این هفته: خانم فریبا

تهیه و تنظیم گزارش: همسفر معصومه
از لژیون: خانم فاطمه بهرامی
مورخ
94/5/4

منبع: کنگره 60 نمایندگی حکیم هیدجی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .