English Version
English

قوانین باعث می‌شود در نهایت آرامش کنار هم باشیم

قوانین باعث می‌شود در نهایت آرامش  کنار هم باشیم

هشتمین جلسه از دوره بیست‌وسوم کارگاه آموزشی ویژه مسافران کنگره 60؛ نمایندگی ایمان با استادی راهنما محسن برزگرپور، نگهبانی مسافر ابوطالب و دبیری مسافر وحید با دستور جلسه «حرمت کنگره 60» شنبه هفتم تیرماه 1399 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

خدا را شکر می‌کنم که یک‌بار دیگر در این جایگاه قرار گرفتم و بازهم خدا را شکر می‌کنم که سالم و سلامت در خدمت شما عزیزان هستم تا آموزش ببینم. با کسب اجازه از همه بزرگ‌ترهای کنگره 60 در خدمت همه عزیزان هستیم. امروز هم که جابه‌جایی انجام خواهد گرفت و معارفه ایجنت قدیم آقای همایون سالخورده و ایجنت جدید آقای محمد صداقت است. در کنگره 60 ما در هر جایگاهی که هستیم یک مدت‌زمان معینی را برای خدمت کردن برای ما تعیین می‌کنند، مثلاً یک کمک راهنما 4 سال و مرزبان 14 ماه فرصت خدمت دارند. وقتی‌که یک کمک راهنما 4 سال خدمتش طی می‌شود باید برای کسب تکلیف مراجعه کند تا ببیند که آیا می‌تواند دوباره در این جایگاه خدمت کند یا خیر. آقای همایون سالخورده هم که در این مدت در خدمتشان بودیم بامحبت‌هایی که داشتند همیشه خودشان را با دیگران برابر می‌دانستند و خیلی تلاش می‌کردند که بهترین عملکرد را در این نمایندگی داشته باشند. امیدوارم ایشان را در جایگاه‌های بالاتر ببینم و برای ایشان آرزوی بهترین‌ها را از خداوند دارم. در رابطه با دستور جلسه حرمت کنگره 60؛ در بعضی از خانواده‌ها شاید سلام کردن و احترام به بزرگ‌ترهای خانواده اهمیت ندارد ولی در بعضی از خانواده‌ها رعایت ادب بسیار مهم است.

در بعضی از کشورها استفاده از مواد مخدر و فروش آن جرم نیست ولی در کشور ما جرم محسوب می‌شود. در بعضی از کشورها قمارخانه و یا کازینو وجود دارد و از آن حمایت می‌شود ولی در خیلی از کشورها مانند کشور ما جرم محسوب می‌شود. در بعضی از NGO ها شاید نسبت به رفتار و کردار دیگران اهمیت زیادی نمی‌دهند و می‌گویند که شما مواد مخدر مصرف نکنید در مشارکت‌ها اجازه هر سخنی و هر مطلب چه خوب چه بد و زشت را دارید و این کار را تخلیه انرژی آن فرد می‌دانند. در کنگره 60 یکسری قوانین مکتوب شده و علت آن این بوده که اگر مسافرین آن را رعایت نکنند در سفر آن‌ها مشکل به وجود می‌آید. آقای مهندس دژاکام فرمودند که این قوانین باعث می‌شود که ما درنهایت آرامش در کنار هم باشیم و از این فضا نهایت استفاده را ببریم. در طول یک جلسه دو بار حرمت کنگره 60 خوانده می‌شود و آن به خاطر اهمیت بسیار زیاد آن است.

من به خاطر دارم که در سفر اول برادر لژیونی خودم با چند نفر در پارک طالقانی قرار ساخت‌وساز مسکن را گذاشتن و این باعث شد نمایندگی ما مدتی از حضور در پارک منع شود. بعضی‌ها می‌گویند که ما برای ترک مواد آمدیم چرا به پیراهن و یا طرز رفتار من گیر می‌دهند ولی کنگره 60 عقیده دارد که اگر قرار است که اعتیاد من درمان بشود باید یکسری خصوصیات بد و ناپسند من هم‌تغییر کند. من درگذشته همیشه یقه دگمه‌ام باز بود و پاشنه کفشم هم خوابیده بود ولی الآن اگر یقه‌ام بسته نباشد و طرز لباس پوشیدنم درست نباشد احساس بدی به من دست می‌دهد. اگر این حرمت‌ها را برای ما گفته‌اند که دروغ نگوییم، از الفاظ نامناسب استفاده نکنیم، رابطه مالی یا کاری نداشته باشیم. پس نهایتاً برای بهتر سفر کردنمان باید قوانین و حرمت‌های کنگره 60 را اجرا کنیم تا در آرامش باشیم.

در ادامه با حضور دیدبان محترم آقای رضا ترابخانی مراسم تودیع و معارفه ایجنت جدید برگزار شد.

مسافر رضا ترابخانی:

در کنگره 60 یکدست صدا ندارد و هرکدام از عزیزان زحمت می‌کشند و آموزش می‌بینند تا یک نفر که از این در باحال خراب وارد می‌شود به حال خوش و رهایی برسد. امیدوارم این شعبه روزبه‌روز به پیشرفت خود ادامه دهد. به آقای همایون سالخورده خسته نباشید و خدا قوت عرض می‌کنم که طی این‌یک سال زحمات زیادی در این شعبه کشیدند و آرزوی موفقیت در جایگاه‌های دیگر را برای ایشان دارم. به آقای صداقت هم تبریک عرض مکنم و امیدوارم با حضور ایشان شعبه به پیشرفت خود ادامه دهد.

پیمان ایجنت محترم نمایندگی ایمان:

اهدای شال ایجنتی توسط آقای رضاترابخانی دیدبان محترم:

تقدیم لوح یاد بود به آقای همایون سالخورده:

تهیه مطلب:مصطفی لژیون12

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .