English Version
English

بی‌نظمی؛ عامل اصلی به وجود آمدن مشکلات و بی‌تعادلی

بی‌نظمی؛ عامل اصلی به وجود آمدن مشکلات و بی‌تعادلی

وقتی بادید کلی به‌نظام هستی و خلقت نگاه می‌کنیم همه‌چیز در آن بر مبنای نظم پایه‌ریزی شده و به همین دلیل در جهان هستی همه موجودات مثل حیوانات گیاهان و نباتات و جانوران بر مبنای غریزه بانظم و انضباط خاصی در جهت اهداف خلقت عمل می‌کنند و آن‌ها هم بر پایه نظم برنامه‌ریزی‌شده‌اند.

یک تفاوت مهمی بین انسان و بقیه موجودات است و آن ویژگی به نام اختیار می‌باشد که انسان را از بقیه موجودات متمایز می‌کند و انسان با کسب اطلاعات و آگاهی نسبت به‌کل هستی و جسم خود، با تفکر و تأمل و الگوبرداری باید بانظم و انضباط به بهترین شکل ممکن در جهت رسیدن به تکامل و تعادل درحرکت باشد.

اگر انسان بر اساس نظم و انضباط به زندگی و حیات خود ادامه دهد با موانع و مشکلات کمتری در مسیر زندگی خود مواجه خواهد شد در غیر این صورت اگر بی‌نظمی پیشه کند قطعاً با مشکلات بسیار زیادی روبرو خواهد شد چون در نظام هستی هر چیزی که از نظم خود خارج شود و بی‌انضباطی شود درواقع از تعادل خارج می‌شود و اختلالاتی به وجود می‌آید.

اگر با نگاه واقع‌بینانه ببینیم این بی‌نظمی اول به خود شخص آسیب می‌زند و بعد به‌کل هستی. امروز شاهد این اتفاق در جامعه هستیم و باید بدانیم که بی‌نظمی از کارای بسیار کوچک شروع می‌شود. بهترین جایی که می‌توانیم نظم را خوب یاد بگیریم و عمل کنیم سفر کردن در کنگره است چون به نظر من کنگره جزء محدود جایی است که در آن ساعت اختراع شد و همه مراحل اجرایی به‌موقع و سر زمان مشخص بانظم خاصی در آن اجرا می‌شود‌ و همین امر موجب انضباط در کنگره و افراد در حال سفر می‌شود. مبحث احترام جایگاهی است که افراد در انجام دادن کارهای خود نظم را پیشه کار خود قرار داده و درنهایت به جایگاه احترام قدم خواهند گذاشت.

می‌توان این سه اصل را یک مثلث در نظر گرفت؛ نظم، انضباط و احترام اضلاع این مثلث هستند. نظم، انضباط و احترام اضلاع این مثلث هستند و اجرای این مثلث به ما کمک شایانی می‌کنند و ما را به اهدافمان نزدیک و نزدیک‌تر می‌نماید. در ضمن باید بدانیم اگر یک سفر اولی منظم و مرتب باشد و مراحل درمان را به‌خوبی انجام دهد قطعاً بعد از گذشته یازده ماه به درمان اعتیاد نائل می‌شود. به همین دلیل جایگاه انسان محترم شمرده‌شده و این موضوع مستلزم اجرای بهتر این مثلث است خدا را شکر که اجرای هر سه ضلع را می‌توانیم در اعضای کنگره به بهترین شکل ممکن مشاهده کنیم که این مهم باعث پیشرفت اعضا و کنگره می‌شود و دلیل موفقیت کنگره در این موضوع اجرای صحیح دستور جلسه می‌باشد؛ یعنی نظم انضباط و احترام. شخصی که سفرش را شروع می‌کند، حاضر شدن به‌موقع، خوردن به‌موقع و اندازه دارو و دیگر مراحل سفر، کمک می‌کند که شخص مسافر انسان منضبطی شود. احترام پیش‌کسوتان ازلحاظ جایگاه درمانی مهم‌ترین بخشی است که به‌ ما کمک می‌کند تا جایگاه و شخصیت واقعی خود را رفته‌رفته پیدا کنیم و احیا شوند.

باید باایمان کامل باور داشته باشیم که بی‌نظمی عامل اصلی به وجود آمدن مشکلات و بی‌تعادلی در زندگی ما هستند؛ در شخصیت فرد تأثیر بسزایی دارد که مقام انسان را تغییر می‌دهد و انسان را به سمت تاریکی هدایت می‌کند. در پایان امیدوارم همه ما به آن درجه درک و آگاهی برسیم و آموزش و قوانین درست زندگی کردن را سرلوحه زندگی خود قرار بدهید تا بتوانیم همیشه در صلح و آرامش زندگی کنیم و اجازه دهیم که دیگران هم در کنار ما زندگی کنند.

 

نگارنده: کمک راهنما مسافر رضا
تنظیم: مسافر محمد
نمایندگی کاسپین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .