English Version
English

با ازدواج کردن نیمی از ایمان تکمیل می شود

با ازدواج کردن نیمی از ایمان تکمیل می شود

چهاردهمین جلسه از دوره بیست و یکم از کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60؛ ویژه مسافران نمایندگی آزادی با استادی مسافر قاسم، با نگهبانی مسافر یونس و دبیری مسافر امین، با دستور جلسه ( ازدواج ) یکشنبه 28 دی 1399 ساعت 16 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه این هفته ازدواج است و سومین سالی است که دستور جلسه ازدواج گذاشته در دستورجلسات آورده شده است. در مورد ازدواج آقای مهندس جمله جالبی فرموده‌اند و خیلی پرمحتوا است و می‌شود درباره این جمله کلی مطلب نوشت و آن اینکه در مورد ازدواج اندازه‌ها را رعایت کنید و باهم سطح خودتان ازدواج کنید تا به مشکل برنخورید چراکه امروزه قیمت سکه و طلا خیلی بالا رفته و خیلی‌ها به خاطر همین گرانی‌ها ازدواج نمی‌کنند.

به نظر من مسئله ازدواج را باید ساده بگیریم. وقتی من در سفر اول بودم و مجرد بودم با آقا رضا صحبت می‌کردم و از مشکلاتم حرف می‌زدم در جواب به من می‌گفتند ازدواج کن. وقتی ازدواج کردم و در شرایط قرار گرفتم دیدم یک سری از مشکلات من حل شد و اگر ازدواج با تفکر باشد نتیجه خوبی خواهد داشت. امروزه یکسری میگویند که سن ما برای ازدواج بالا رفته است. خود من در 41 سالگی ازدواج کردم و سن اصلاً مهم نیست. در قرآن آمده است که کسی که متأهل شده نیمی از ایمانش تکمیل شده است.

یک ازدواج موفق 5 تا پارامتر دارد. اولی این است که تا وقتی شخصی مجرد است یک خلع در وجودش دارد مثل ترس و ناامیدی. دوم اینکه ازدواج برنامه‌ریزی نیاز دارد. سومی حق‌شناسی است. چهارمی احساس مسئولیت است و پنجمی هم تلاش برای معاش. به نظر من آن‌هایی که می‌خواهند ازدواج کنند سن و سال مهم نیست. من با همسرم یکی دو سال تفاوت سنی دارم و زندگی موفقی داریم.

باید در مورد ازدواج تفکر کنیم و توقعات را پایین بیاوریم. سن ازدواج هم پایین خواهد آمد و در قدیم سن ازدواج پایین بود و سریع ازدواج می‌کردند؛ ازدواج باعث می‌شود که من از خودم نسلی به جای بگذارم. از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید از شما سپاسگزارم.

عکاس: مسافرعلی
تهیه و تنطیم: مسافر سعید و مسافر علی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .