English Version
English

راز رسیدن به فرمان عقل

راز رسیدن به فرمان عقل

جلسه دوم از دوره بیستم کارگاه آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی آزادی با دستور جلسه «کار، تحصیل و قدرت» به استادی همسفر پروین  نگهبانی همسفر سکینه و دبیری همسفر معصومه، ساعت 15 روز دوشنبه 11 مرداد ماه سال 1400 برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را شاکرم که این جایگاه را تجربه می‌کنم و از راهنمای عزیزم خانم مدینه سپاسگزارم. دستور جلسه‌ی این هفته کار و تحصیل و قدرت است، همان‌گونه که در مستند راز بقا می‌بینید زمانی که یک شیر به گله آهو و گوزن‌ها حمله می‌کند آن‌هایی شکار می‌شوند که از همه ضعیف‌تر هستند و حتی اکنون‌که با کرونا درگیر هستیم کسانی در ابتلا به کرونا از بین می‌روند که بدن ضعیف‌تر و یا بیماری زمینه‌ای دارند، پس برای اینکه، به همین راحتی آسیب‌پذیر نباشیم و از بین نرویم باید خود را قوی‌تر کنیم، منظور از قوی بودن زور بازو نیست به‌طور مثال جوانی که برای خواستگاری می‌رود از او اندازه بازو و یا قدرت بدنی‌اش را نمی‌پرسند بلکه، شغل و میزان تحصیلاتش را می‌پرسند.

برای قوی‌تر شدن سه مسیر وجود دارد یکی از این مسیرها مسیر علم و دانش و تحصیل است، مسیر دوم کردار و رفتار خودمان است که می‌توانیم با کردار و رفتار شایسته خود را قوی‌تر کنیم، گزینه سوم اندوخته‌های مالی است که این اندوخته‌ها باکار کردن به دست می‌آیند کار جوهره انسان است، برای رسیدن به اندوخته‌های مالی از طریق کار کردن دو روش وجود دارد که یکی از این روش‌ها کوتاه است و معمولاً از مسیر ضد ارزش‌ها این اموال به دست می‌آید، اما برای رسیدن به ثروت از طریق صراط مستقیم مسیر طولانی‌تر خواهد بود.

 به‌طور مثال کسی که کسب‌وکار تولیدی راه می‌اندازد ممکن است ابتدا سود آن‌چنانی نداشته باشد، اما پس از گذشت مدتی و سعی تلاش به سود قابل قبولی دست پیدا می‌کند؛ اما عده‌ای با انجام کارهای شیطانی و ضد ارزش سعی می‌کنند در کوتاه‌مدت سود زیادی را به دست آورند، همانند کسی که در آهن‌فروشی از هر مقدار آهن فروخته‌شده مقداری را پنهانی کسر می‌کند، مثلاً بجای ۲۰۰ تن آهن ۱۷۰ تن آهن می‌دهد اما هزینه‌ی ۲۰۰ تن آهن را دریافت کرده است. چنین شخصی ممکن است در کوتاه‌مدت به پول زیادی دست پیدا کند اما در آینده ماه پشت ابر نمانده و نتیجه کار ضد ارزش خود را خواهد دید.

اصل اول در آموزش‌های کنگره در مورد کسب‌وکار داشتن صداقت و پشتکار است و رمز موفقیت در عملکرد درست است. مسئله بعدی تحصیل است آقای مهندس افراد کنگره را به ادامه تحصیل دعوت می‌کند و عده زیادی در کنگره وجود داشتند که پس از رسیدن به رهایی حتی با داشتن سن زیاد ادامه تحصیل داده‌اند.

 آقای مهندس عقیده دارند برای آموختن زمان خاصی مشخص نشده و در همه سن می‌توانیم ادامه تحصیل دهیم و به دانش و آگاهی خود بی افزاییم. در کنگره به تحصیل و ورزش استحکام پایه‌های مالی اهمیت زیادی داده‌شده و ما باید بادانش آموختن و همچنین ورزش سلامت خود را حفظ کنیم و با برنامه‌ریزی مالی و پس‌انداز کردن پایه‌های مالی خود را مستحکم کنیم، چون در این صورت عملکرد ما در کنگره بهتر خواهد شد.

تایپ: همسفر عاطفه

تنظیم و ارسال: همسفر مهناز

همسفران نمایندگی آزادی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .