English Version
English

سفری از اوج ناباوری به اوج باور الهی

سفری از اوج ناباوری به اوج باور الهی

همسفر فاطمه رهجوی نمایندگی بوشهر برداشتی از دستورجلسه «ظرفیت و مسئولیت(قبله گم کردن)» در کنگره60 را ارائه نموده‌اند که در ادامه می‌خوانیم.

اعتیاد و مصرف مواد مخدر در هر شرایطی تعطیلی بردار نیست؛ تا زمانی که یک مصرف‌کننده شناخت و آگاهی نسبت به جسم و تأثیر مواد مخدر بر روی آن نداشته باشد به‌راحتی به مصرف مواد ادامه خواهد داد. به همین دلیل است که کارگاه‌های آموزشی تا رفع ویروس کرونا در فضاهای مجازی به فعالیت خود ادامه خواهند داد و همه اعضای کنگره۶۰ موظف هستند که از طریق فضای مجازی آموزش‌ها را دنبال کنند زیرا کنگره ۶۰ مکتبی است که در درمان اعتیاد بهترین راهکارها را به دنیا ارائه داده است.

اعتیاد جایگزینی مزمن است که در آن مصرف‌کننده توسط مصرف موادمخدر خارجی، بیوشیمی خود را از کار انداخته و برای جایگزینی و بازسازی این سیستم به ده الی یازده ماه زمان نیاز دارد تا بتواند مسیر رفته را بازگردد. به همین منظور کلیه کارگاه‌های آموزشی و لژیون‌ها، در گروه مسافران و همچنین همسفران تعطیلی به‌طور مطلق ندارند.

مسئله دیگر وجود پدیده‌ای به نام کرونا می‌باشد، این ویروس قدرتمند تمام جهان را درگیر خودکرده، وجود این ویروس در جهان تمامی مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را تحت‌الشعاع خود قرار داده است؛ هنگامی‌که انسان متوجه رابطه خود با طبیعت نباشد و از قوانین الهی عدول نماید قطعاً درگیر چنین معضلاتی خواهد شد، تجاوز به حریم رودخانه‌ها، قطع درختان جنگل، آلوده کردن دریاها توسط مواد صنعتی، شکار ماهیان و پرندگان بی‌پناه، آسیب به وحوش جنگلی، فساد، جنگ، خونریزی، انجام کارهای ضد ارزشی، ناسپاسی، خودبرتربینی، ادعاهای بیش ‌از حد در علوم، خوش‌گذرانی‌های بی‌شمار به اسم آزادی در گفتار و رفتار همه ناشی از جهل و نادانی بشر به شمار می‌آید که در آخر به‌گونه‌ای گریبان‌گیر همه می‌شود و در برهه‌ای از زمان، به‌گونه‌ای خود را نمایان می‌کند که ‌تر و خشک را باهم می‌سوزاند.

باید دانست که انسان هرچقدر هم در علم و دانش پیشرفت داشته باشد، هنوز به علت وسعت و گستردگی جهان هستی در خیلی از مسائل، اطلاعات و آگاهی کافی ندارد؛ پس چرا تصورش این است که همه‌چیز را می‌داند و ادعای بزرگ دارد، اکنون‌که تمامی جامعه بشری درگیر این ماجرا شده‌اند، راهی جز صبر و فرآیند زمان در درمان نمی‌تواند وجود داشته باشند.

وادی اول به ما یادآوری کرده که تحت هر شرایط در تمام سطوح زندگی، تفکر و اندیشه قبل از اقدام به هر عملی حرف اول را می‌زند و تا زمانی که از وادی اول عبور نکنیم، پی بردن به صحت‌وسقم مطالب برای ما نامفهوم خواهد بود؛ بنابراین‌ پایه‌گذاری در هر ساختار مستحکم، در اثر تفکر و اندیشه درست شکل می‌گیرد.

ما در تغییرات نیازمند حرکت هستیم که هر چه در این حرکت تفکرات درستی گنجانده‌ شده باشد، قطعاً راندمان کار بالاتر خواهد رفت.

ظرفیت، مسئولیت و قبله گم کردن اصطلاحی است که در مورد افرادی به‌کار برده می‌شود که در اثر جهل و نادانی دچار کبر، غرور و منیت شده باشند، به همین دلیل است که انسان همیشه باید در حال آموزش، تفکر و تجربه باشد تا بتواند به درجه‌ای از شناخت در جهت زندگی مسالمت‌آمیز برسد و متأسفانه منیت سدی برای فراگیری آموزش‌ها است. وقتی‌که معرفت نداشته باشیم با پذیرش کوچک‌ترین مسئولیت، قبله خود را گم خواهیم کرد و در این مرحله فرد هدف معلوم و معینی ندارد و این بزرگ‌ترین تخریب برای فرد، خانواده و جامعه به شمار می‌آید.

مسئولیت‌پذیری می‌تواند در ساده‌ترین تا دشوارترین کار نقش بسیار مهمی را ایفا کند. زمانی که من همسفر در جایگاه خدمت، خط و خطوط و قوانین کنگره۶۰ را زیر پا می‌گذارم و یا بخواهم فراتر از مرز قانونی خود حرکت کنم؛ بیانگر این است که آموزش‌ها را به‌خوبی عملی نکرده و در آخر مسیرم به ناکجاآباد کشیده خواهد شد.

طبق آموزش‌ها به‌عنوان یک همسفر می‌دانم، زمانی به‌فرمان عقل نزدیک می‌شوم که بتوانم درون و برون خود را با یکدیگر انطباق دهم، البته برای این امر فقط یک‌راه وجود دارد و آن‌هم تزکیه و پالایش نفس است که به‌ مرور زمان اتفاق می‌افتد.

به همین منظور در متد DST سه سفر برای رهجو الزامی است تا بتواند در ادامه سفر‌ از ناباوری‌ها به اوج باور الهی دست پیدا کند، در چنین شرایطی است که پذیرش مسئولیت را در کمال آرامش به انجام می‌رساند و هرگز قبله را گم نخواهد کرد‌؛ به امید آن روز که هر کدام از ما، در هستی به شناخت و معرفتی دست پیدا کنیم چراکه تعادل، تعامل، سعادت و سلامتی در جهت معرفت، عدالت و عمل سالم ایجاد می‌شود.

 

نگارش: فاطمه همسفر عبدالحسین علی
ثبت و ویراستار: راحله همسفر فریدون

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .