English Version
English

من و تو وارث سبزینه پیشینیانیم

من و تو وارث سبزینه پیشینیانیم

دومین جلسه از دور هفدهم کارگاه‌های آموزخصوصی کنگره 60 ویژه همسفران نمایندگی نیما یوشیج بهشهر با استادی کمک راهنمای تازه واردین همسفر زهرا و نگهبانی همسفر سکینه و دبیری همسفر  عاطفه با دستور جلسه «درختکاری»، روز دوشنبه 4 اسفند ماه 1399 ساعت 15 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

از کمک راهنمای محترم خانم مریم و همچنین راهنمای عزیزم خانم آزاده تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من قرار دادند تا آموزش بگیرم.

وقتی به ماه اسفند می‌رسیم یاد درخت ودرختکاری می‌افتیم و من از بچگی احساس خوبی نسبت به درخت و درختکاری دارم.
تمام راز هستی در دل بذری نهان است، دل هر ذره بشکافی در او راز جهان است.
بخوان برگی ز دیوان برگ آفرینش که درس زندگی ساده‌تر از آب روان است.
درختان نبض هستی در رگ جان و حیات‌اند، دریغا آدمی با جان خود نامهربان است.
 
 
به آیین طبیعت خاک شو تا سبز گردی،پر باری قامت افتادگان است.
من و تو وارث سبزینه پیشینیانیم،خوشا پیری که میراثش گلستانی جوان است.
آن چیزی که مهم‌تر از خودِ کاشتن درخت است،حفظ محیط زیست است. درگذشته اگر می خواستیم به طبیعت نگاه کنیم، آن را با ارتفاع درختان و کوهها برابری می‌کردیم ولی الان می‌بینیم جای درختان را دکل‌ها و برج‌های بزرگ گرفته است.
کاشتن درخت خیلی خوب است ولی این که به درختان و محیط زیست خود آسیب نرسانیم مهم‌تر است، وقتی درخت‌ها به ما لذت و انرژی می‌دهند، وقتی به جنگل می‌رویم و از سایه درختان استفاده می‌کنیم و موقع بهار، درختان شکوفه می‌دهند چرا باید به آنها آسیب برسانیم؟ 
وقتی به درختان سر به فلک نگاه می‌کنیم، گویی خدا را ستایش می‌کنند،ما از طبیعت الگوهای زیادی می‌توانیم بگیریم،خود آقای مهندس در کتاب 60 درجه هم از طبیعت الگو گرفتند و درون یک فرد بیمار را به درخت پوسیده و انسان سالم را به یک درخت تنومند تشبیه کرده‌اند. حالا وقتی تمام محیط زیست در چرخه ی آفرینش به ما خدمت می‌کنند ما چرا به این موجودات زنده آسیب بزنیم؟! چرا روی پوست درختان یادگاری می‌نویسیم!
 
 
ما باید چیزهای خوب از خودمان به یادگار بگذاریم،محیط زیستی که خودمان از آن استفاده می‌کنیم را آلوده نکنیم و با طبیعت مهربان باشیم.
درختان از فرسایش خاک جلوگیری می‌کنند،از سیل جلوگیری می‌کنند،ما باید طبیعت را اول برای خودمان تمیز نگه داریم و بعد برای آیندگان،انشاالله بتوانیم در روز 15 اسفند ماه یک درخت یا نهال کوچکی بکاریم.
دیگران کاشتند ما خوردیم،ما می‌کاریم تا دیگران بخورند.
از اینکه به صحبت‌هایم گوش کردید، سپاسگزارم.
 
 
تقدیر از اعضای لژیون سردار
 
 
 
 
تهیه گزارش : همسفر فاطمه لژیون هفتم
تنظیم گزارش: همسفر عاطفه لژیون یکم
همسفران نمایندگی نیما یوشیج بهشهر
 
 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .