English Version
English

درخت کاری احترام به طبیعت است

درخت کاری احترام به طبیعت است

اولین جلسه از دوره بیستم کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی میرداماد روز سه شنبه به تاریخ پنجم اسفند ماه 99 با استادی مسافر جواد و نگهبانی مسافر محمدجواد و دبیری مسافر محمد با دستورجلسه "درختکاریساعت 16 آغاز به کار نمود .

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا فرصت را محترم شمرده و امروز را که به نام روز مهندس در تقویم سالیانه ما نام‌گذاری شده است، به مهندس انسان‌ساز کنگره 60 جناب آقای حسین دژاکام و همه‌ی مهندسین عزیز تبریک می‌گویم.

درخت‌کاری یک حرکت بسیار زیبایی است که مانند تعهدی برای حفظ و تعادل محیط‌زیست است. به نظر من ویروس کرونا که یک سالی است همه‌ی دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده است، با نگاهی دیگر می‌توان از آن به‌عنوان آنتی‌ویروسی  یادکرد که وظیفه آن ایجاد تعادل در طبیعت است که بشر به دلیل ناآگاهی خود، به نحوی این تعادل را بر هم زده است.

من قبل از این‌که به کنگره بیایم هنوز متوجه تخریب‌هایی که به طبیعت وارد کردم، نبودم ولی در کنگره متوجه شدم که با سیگار کشیدن، استفاده از مواد مخدر و... چقدر در طبیعت تخریب ایجاد کرده‌ام که باید در ادامه به جبران خسارت‌های وارده برآیم. فردی که به سمت ارزش‌ها حرکت کند و درون او زیبا شود هیچ‌گاه نخواهد توانست به طبیعت آسیبی وارد نماید؛ بنابراین تا انسان‌ها خوب نشوند و خوب زندگی نکنند و نگذارند دیگران خوب زندگی کنند، کرونا و امثال آن وجود خواهند داشت.

درخت‌کاری مصداقی واقعی در احترام به طبیعت است. وجود درخت برای انسان‌ها وزندگی بسیار ضرورت دارد زیرا باعث تولید اکسیژن و طراوت بخشیدن به هوا خواهد شد. درخت‌کاری در تقویم کشوری ما از 15 تا 20 اسفند اجرا می‌شود و ما نیز در کنگره این حرکت نمادین که تفکر عمیقی پشت آن وجود دارد را انجام می‌دهیم البته آنچه از ضرورت بالاتری برخوردار است، نگهداری از نهال‌های کاشته شده است تا آن نهال‌ها به ثمر برسند و در این موضوع آموزش‌های نابی وجود دارد که با تفکر به آن می‌توان از آن برخوردار شد. پیشنهاد من این است که  به‌جای این‌که ما برای ایام عید سبزه بکاریم که دوام اندکی دارد، بهتر است هر فرد یک نهال بکارد که این کار برای انسان‌ها بسیار سودمند‌تر است.                                                   

در پایان فهرست‌وار به برخی از فواید درختان اشاره می‌کنم که به شرح ذیل است:                                

  1_ میوه درختان که جزء مواد غذایی ما محسوب می‌شود                                                            

  2_ صنعت کشتی‌سازی – و سایر کارخانه جات تولیدی مربوطه مانند تولید کاغذ                                                                                                                                      

  3_ کاهش آلودگی و خشکی هوا و تنظیم دمای هوا                                                                   

 من درخت را به یک انسان سفر اولی در کنگره تشبیه می‌کنم. چنان چه رهجویان سفر اول فرمان‌بردار باشند شروع به جوانه زدن می‌کنند و کم‌کم سیستم ایکس آنان بازسازی می‌شود و همچون درختی تنومند و مقاوم در برابر تمام طوفان‌ها خواهند بود.

 

 

 

تهیه گزارش: مسافر روح الله

عکاس: مسافر حمید

تایپ: مسافر مجید

وبلاگ: مسافر فرزاد


 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .