English Version
This Site Is Available In English

ما باید مسئولیت‌پذیر باشیم تا موفق شویم

ما باید مسئولیت‌پذیر باشیم تا موفق شویم

جلسه هفتم از دوره هفدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ شعبه دنا با استادی مسافر مرزبان مهدی، نگهبانی مسافر محمود و دبیری همسفر محمدحسین با دستور جلسه: «وادی چهارم و تاثیر آن روی من» مورخ یکشنبه ۳۱ خرداد‌ماه ۱۴۰۵ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد: 

سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر. خداوند را بسیار سپاسگزارم که به من اجازه داد در این جایگاه قرار بگیرم آموزش ببینم و خدمت کنم در ابتدا از راهنمای خودم آقا اسماعیل و همچنین آقا سعید تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من قرار دادند. موضوع وادی چهارم این است در مسائل حیاتی، مسئولیت دادن به خداوند یعنی سلب مسئولیت از خویشتن قبل از ورود به کنگره زمانی که کار اشتباهی انجام می‌دادم و نتیجه نامطلوبی به دست می‌آمد می‌گفتم خدا خواست قسمت من این بود اما اگر همان کار به نتیجه می‌رسید موفقیت را حاصل تلاش خودم می‌دانستم در این وادی آموختم که جایگاه مسئولیت من با جایگاه قدرت مطلق الهی متفاوت است در گذشته هنگامی که با مشکلی روبه‌رو می‌شدم نذر می‌کردم و می‌گفتم خدایا اگر این مشکل حل شوداین نذر را انجام می‌دهم در واقع خدا را وسیله‌ای برای رسیدن به خواسته‌هایم می‌دانستم اما وقتی وارد کنگره شدم متوجه شدم موضوع به شکل دیگری است و باید خودم تفکر کنم قدم بردارم و تلاش کنم و سپس نتیجه را به خداوند بسپارم در این وادی نمی‌خواهیم بگوییم که خداوند نقشی در زندگی ما ندارد بلکه می‌آموزیم که بخش اصلی مسئولیت زندگی بر عهده خود ماست گاهی ممکن است راهی برای فرار پیدا کنیم تا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم اما این گریزگاه زمانی است که تمام مسئولیت زندگی خود را به خداوند واگذار کنیم و با این تصور که او قدرت مطلق است از تلاش و حرکت دست بکشیم ممکن است در گوشه‌ای بنشینیم و بگوییم خدایا مشکلات بیماری‌ها مرا حل کن در حالی که خودمان هیچ اقدامی انجام نمی‌دهیم همان‌طور که گفتم بسیاری از ما زمانی که مشکلی پیش می‌آید فوراً به سراغ خدا می‌رویم و اگر مشکل حل شد راضی هستیم و اگر حل نشد حتی ممکن است دچار تردید شویم آیا واقعاً خداوند برای این است که اگر ما بر اثر بی‌توجهی سهل‌انگاری یا کاهلی دچار مشکل مالی شدیم‌ درگنجینه‌های خودش را باز کند و مشکلات ما را برطرف سازد آیا قرار است چیزی را از دیگران بگیرد و به ما بدهدگاهی می‌گوییم چرا فلان شخص وضعیت مالی خوبی دارد و چرا ما نداریم اما کمتر به این موضوع توجه می‌کنیم که شاید آن فرد تلاش کرده و زحمت کشیده مسئولیت‌پذیر بوده و برای رسیدن به اهدافش قدم برداشته است‌ در این وادی می‌آموزیم که هر فرد در جایگاه خود مسئولیت‌هایی داردمنِ رهجو نسبت به راهنمای خود وظایفی دارم و راهنما نیز نسبت به من وظایفی داردبرای مثال زمانی که راهنما می‌گوید سی‌دی بنویسید نباید انتظار داشته باشیم که خودش این کار را برای ما انجام دهد یا وقتی راهنما انجام کاری را از ما می‌خواهد نباید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم و انتظار داشته باشیم دیگران وظایف ما را انجام دهند مسئولیت‌پذیری یکی از مهم‌ترین آموزش‌های این وادی است وظایف خود را انجام دهیم و پس از تلاش و حرکت نتیجه را به خداوند بسپاریم از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما سپاسگزارم.

تایپ: مسافر سجاد (لژیون دوم)، مسافر علیرضا (لژیون دوم)

ویرایش: مسافر مرتضی (لژیون دوم)

عکاس: مسافر ناصر (لژیون دهم)

ارسال: مسافر حسن (لژیون دوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .