English Version
This Site Is Available In English

دردت را بپذیر

دردت را بپذیر

جلسه لژیون ویلیام وایت نمایندگی چرمهین با استادی و نگهبانی راهنمای وایت مسافر سعید، با دستور جلسه «وادی چهارم  » یکشنبه۳۱ خرداد ساعت ۱۵:۳۰ شروع بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد :

سلام دوستان، سعید هستم، یک مسافر ویلیام. دستور جلسه‌ی این هفته «وادی چهارم» است که می‌گوید:

در مسائل حیاتی، سپردن مسئولیت به خداوند، به معنای سلب مسئولیت از خودمان نیست. ما به‌عنوان یک انسان، همواره باید در نظر داشته باشیم که نمی‌توانیم با فرافکنی و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت، مشکلات زندگی‌مان را به دنیای بیرون نسبت دهیم. این دنیای بیرون می‌تواند خداوند باشد، می‌تواند پدر و مادر باشد، می‌تواند دوستی باشد که به ما خیانت کرده یا شریکی که سر ما کلاه گذاشته است و...

زیرا تا زمانی که دیگران، خداوند یا روزگار را بابت مشکلاتمان ملامت می‌کنیم، هیچ اقدامی برای حل آن‌ها انجام نمی‌دهیم و فقط منتظر می‌مانیم تا آن‌ها بیایند و بگویند «ببخشید، ما اشتباه کردیم» و به این واسطه، تمام سیاهی‌ها و بدبختی‌های ما پایان یابد؛ در حالی‌که همه می‌دانیم این امر غیرممکن است.

این تنها ظاهر ماجراست و با حقیقت فاصله‌ی زیادی دارد. از این رو، دیگران غیر از خود ما، فقط ایفا‌کننده‌ی نقوش الهی هستند؛ در جهت ایجاد شرایط و چالش‌هایی عمیق که امروز از آن‌ها به‌عنوان سیاهی و جهنم یاد می‌کنیم. اما در نهایت، این چالش‌ها قرار بوده درسی به ما بیاموزند تا از دل آن‌ها، انسانی تازه متولد شود؛ انسانی که آگاهی لازم را از آن تاریکی‌ها به دست آورده است.و این مهم حاصل نمی‌شود، مگر زمانی که ریشه‌ی مشکلات را به‌جای بیرون، در درون خود جستجو کنیم و از شکوه، شکایت و نالیدن از زمانه، انسان‌ها، طبیعت و حتی خداوند دست برداریم.کلید کار بسیار ساده است، اما کاربردی: در این لحظه، کار درست را انجام بدهیم؛ فقط انجام بدهیم. دهانمان را ببندیم و باز هم انجام بدهیم. اگر خسته شدیم، باز هم فقط انجام بدهیم. آن‌گاه، قطعاً شاهد هدایت خداوند خواهیم بود و بدون آن‌که بفهمیم چگونه و در چه زمانی، ناگهان خود را در میان روشنایی‌ها خواهیم یافت. پس، دردت را بپذیر...

تایپ : مسافر احسان 

ارسال : مسافر پوریا 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .