English Version
English

نتیجه خدمت‌ها حال خوش است

نتیجه خدمت‌ها حال خوش است

دستور جلسه این هفته یک پرسش را مطرح می‌کند، همان‌طور که جناب مهندس روز چهارشنبه فرمودند این سؤال را تمامی ما اعضاء کنگره 60 باید از خودمان بپرسیم، این‌که "در استحکام پایه‌های مالی و علمی کنگره من چه کرده‌ام؟" یعنی من به‌عنوان یک همسفر نقش و مسئولیت خودم رادارم در قبال آنچه از کنگره به دست آوردمپس ابتدا باید از خودم بپرسم زمان ورودم به کنگره چه دنیایی در درونم داشتم و دنیای امروز من چگونه است؟

یک روز با درونی آشفته و دنیایی پر از ترس و اضطراب و خشم و ناامیدی و افکار منفی وارد شدم به این مکان امن و همسفران با آغوش باز پذیرای من بودند، در کنار اساتید و کمک راهنما و دوستان عزیزم آموزش، عشق و همراهی دریافت کردم. کم‌کم آرام شدم و در مرحله بعد اجازه خدمت به من داده شد تا آموزش بیشتری بگیرم و دستاوردهای خیلی زیادی که نوشتن همه آن‌ها در این مقال نمی‌گنجدهمه این‌ها به من داده شد بدون این‌که پولی پرداخت کنم. درصورتی‌که بیرون از کنگره برای گذراندن یک دوره چندساعته باید از قبل ثبت‌نام کنیم و هزینه بالایی هم پرداخت کنیم و حالا بماند که چه خروجی خواهد داشت؛ درحالی‌که آموزش و درمان در کنگره رایگان انجام می‌شود. وقتی به کلمات این دستور جلسه فکر می‌کنم در ذهنم ساختار یک پل نقش می‌بندد چون به نظرم پل‌ها رفتن انسان‌ها را به سمت مقصدشان تماشا می‌کنند انگار که رسالت آن‌ها به مقصد رساندن انسان‌هاست و به نظرم می‌تواند یک تمثیل باشد برای کنگره 60 چون قرار است انسان‌های زیادی را از سمت تاریکی‌ها به سمت روشنایی‌ها عبور بدهد؛ کما این‌که طی این سال ها خیلی‌ها این عبور را انجام دادند خیلی‌ها در حال عبور هستند و بسیاری هم در راه‌اند؛ بنابراین چنین ساختار هدفمندی باید استحکام لازم را از هر نظر داشته باشد تا بتواند به راهش باقدرت ادامه دهد.

بنیان محترم می‌فرمایند یک سیستم که روبه‌جلو حرکت می‌کند باید از منابع مالی، منابع علمی و نیروهای متخصص قوی برخوردار باشد تا بتواند به اهداف تعیین‌شده دست پیدا کند و این سه از پایه‌های مهم کنگره 60 هستند. منابع علمی ما کتاب‌ها و مقاله‌های ارزشمندی هست که جناب مهندس نوشتند و می‌نویسند. سی‌دی‌های آموزشی و تأثیرگذاری که هر هفته در اختیار ما قرار می‌گیرد و مطالب جدیدی از علم بهتر زندگی کردن را به ما القاء می‌کنند. جزوه جهان‌بینی استاد امین و سخنان ارزشمند ایشان که نگاه ما را تغییر می‌دهد. آغاز نامه‌هایی که توسط کمک راهنماها ارائه می‌شود و یا حتی مقاله‌ها و دل نوشته‌هایی که می‌نویسیم و در سایت منتشر می‌شود هم به‌نوعی جزء منابع علمی هستند زیرا می‌توانند نور امیدی باشند در دل انسان‌ها و یا جرقه‌ای در تفکر انسانی که می‌خواهد از تاریکی خارج شود. نقش من در این بخش کاربردی کردن آنچه آموزش می‌گیرم هست و انتقالش به بهترین و ساده‌ترین شکل به دیگران، برای این‌که در توسعه این علم و متد مسئول هستم، زیرا انتخاب شدم و این اذن برای حضورم صادرشده پس باید بازیگر باشم نه تماشاچی.

در مورد منابع مالی، در نوشتار کنگره 60 چیست در ابتدای جلسه می‌خوانیم ما به هیچ گروهی وابسته نیستیم و ازنظر مالی به خود متکی هستیم. فکر می‌کنم این پیام وظیفه من را به‌عنوان یک عضو کاملاً مشخص می‌کند.

یکی از مواردی که در صحبت‌های بنیان کنگره همیشه تأکید می‌شود اهمیت پس‌انداز کردن است و توصیه همیشگی ایشان بر تقویت مسائل مالی اعضاء کنگره هست. همیشه فکر می‌کردم با توجه به شرایط زندگی و اقتصادی این کار برای من اصلاً امکان‌پذیر نیست؛ اما وقتی به دستورات ایشان عمل کردم و شروع به پس‌انداز کردن نمودم معجزاتش را دیدم که چطور وقتی در مسیر درست قرار می‌گیری و تمرکز می‌کنی تمام کائنات با من همسو می‌شوند برای انجام آن و حاصل این فرمان‌برداری و پس‌انداز رسیدن به خواسته‌ای بود که از روز اول ایجاد لژیون مالی داشتم تا روزی عضو این لژیون باشم و بالاخره سال پیش این خواسته را توانستم محقق کنم و عضو کوچکی از لژیون سردار باشم و امیدوارم تداوم داشته باشد و بتوانم در پیشبرد اهداف کنگره که یکی از آن‌ها تأسیس دانشگاه بین‌المللی درمان اعتیاد هست سهمی داشته باشم و جایی در کنار این پل بایستم همراه با اساتید و دوستانم عبور انسان‌هایی که خواهان رهایی هستند را از تاریکی به سمت روشنایی‌ها تماشا کنم، مطمئنم که هیچ لذتی بالاتر از این نیست. 

در مورد نیروهای متخصص به نظرم تمامی عزیزانی که در کنگره آموزش می‌گیرند و بدون چشمداشتی در جایگاه‌های مختلف مشغول خدمت هستند نیروهای متخصص هستند که در کنار منابع مالی خوب و منابع علمی غنی در پیش برد اهداف تعیین‌شده کنگره 60 قدم برمی‌دارند که می‌دانیم هرچقدر هم در خدمت کنگره باشیم بازهم جبران ذره‌ای ازآنچه گرفتیم نخواهد بود. آنچه تجربه کردم در مدت بیش از 10 سالی که افتخار این را داشتم تا عضوی از جمعیت احیای انسانی کنگره باشم اینکه برکات و نتیجه تمام خدمت‌ها همراه باحال خوش به خودمان برمی‌گردد این را بارها و بارها تجربه کردم و برای من تبدیل به یک اصل شده یک اصل پذیرفته‌شده. می‌دانم که همه عزیزانی که این تجربه رادارند با من هم‌عقیده هستند. امیدوارم این اجازه و لیاقت را داشته باشم تا بتوانم خدمتگزار شایسته‌ای برای کنگره باشم. در پایان سخنانی از استاد سردار:

باید بدانید که ما همه برای خدمت و آموزش پا به حیات نهاده‌ایم، ابتدا آموزش و سپس خدمت درست انجام بدهیم، در این راه وقت بسیار لازم است؛ در انجام فرامین الهی باید بسیار دقت کنیم تا بهترین راه همان باشد که خداوند خواسته است توسط انسان به انجام برسد.

 

نویسنده: همسفر سپیده کمک راهنمای لژیون هشتم

ویرایش و ارسال: همسفر زینب، لژیون دوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .