وادی چهارم و تاثیر آن روی من
در وادی چهارم بیان شده؛ در مسائل حیاتی، به خداوند مسئولیت دادن یعنی سلب مسئولیت از خویشتن...!
این وادی به ما یادآوری میکند که خداوند به ما قدرت اختیار و اراده داده است. وقتی ما در مشکلات غرق می شویم و فقط دست به آسمان بلند میکنیم که ،،خدایا خودت درستش کن،،در واقع داریم شانه از بار مسئولیت خالی میکنیم. این کار نه تنها توکل نیست بلکه فرار از مسئولیت است.
دعا کردن عالی است اما دعا بدون حرکت و تلاش فقط یک مسکن موقت برای فرار از واقعیت است..
وادی چهارم برای من همسفر یعنی بیدار شدن از انتظارهای بی پایان ،
یعنی بفهمم که نمیشود همه چیز را فقط به خدا سپرد و خودم هیچ حرکتی نکنم.
من همسفر،گاهی سال ها رنج کشیدم،گریه کردم،صبر کردم و در دلم گفتم خدایا خودت درستش کن.
اما امروز میفهمم در مسائل حیاتی، اگر مسئولیت را از دوش خودم بردارم و به خداوند بسپارم بی آنکه قدمی بردارم،در واقع از خویشتن سلب مسئولیت کرده ام.
من همسفر باید یاد بگیرم که با عشق بایستم و به جای التماس برای تغییر دیگران،خودم را اصلاح کنم.
امروز میخواهم بپذیرم که رهایی فقط برای مسافر نیست،من همسفر هم باید از ترس،قضاوت و بی قراری رها شوم.
منبع: وادی چهارم.
نویسنده: همسفر نیلوفر رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون یکم)
رابط خبری: همسفر زلیخا رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون یکم)
ویرایش و ارسال: همسفر سوده نگهبان سایت
همسفران نمایندگی لامرد
- تعداد بازدید از این مطلب :
38