English Version
English

دستور جلسه این هفته : از سایت ، اینستاگرام و فضای مجازی درکنگره 60 چگونه استفاده می کنم ( هفته سایت و مقاله نویسی )

دستور جلسه این هفته : از سایت ، اینستاگرام و فضای مجازی درکنگره 60 چگونه استفاده می کنم ( هفته سایت و مقاله نویسی )

بسم الله الرحمن الرحیم

دستور جلسه این هفته : از سایت ، اینستاگرام و فضای مجازی درکنگره 60 چگونه استفاده می کنم ( هفته سایت و مقاله نویسی )

دنیای ما دائماً در حال تغییر است و یکی از بنیادی ترین تغییرات در قرن اخیر ، ورود اینترنت و سامانه های دیجیتال به زندگی انسان هاست. در اوایل دهه 1990 میلادی شبکه های داخلی در کشور ایالات متحده به تدریج به خارج از این کشور گسترش یافت و طولی نکشید که شبکه ای جهانی تحت عنوان World Wide Web یا همان  WWW پا به عرصه ظهور گذاشت.

از اواسط دهه هفتاد شمسی ، این پدیده در کشور خودمان نیز رو به توسعه نهاد و امروز، در تمام دنیا و همینطور در کشور خودمان ، اینترنت به عنوان یکی از آیتم های غیر قابل حذف در زندگی ما انسانها خودنمایی می کند ؛ هر چه جلوتر می رویم اینترنت و فضای مجازی ، جای بیشتر و نقش مهمتری در زندگی ما به عهده می گیرد و قدر مسلم این رشد فزاینده بیشتر و بیشتر خواهد گردید .

کاری که از دست ما بر می آید هماهنگ شدن با این تحولات و عقب نماندن از قافله فن آوریست که با سرعت سرسام آور حرکت می نماید.

جمعیت احیای انسانی کنگره 60 به عنوان یک سازمان مردم نهاد که در حوزه اعتیاد و مواد مخدر فعالیت می کند ، در سال 1378 تاً سیس گردید. از درایت و تفکر فوق العاده بنیان کنگره 60 بود که از همان سالهای ابتدایی تشکیل این جمعیت ، راه اندازی سایت اینترنتی در دستور کار قرار گرفت .

در سال 1380که مهندس دژاکام در فکر راه اندازی سایت کنگره 60 بود ، شاید کسی به فکر این چیزها نبود ، اما او می دانست و این مسئله را خیلی جدی دنبال می کرد ؛ در اواخر سال 81 بود که مقدمات کار فراهم شد و در سال 82 سایت کنگره 60 با فعالیت اندک و به صورت آزمایشی شروع به کار نمود. پس از چند ماه ، در آذرماه 82 همزمان با چهارمین سالگرد تولد کنگره 60 سایت اینترنتی کنگره رسماً فعالیت خود را آغاز کرده بود.

در آن زمان آقای جعفر شاملو از اعضای قدیمی کنگره 60 امور سایت را پیگیری می نمود و بعدها ، همسفر شهروز آذر پور طراحی و امور فنی سایت را به عهده گرفت . فعالیت سایت کنگره 60 روز به روز افزایش می یافت تا این که در سال 86 تصمیم گرفته شد که سیستم سایت توسط لژیون مرزبانی اداره شود و اولین لژیون مرزبانی سایت تشکیل گردید و تالار گفتگوی سایت نیز به این مجموعه اضافه شد . در سال 90 بنا به صلاح دید نگهبان کنگره 60 تصمیم گرفته شد که تالار گفتگو به دلیل این که از حوزه نظارت کافی خارج شده بود از سایت کنگره 60 حذف گردد .

از آن موقع تاکنون مسئولیت مستقیم سایت کنگره 60 با نگهبان کنگره می باشد و در حال حاضر آقای حامد رحمتی به عنوان ایجنت به همراه سه نفر مرزبان ، مسئولیت ادراه سایت کنگره 60 را بر عهده دارند .

در حال حاضر نمایندگی های کنگره 60 نیز در قالب وبلاگهای تحت پوشش سایت کنگره 60 فعالیت چشمگیری دارند و به صورت روزانه مطالب گسترده ای در این وبلاگها قرار می گیرد .

با اطمینان می گوییم که سایت کنگره 60 نه تنها در کشور خودمان ، بلکه در خاور میانه هم نمی توان نظیر آن را پیدا کرد و حتی در ابعاد جهانی نیز سایتی نیست در حوزه موادمخدر و اعتیاد که با این حجم و تنوع مطالب فعالیت نماید.

نکته بسیار مهم این است که سایت کنگره 60 در حوزه اعتیاد و درمان به عنوان یک منبع و سایت مرجع شناخته می شود که همیشه مطالب علمی و گزارش های خبری جدید و دست اول را در اختیار دارد و به بازدیدکنندگان خود ارایه می نماید.

سایت کنگره 60 در سال 89 در سومین جشنواره اعتیاد و رسانه که با همکاری سازمان صدا و سیما و ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری برگزار گردید در بخش رسانه های دیجیتال مقام اول را کسب نمود.

این ها نشانه هایی است حاکی از اینکه سایت کنگره 60 دیده شده  و مطرح شده است ، آن هم به عنوان یک سایت فعال و پر بازدید و مرجع . تقریباً نزدیک به 30 % از بازدید کنندگان سایت کنگره 60 از کشورهای دیگر هستند و این مسئله نیز به تنهایی برگ دیگری از موفقیت های سایت کنگره 60 می باشد.

کنگره 60 تولید کننده علم در درمان اعتیاد می باشد و سایت کنگره 60 تاکنون بیشترین نقش را در انتقال این علم به سایر انسانها مخصوصاً در خارج از کشور به عهده داشته است. هم اکنون بجای این که علم را از خارج از کشور وارد نماییم ، این ما هستیم که صادر کننده علم درمان اعتیاد به جهان هستیم.

اطاق سایت کنگره 60 در طبقه دوم ساختمان آکادمی قرار دارد و روزهای زوج خدمتگزاران سایت در ابن بخش حضور فعالی دارند و مطالب سایت را به روز می کنند . گزارش های ورزشی، تولدها، رهایافتگان، مصاحبه ها، کارگاه های آموزشی، دستور جلسات، مراسم و مناسبتها و گزارش های تصویری مطالبی هستند که از وبلاگهای مختلف توسط مرزبانان خبری به سایت مرکزی ارسال می شود و در سایت اصلی قرار می گیرد و سپس بعضی از بخشهای برگزیده ترجمه شده و در سایت انگلیسی منعکس می شود. بخش انگلیسی سایت نیز در حال حاضر به صورت قوی فعالیت می نماید و بسیاری از مطالب ، گزارش ها و منابع علمی کنگره 60 به زبان انگلیسی ترجمه شده و در بخش انگلیسی سایت منتشر شده است .

سایت کنگره 60 هم اکنون حاوی مطالب بسیار زیادی است که برای خواندن آن ها باید ساعت ها و روزها وقت گذاشت.

اینستاگرام :

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی اینترنتی اشتراک عکس و ویدئو است که در سال 2010 راه اندازی گردید و به سرعت به یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی دنیا تبدیل شد . در حال حاضر در همه جای دنیا اشخاص حقیقی و حقوقی ، نهادها ، ارگانها و سازمانها ، شرکتهای خصوصی ، تجاری و غیره از اینسنتاگرام به عنوان یک پلتفرم اطلاع رسانی ، بهره می برند . در کنگره 60 از این شبکه اطلاع رسانی برای انتقال پیام رهایی از اعتیاد و درمان قطعی بیماری اعتیاد به بیمارانی که نیازمند این اطلاعات هستند استفاده می شود . فراموش نکیم که در کنگره 60 همه این ابزارها در خدمت یک پیام بسیار مهم هستند و آن پیام ، پیام رهایی از بیماری اعتیاد می باشد . از آنجایی که اینستاگرام یکی از راحت ترین و در دسترس ترین شبکه های اجتماعی در بین جوانان است ، می توان از این دسترس بودن  برای اگاهی رساندن به جوانان در حوزه آموزش ، پیشگیری ، مهار و راهنمایی درمان اعتیاد به نحو مطلوبی استفاده نمود . در حال حاضر صفحه اینستاگرام کنگره 60 با نزدیک به پنجاه هزار دنبال کننده یا فالور ، نقش بسیار مهمی در این اطلاع رسانی و انتقال پیام رهایی از اعتیاد را بر عهده دارد . 

 در این قسمت، سرکار خانم شانی دژاکام به عنوان ایجنت، به همراه 4 مرزبان خدمت می‌کنند و  بخش زیادی از وقایع و رویدادهای کنگره 60 را از طریق این صفحه منتشر می نمایند . مرزبانان خبری در نمایندگی های کنگره 60 نیز با ارسال مطالب به اینستاگرام مرکزی کنگره 60 آنها را در این راه یاری می دهند .

در دوسال گذشته و با وضعیتی که بیماری کرونا به وجود آورد و محدودیتهایی که در برگزاری کلاسها و کارگاه های آموزشی و لژیونها به وجود آمد ، فضای مجازی اهمیت و نقش مفید و مثبت خود را نشان داد . فضای مجازی همیشه بد و مخرب نیست و می توان در جهت مثبت و مفید نیز از ان استاده نمود . کما اینکه در زمان محدودیت های کرونایی بسیاری از لژیونها و جلسات ، با کمک فضای مجازی به کار خود ادامه دادند و وضعیت درمانی مسافران سفر اول با وجود محدودیت ها ، درچار اختلال نگردید .

در مورد مقاله نویسی هم باید بگوییم هفته گذشته آقای مهندس به این موضوع اشاره کردند که از زمانی که نوشتن سی دی در کنگره 60 به صورت همگانی درآمده و همه خدمتگزاران سی دی می نویسند ، به نوعی همه ما برای نوشتن مطلب در قالب مقاله آموزش دیده ایم و یاد گرفته ایم و همه ما توانایی نوشتم مطلب را پیدا کرده ایم . نوشتن مقاله کار سختی نیست ، در زمان مدرسه ، همه ما مقاله نویسی را به صورت نوشتن انشاء تجربه کرده ایم . مقاله در واقع همان انشاء است البته با کمی اعتبار بیشتر در ارائه منبع و رفرنس . اعضای کنگره که سی دی می نویسند ، قطعا توانایی نوشتن مطلب برای سایت کنگره 60 را در زمینه های مرتبط دارند . پس همت کنیم و در بخش مقاله نویسی نیز آستین ها را بالا بزنیم و با ارسال مطالب به سایت ، این عزیزان را یاری کنیم .

ضمن تبریک هفته سایت ، از همه عزیزانی که به هر نحوی در بخش فارسی و انگلیسی سایت ، اینستاگرام و فضای مجازی در جهت رویش جوانه ها در سرمای 60 درجه و رهایی مسافران از دام اعتیاد فعالیت می نمایند صمیمانه تشکر می کنیم و برایشان بهترین ها و موفقیت های جدید را آرزومندیم . امید که همه ما بتوانیم در انتقال علم درمان اعتیاد  به انسان هایی که در اعتیاد و در رنج به سر می برند و راهی برای رهایی پیدا نکرده اند موفق باشیم .

 

با احترام ، مسافر علی خدامی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .