سلام دوستان وحید هستم مسافر؛ در خدمت یکی از راهنماهای قدیمی شعبه بنیان هستیم: مسافر هادی راهنمای محترم لژیون چهاردهم بنیان مشهد. ضمن عرض خداقوت و خسته نباشید طبق رسم مصاحبهها از شما خواهشمندم اعلام سفر کنید.
سلام دوستان هادی هستم یک مسافر؛ آخرین آنتی ایکس مصرفی متادون، مدت صفر اول ده ماه و چهارده روز، نام راهنما جواد فلاح، ورزش در کنگره ۶۰ کشتی، مدت رهایی از بند مواد پنج سال و هشت ماه. ضمناً مسافر ویلیام هم هستم که به راهنمایی مسافر حجت پنج سال و هشت ماه آزاد و رها هستم.
خیلی ممنونم از شما جناب ثالثیان، شما به مدت چهار سال راهنمای لژیون چهاردهم بودید، خواستم از شما سؤال کنم که مهمترین درس و تجربهای که آموختید چه بوده؟
باید خدمت شما عرض کنم که خدمت راهنمایی در لژیون یک توفیق و موهبتی از جانب خداوند است و آرزو میکنم که خداوند به همه مسافرانی که آرزوی این خدمت را دارند توفیق خدمت در این جایگاه را بدهد، بسیار خدمت و جایگاه خوبی است؛ اما باید بسیار مواظب باشید؛ چون دقیقاً شبیه به راهرفتن بر روی لبه تیغ است و اگر حرمتهای کنگره ۶۰ را رعایت نکنید هر لحظه امکان سقوط را دارید. بنده از زمانی که قرار شد لژیون در چهاردهم خدمت کنم تمام سعی و تلاشم این بود که حرمتها را رعایت کنم و خدایی ناکرده سهوی هم خطوط معین کنگره ۶۰ رد نشوم. در بعضی از موارد رهجوهایم مسئولیتهایی که باید رعایت میکردند را انجام نمیدانند، مثلاً با پیراهن آستینکوتاه میآمدند سعی کردم که با یک تذکر قضیه را تمام کنم. من حدود چهار سال و اندی افتخار راهنمایی در لژیون چهاردهم را داشتم و تجاربی را که کسب کردم بنده را به پختگی رساند و صبر و تحمل من را بالا برد؛ شاید در ابتدای امر توقعم این بود که رهجو باید تسلیم محض باشد و هر کاری را که به آنها میگویید انجام دهند؛ اما در بعضی از موارد میدیدم که رهجو شاید خواسته درمان را ندارد. اما راهنما به نظر من باید به بهترین شکل ممکن کارش را انجام بدهد و برای بقیه الگو باشد؛ مثلاً لباس پوشیدن و حضور در جلسات، عفت کلام و موارد دیگر را رعایت کند که به رهجویان راهی را نشان بدهد تا به درمان برسد. امیدوارم خداوند هم از عملکرد بنده راضی باشد و آرزوی سلامتی دارم برای شخص مهندس حسین دژاکام و خانواده محترمشان که این بستر را برای رهایی بنده فراهم نمودند، فضای خدمتی راهنمایی برای یک فردی مصرف کنند بوده بسیار شیرین و لذتبخش است. بنده تجربهای که گرفتم اول صبر بود و نقطه تحمل بالا میرود و این مدت خدمت مثل برق و باد گذشت.
قطعاً اینگونه است؛ سؤال بعد من این که باتوجهبه دستور جلسات هفتگی کنگره ۶۰ و دستور جلسه این هفته (وادی چهارم و تأثیر آن روی من) چه تأثیری بر روی شما باتوجهبه راهنما بودن شما دارد؟
در مورد وادی چهارم باید عرض کنم که یک راهنما مسئولیتهای زیادی دارد؛ اول آن عشق و محبتی است که در لژیون باید سرلوحه کار باشد؛ (به نظر من راهنما هیچ اسلحهای به جز محبت ندارد) شاید راهنما فکر کند که با نامه دارو بتواند رهجو را کنترل کند؛ اما اینگونه نیست. آن قهر و آشتی راهنما، محبت و عشق راهنما و عقل و ایمان راهنما است که باید سرلوحه باشد و از همه مهمتر این مطلب که شخص راهنما باید فرمانبردار سیستم باشد و مواردی که برای راهنما تعبیه شده است رعایت کند و کامل در چارچوب کنگره ۶۰ قدم بردارد و آموزشها را منتقل کند. مسئولیتهای مهم دیگر راهنما این است که رهجو را کنترل کند و مواردی همچون سر ساعت آمدن، سی دی هفته را کنترل کردن، لباس سفید پوشیدن راهنما پیگیری کند. این موضوع هم خیلی مهم است که اگر رهجوها وظایفشان را رعایت کنند راهنما خیلی رشد میکند و میتواند زمینبازیاش را بزرگ کند و رشد کند.

خواستم بپرسم اکنون که لژیون را تحویل میدهید چه توصیهای برای اعضاء لژیون دارید؟
تجربهام را به اعضای لژیون چهاردهم انتقال دادم، باید فرمانبردار باشند. در واقع اگر میخواهند به رهایی برسند باید از راهنمای جدید فرمانبرداری کنند. سفر دومیهایی که در لژیون چهاردهم به درمان رسیدند مدیون کنگره ۶۰ هستند و باید دین خود را به سیستم ادا کنند. باید خدمت کنند و برای رشد و پیشرفت نمایندگی کوشا باشند و بسیار مهم است که عدهای مصرفکننده در شعب کنگره ۶۰ به درمان برسند. لژیون چهاردهم هم زیر مجموعه این مجموعه است و کل بچهها باید کمک کنند و فرمانبردار مرزبان و راهنمای جدید باشند. برای عزیزان همکاران آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در جایگاهی که هستند با تلاش و کوشش موفق باشند و برکت خدمتی که انجام میدهند در زندگیشان جاری باشد.
در آخر از جناب مهندس دژاکام تشکر ویژه میکنم؛ از شما مرزبانان و ایجنت محترم و دیدهبانان محترم که واقعاً زحمت میکشند. از راهنمای عزیزم متشکرم که باعث شد نزدیک به پنج سال در جایگاه راهنمایی خدمت کنم و با افتخار این لژیون را تحویل راهنمای جدید دادم؛ خیلی ممنون و سپاسگزارم از همه دوستان.
بسیار سپاسگزارم از صحبتهای شما بسیار استفاده کردیم؛ به نوبه خودم به شما خداقوت عرض میکنم انشاءالله در هر جایی که هستید موفق و پیروز باشید.
مرزبان خبری: مسافر وحید
نگارش و ویرایش: مسافر عادل
ارسال: مسافر نوید ل3
- تعداد بازدید از این مطلب :
20