English Version
English

رابطه یادگیری و معرکه گیری

رابطه یادگیری و معرکه گیری

دستور جلسه این هفته رابطه یادگیری و معرکه‌گیری است، برای اینکه به‌درستی رابطه این دو مقوله و شیوه اتفاق افتادن آن در وجود انسان‌ها پی ببریم، ابتدا معنای این دو مقوله را موردبررسی قرار می‌دهیم.

یادگیری مقوله‌ای است که؛ مختص ضلع درمان اعتیاد یعنی همان جهان‌بینی است، در کنگره ۶۰ علاوه بر اینکه فرد از دام اعتیاد رها می‌شود، دانایی و آگاهی و جهان‌بینی شخص تغییر پیدا می‌کند و این تغییر در نوع نگاه و کسب دانایی هست که مانند سپر در مقابل نفس اماره قرار می‌گیرد و انسان را از هرگونه آلودگی‌های دیگر محفوظ نگه می‌دارد.

 یادگیری یک فرآیندی است که بر اساس تفکر تجربه و آموزش در کنگره ۶۰ انجام می‌گیرد و همه اعضای کنگره ۶۰ دانایی خودشان را بر این سه اصل پایه‌گذاری می‌کنند و نتایج آن را به زیبایی مشاهده می‌کنند.

اما معرکه‌گیری فرآیندی است که در کنگره ۶۰ تقریباً جایی ندارد، چون این دو مقوله متضاد یکدیگر هستند و بنابراین در کنگره ۶۰ از افراد سفر اولی تا سفر دومی یا کمک راهنمایی و راهنمایی یا جایگاه‌های بالاتر همه در حال یادگیری هستند و به این نتیجه رسیدند.

 انسان هرچقدر آگاهی و دانایی‌اش بالا می‌رود می‌داند که هیچ‌چیز نمی‌داند و نیاز به آموزش دارد؛ معرکه‌گیری به دو صورت می‌تواند اتفاق بیافتد، یکی در صور آشکار و دیگری در صور پنهان.

در صور آشکار همان در حاشیه بودن و نق زدن هست که؛ در رفتار و عمل شخص دیده می‌شود و وقتی شخصی از آموزش‌ها دور می‌شود می‌دانیم که وارد معرکه‌گیری و نق زدن شده است، و هنگامی‌که شخص بپذیرد که وارد معرکه شده است، خیلی راحت‌تر درمان می‌شود، ولی در صور پنهان به دلیل پنهان بودن به‌مراتب دشوارتر هست وقتی فرد درگیری ذهنی دارد و به عبارتی اشتباهش را نمی‌پذیرد، و مسئولیت کار وزندگی‌اش نمی‌پذیرد و در ذهن خود افکار منفی دارد و دائماً به این افکار شاخ و برگ می‌دهد و توسط ذهن خود این افکار را بزرگ‌نمایی می‌کند.

 نوعی معرکه‌گیری در صور پنهان محسوب می‌شود که در چنین مواقعی باید ذهن خود را مشغول کارهای مثبت بکند که سی‌دی‌های آموزشی در کنگره ۶۰ نوشتن و یا گوش کردن آن عملی بسیار مهم و کاربردی برای این نوع معرکه‌گیری ذهنی است که معمولاً در صور پنهان اتفاق می‌افتد.

 امیدوارم همواره در کنگره ۶۰ در مسیر یادگیری قرار بگیریم، هیچ‌وقت وارد معرکه‌گیری نشویم.

 

نگارنده: همسفر سمیه بابائی

تنظیم و ارسال: همسفر مهناز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .