کتاب "۶۰ درجه زیر صفر" برای من یکی از بهترین تجربههای خواندنی بود که در زندگی داشتهام. این کتاب به طور عمیق بر زندگیام تأثیر گذاشت و من را به تأمل در زمینههای مختلف زندگی واداشت. از لحظهای که صفحات آن را میخواندم، با خودم همزادپنداری میکردم. یکی از لحظات به یادماندنی برایم، جایی بود که آقای مهندس به خانم آنی گفتند: که دیگر مواد من به پایان رسیده و روزهاست که مصرف نکردهام. این بخش چنان برایم شیرین و تأثیرگذار بود که اشک شوق بر چشمانم نشاند و از خداوند برای خودم و مسافرم خواستم که به چنین روزی دست پیدا کنیم.
عکسهای موجود در کتاب نیز برای من جالب توجه بود. تصویری از ماشینی که در گل و لای و برف گیر کرده بود، دقیقاً نمایانگر مسیر سختی است که انسانها در زندگی با آن مواجه میشوند. من این تصویر را به عنوان نمادی از سختیهایی که در طول زندگی میکشم، تلقی کردم و از اینکه در برابر این دشواریها کم نیاوردم و به جلو رفتم، خوشحال هستم. این کتاب به من آموخت که در سختیها، درسهای ارزشمندی نهفته است و من سپاسگزارم که با این مسیر آشنا شدم.
کتاب "۶۰ درجه" همچنین سرما را به نادانی و ناآگاهی تشبیه کرده است. اعتیاد مانند سرما و یخبندان، وجود فرد مصرفکننده را تحت تأثیر قرار میدهد و او را به یخ تبدیل میکند. من نیز تجربههای فراوانی از این تخریبها داشتم و راه را گم کرده بودم. این کتاب به من آگاهی بخشید و مسیر صحیح را نشانم داد. متوجه شدم که بهبودی یک فرایند تدریجی است و نیاز به زمان و تلاش دارد. نهایتاً آموختم که بدن انسان نیز به طور طبیعی میتواند فضاهای مثبت را ایجاد و احساسات خوب را مدیریت کند.
این کتاب فراتر از درمان اعتیاد بوده و برای زندگی کردن مناسب است. محتوای آن برای همه قابل فهم است و نه تنها مختص یک شخص یا گروه خاصی نیست. از اوایل کتاب تا انتهای آن، بسیاری از مشکلات مصرفکنندگان با زبان ساده توضیح داده شده است. آقای مهندس با تصاویری زیبا، مسیر زندگی را به ما نشان میدهد و ما را ترغیب میکند که با تفکر و اندیشه درست، راه درست را پیدا کنیم.
کتاب "عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر" به عنوان یک راهنمای جامع برای درمان اعتیاد عمل میکند. این اثر با ارائه آگاهیها در مورد اعتیاد و اثرات آن بر جسم و روان، به ما کمک میکند تا واقعیتهای زندگی را درک کنیم. همچنین، آقای حسین دژاکام با استفاده از قوانین ساده و ارزشمند در این کتاب، پلی برای حل مسائل ما بنا کردهاند.
این ۱۴ قانون در کتاب، نه تنها به ما یاد میدهند که چگونه میتوانیم به سمت بهبودی حرکت کنیم، بلکه ما را به تفکر در مورد زندگی و انسانیت نیز ترغیب میکنند. هر یک از این قوانین، ساده و در عین حال عمیق هستند و میتوانند به عنوان راهنما در زندگی ما عمل کنند. از قوانین آغازین "تفکر" تا "تحول" و "جنبش"، همه گویای اهمیت حرکت و تلاش در مسیر بهبودی هستند.
بهطور کلی، کتاب "۶۰ درجه" را میتوان یک گنج دانست که تمامی خوانندگان فرصتی برای شناخت بهتر خود و خروج از موقعیتهای سخت پیدا میکنند. با سپاس از استاد حسین دژاکام برای تجربیات و آموختههای ارزشمندی که در اختیار ما گذاشتند.
نویسنده و ارسال: همسفر فهیمه رهجوی راهنما همسفر مهتاب (لژیون دوم)، نگهبان سایت
- تعداد بازدید از این مطلب :
128