English Version
This Site Is Available In English

ما باید بار مسئولیت سفر خود را برعهده بگیریم

ما باید بار مسئولیت سفر خود را برعهده بگیریم

سلام دوستان اسماعیل هستم مسافر سیگار. خدا رو شاکرم که دوباره فرصت پیدا شد تا در کنگره حضور پیدا کرده و آموزش بگیرم. دستور جلسه لژیون سیگار وادی چهارم و تاثیر آن روی من است. به خداوند سپردن یعنی سلب مسئولیت از خویشتن. یکی از وادی‌های کاربردی همین وادی می‌باشد. وادی چهارم یک نقطه عطفی است و بعضی از دوستان که به کنگره آمده‌‌اند اطلاعات خارج از کنگره دارند و با وادی چهارم مشکل پیدا می‌کنند. زیرا مفاهیم وادی بسیار عمیق است ولی به علت بیان ساده دچار سردرگمی می‌شود. همین باعث ادامه ندادن تحقیقات و از کنگره پرت شدن می‌باشد. بنابراین برای متوجه شدن کتاب بایستی تمام وادی‌ها را خوانده و سی‌دی‌ها را گوش کنیم. سی‌دی‌ها در سفر اول به طور کامل ما را با مبانی آشنا نمی‌کند پس باید در سفر دوم باز مورد مطالعه قرار گرفته شود. بعضی از وادی‌ها، سی‌دی‌های بسیاری دارد. به طور مثال وادی سیزدهم و چهاردهم و ما همیشه به یاد داریم که یک برگ بدون اذن خداوند زمین نمی‌افتد. حال نویسنده کتاب بیان می‌کنند که مسئولیت را نباید به خدا سپرد و اول و آخر خداوند است و بدون اجازه او اتفاقی رخ نمی‌دهد بنابراین رهجو دچار چالش می‌شود. پس باید قبل از هر چیز انسان را شناخت و می‌توان از دو جنبه صور آشکار و صور پنهان انسان را بررسی نمود. که در حال حاضر نه از ظاهر و نه از باطن انسان اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و مشکلات جسمی را با روشهای اشتباه درمان و پس از مدتی مشکل از مکانی دیگر ظاهر می شود. پس درمانی صورت نگرفته، پس ما نه ظاهر را شناخته‌ایم نه باطن را و برمی‌گردیم به وادی اول‌ فکر می‌کردیم چه بکنیم و چه نکنیم که همگی با افکار نمی‌شود بر باد می‌رفت و ناامیدی از درون انسان بیرون می‌آمد.در وادی دوم امیدوار شدیم و وادی سوم به ما آموخت فقط خودت به فکر خودت هستی پس چون انسان ذاتا دوست دارد از زیر بار مسئولیت فرار کند این وادی می‌آموزد که به خدا سپردن کار درستی نیست. من باید بار مسئولیت سفر خود را به عهده بگیرم. خدا بزرگ است ولی ربطی به من و شما ندارد و خودمان کم کاری می کنیم بعد گردن خداوند می‌اندازیم و این کم لطفی است. با بیان اینکه خداوند نخواست و نمی خواهد این وادی مشخص می‌کند که بار درمان سیگار مواد و اضافه وزن من برعهده خود من است و همچنین سایر موارد زندگیم بله بعد توکل هم می‌کنم. وادی بسیار کاربردی می‌باشد و همه ما با درک درست مسئله باید متوجه مفهوم واقعی وادی شویم. از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید سپاسگزارم.

تایپ: مسافر مهرداد (لژیون هفتم)

ویرایش و ارسال: مسافر حسن (لژیون دوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .